Direct naar de inhoud


Bagrosa dagboek

bagrosa

bagrosa

Vrouw van 49 jaar

Dagboekarchief

Jaar Maand

Dagboekbijdragen

  • 31 juli 2011 - (4 reacties) Eigenlijk gaat het niet helemaal lekker met me. Ik ...(4 reacties)

    14:50

    Eigenlijk gaat het niet helemaal lekker met me. Ik voel een grote wanorde in mijn hoofd, die er al een paar weken zit. Met het inpakken van mijn spullen (ik vertrek zo weeer naar Texel) en het bedenken van alles wat ik moet doen en niet vergeten merk ik dat ik steeds meer als een kip zonder kop aan het rond ren. Ik wil alles doen, maar telkens bedenk ik weer nieuwe dingen die ook nog moeten. Dat ik de laatste weken zo in mezelf aan het graven ben is niet voor niets. Er ligt wanorde op de loer. En ik moet proberen lijn te krijgen in mijn gedachten.

     

    Vanmorgen tussen de bedrijven door nog een jarenlange onvrede tussen mijn buitenlandse zus en mij bijgelegd. Zij huilde ervan, want het was voor haar een groot verdriet dat ik niet veel meer met haar te maken wilde hebben. Voor mij was het ook wel pijnlijk, maar ik moest afstand hebben, ze kwam me te dicht op mijn huid.

    Vorige week kreeg ik opeens een sleutelgedachte en die heb ik aan haar gemaild. Ik heb haar dingen uitgelegd met als hoofdzaak.... accepteer mij en mijn gezin zoals we zijn en probeer ons niet te veranderen. En zij begrijpt het nu. En ik ook. Ik ben blij, maar tob ondertussen alweer over andere dingen. En ik verzin geweldige dingen. Weet zomaar oplossingen voor van alles en nog wat. Ik denk zo veel en dat moet er allemaal uit. Dat mail ik dan naar mensen, maar iedereen is op vakantie.

     

    Tegelijkertijd ben ik daardoor structuurloos en kom niet aan de dingen toe die ook moeten. De verwarring is compleet omdat mijn hoofd ook nog vreselijk aan het tollen is. Gisteren heb ik met mijn huisarts gebeld en verteld dat ik als ik met mijn hoofd schud, de wereld om me heen draait. Niks aan de hand, zei hij: Een overprikkeld evenwichtsorgaan, geen TIA of tumor of noem maar op, gewoon een ontstekinkje dichtbij de oren. En dat voel ik ook, want ik heb oorpijn gehad. Alles lijkt wel overprikkeld. Toch maar proberen om het hoofd koel te houden.

     

    Ik heb zojuist een grote hoeveelheid formulieren geprint, waarop ik keurig netjes mijn gedachten kan ordenen. Misschien moet ik maar eens terugvallen op lijstjes. Wat eerst en wat laatst. Lijn in de chaos brengen. 

     

    Lijkt misschien alsof ik helemaal in mijn getob zwelg, maar ik doe ook gewoon leuke dingen. Vrijdag nog de hele dag met een studievriendin rond de Oostvaardersplassen gefietst. Ontzettend veel gepraat. Ddww. Misschien kan ik daar beter mee ophouden. Dat praten en dat denken.

     

    12:06

    Ik kreeg vanmorgen een idee. Niet nieuw trouwens. Ik bedacht me dat ik misschien beter in evenwicht zou kunnen komen als ik elke dag een uur naar buiten zou gaan, fietsen, wandelen, winkelen. Iets. Bewegen. Buitenlucht. In weer en wind.Of praten zonder dat het een doel heeft. Dat is altijd makkelijk bedacht in een periode dat het iets rustiger is. Maar als de druk in mijn leven weer hoger wordt gun ik mezelf dit niet. Valkuil is denk ik ook dat ik geen uur van mijn werkdag kan missen. Want mijn werkdag is al vaak zo weinig efficient.


    De praktijk is dat ik liever met een kop koffie achter mijn computer ga zitten. En dan inefficiente dingen doe. En ik hou wel verschrikkelijk veel (!) van mijn computer, maar tegelijkertijd slurpt hij ook energie. Ik heb al eens eerder geschreven over mijn lief computertje, ik was toen erg verdrietig dat mijn computer gecrasht was. Merkwaardig dat je zo aan een voorwerp gehecht kan zijn. Dat zal trouwens niet anders zijn met de gehechtheid aan pen en papier. De schrijfwaren van de Hema-afdeling konden mij als kind helemaal in vervoering brengen. De geur van vulpeninkt... heerlijk. Nou ja, zo'n verstandhouding heb ik nu dus ook met mijn computer. Maar ik hou ook van buiten. Dus de knellende omarming van mijn voorwerp moet ik toch af en toe eens losmaken.

     

    Reacties - 0 coachreacties 4 reacties van deelnemers
    • levensmoed levensmoed - 31 juli 2011, 12:19
      misschien eerst naar buiten kijken als opstapje voor het computerloslaat dingetje...
      Morgen ga ik mijn werkmail openen,tja einde van de vakantie..en vandaag mijn werklustbeest zoeken.
      groet L
    • bewaarder bewaarder - 31 juli 2011, 20:12
      Lieve Bagrosa,

      Heleboel dingen tegelijk willen doen en dan omdat je een keus moet maken niet weten waar je beginnen moet. Dus het is niet zo zeer de wanordelijkheid van je gedachten want wat ik al eerder schreef,als je dit verhaal zo logische en met een begin en eind in elkaar kan zetten dan kan je dat ook met die legio onderwerpen die door je hoofd gaan.Het probleem wat je van jezelf vind is dat je geen keus maakt en dan maar iets doet wat buiten die vraag ligt en dat is je PC omhelzen. Alsje nu gewoon eens de allereerste gedachte die in je opkomt over een karweitje direct uitvoert om dan pas als het echt gedan is de volgende te kiezen. Zo werk je een willekeurig rijtje af en dat geeft zoveel opluchting dat je nare gevoel van wanorde kwijtraakt!

      Een zoals je heel goed hebt ingezien, vraag je aan je buitenlandse zusje jou en je je gezin en jullie manier van leven te accepteren en dat hielp direct!
      Doe dat zelfde, je chaotische keuzepatroon bijv. accepteren als een wezenlijk deel van je zelf en dan is dat ook opgelost. Want uit de rest van je evrhaal blijkt dat je best veel ook tot een goed einde brengt !

      Die liefde voor schrijfwaren van papier tot pen in de Hema, of wat voor handel ook deel ik met je. Ik kan nooit de neiging weerstaan om iets te kopen wat ik eigenlijk al heb. En dat geldt ook voor gereedschappen ! Gekke neigingen maken het leven interessant en levend dus blijf je zelf a.j.b.!

      ♥♥♥!! Liefs van Bewaarder.
    • marlyn marlyn - 01 augustus 2011, 12:48
      ik kom je even de hand schudden meis........ga zelf binnenkort ook naar de huisarts omdat ik de dingen niet meer op een rijtje lijk te krijgen,relativeren lukt slecht en ik kom tot niks.......de pre-overgang overal de schuld van geven is ook zoiets he....
      lieve groet en geniet van texel,X!
    • uboac uboac - 01 augustus 2011, 13:03
      Lievs Bagrosa, volgens mij is het tijd voor je om even tot bedaren te komen. Als ik je hoofd was zou ik er ook duizelig van worden van wat er alles moet. Zelfs de uitstapjes naar Texel blijken een moet, want je moet even ook iets leuks doen. Heb je je huisarts verteld hoe je leven op het moment eruitziet? Al is het een ontsteking je lichaam geeft je een sein: stop even, laat me even echt tot rust komen. Ik heb gedaan wat jij ook doet: de tekenen van het lichaam over het hoofd zien totdat het hele systeem in elkaar stort. Als je dan een lijst maakt van de dingen die je nog moet doen dan kijk er vooral wat je ervan kunt schrappen!

      Het leven heeft vandaag de dag veel in de aanbieding. Te veel. Want de capaciteit van een mens blijft beperkt. Dus je moet kiezen en je op die dingen concentreren die echt belangrijk voor je zijn. Beperk je op datgene wat mogelijk is. Want op een zeker tijdstip gaat er anders helemaal niks meer.

      Lieve groeten van een door schade wijzer geworden out-burner

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 27 juli 2011 - (2 reacties) Zonnetje op Texel. Dus korte broek en hemdje aan. W...(2 reacties)

    13:21

    Zonnetje op Texel. Dus korte broek en hemdje aan. Wel af en toe laptoppen. Ik boek er nog een dagje bij.

    Reacties - 0 coachreacties 2 reacties van deelnemers
    • teckeltoetie teckeltoetie - 27 juli 2011, 19:30
      mevrouw Bach
      lekker niks ..is toch fijn
      en tja aan het strand staan overal borden met honden erop en zo'n rode rand er omheen..nou dan weet u het zekers wel?..terwijl Zij altijd een genant zakje voor uweetwel...mag ik wel op uw strand komen?
      groet Toet
    • bewaarder bewaarder - 27 juli 2011, 23:03
      Lekker een dag langer ! Geniet van deze mooie gelegenheid Bagrosa!

      ♥! Bewaarder.

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 26 juli 2011 - (2 reacties) Wat is het leven toch ongelooflijk eenvoudig als je...(2 reacties)

    17:25

    Wat is het leven toch ongelooflijk eenvoudig als je gezin uit 2 personen bestaat en je huis een kleine caravan is met alle gemakken, zoals een kachel en een waterdicht dak. De 3 dagen dat ik met mijn dochtertje van 8 op Texel doorbreng zijn een weldaad. Voor maar 33 euro boodschappen zet ik al dagen geweldige en gezonde maaltijden op tafel. En de kast is nog lang niet leeg. Slechts 1 klein afvalzakje produceren wij en dat is nóg niet vol.

    En ook al ontpopt mijn dochter zich zolangzamerhand als de heks van de camping... ik vind het goed te doen.Als ze weer eens scheldend, tierend en ruziend over het terrein fietst zwaai ik gewoon even naar de kinderen waar ze mee in gevecht is en haal mijn schouders op. Of ik deel een lolly uit. Ze is niet makkelijk, maar thuis heb ik er meer van dit kaliber. Hier is ze de hele dag op pad met kinderen van alle leeftijden. Alleen af en toe komt ze even binnen met gejutte spullen. Of om wat te mopperen. En 's avonds liggen we allebei met een kussen en een deken op de bank iets te doen. Ik met m'n laptop en een slokje port. En zij met wat ranja terwijl ze luistert naar een hoorspel.

     

    Het is wel fijn hoor dat ik een gezin heb van 8 personen en een moeder die naast ons woont, maar het is altijd zo... veel ... zal ik maar zeggen. Ik weet overigens zeker dat het thuis op dit moment ook goed te doen is. Want ik heb het drukste kind mee.

    Maar terwijl ik dit schrijf bedenk ik me opeens dat we volgende week ook in deze kleine caravan zitten, maar dan met de hele bups. Toch gaat dat ook al jaren goed.

    12:37

    Langzaam krijg ik een beetje grip op mijn werk. Omdat ik mijn zaakjes niet goed georganiseerd heb moet ik tijdens de zomer doorwerken. Geen hele werkweek, hoor, maar ik moet mijn acties bewaken. Eigenlijk heb ik daar helemaal geen zin in. Het drukt een beetje op me. Al een half jaar lang is er een klus die niet wil vlotten.En al mijn andere werk heeft daar onder te lijden.

     

    Terugkijkend op het afgelopen jaar ben ik niet erg tevreden. Ik heb teveel te doen en slaag er maar net in om afspraken na te komen. Dat heeft invloed op de kwaliteit. Zo wil ik eigenlijk niet werken. Ben bovendien op dit moment de enige in mijn gezin met een substantieel inkomen, dus de druk is hoog. 

     

    Naast mijn betaalde klussen heb ik ook mijn klus voor de gemeente waar ik een vergoeding voor ontvang, wel een mooie vergoeding, maar niet in verhouding tot het werk dat ik ervoor doe. Toch is dat het werk waar ik het meest enthousiast over ben. waar ik ook de meeste energie in steek. Als ik in de knel kom met mijn werkzaamheden gaat dit werk voor alles. Wat er ook gebeurt ik wil in die klus niet schutteren.

     

    Al het andere werk doe ik vooral omdat het goed verdient. Daar ben ik dan natuurlijk wel weer erg tevreden over. Het zou handig zijn als ik evenwicht vind, waardoor ik niet telkens zo in de knel kom. En ik wil ook gewoon mijn werk goed doen.

    Ik kan veel, heb veel energie... dus wat doe ik ... ik pak er nog meer wat bij. Daar gaat het mis dus.

    12:36

    HenZ doet raar. Ik heb moeite om mijn stukje te publiceren. Krijg een melding over een te grote afbeelding die erbij zit en die ik moet verwijderen. Maar die heb ik helemaal niet. Uiteindelijk staat het er dan meerdere keren.

    Reacties - 0 coachreacties 2 reacties van deelnemers
    • uboac uboac - 26 juli 2011, 15:10
      Lieve Bagrosa, sinds januari kan ik iedereen alleen maar waarschuwen om te veel werk en verantwoordelijkheden op zich te nemen. Je moet je kracht en energie goed indelen. Maar ik zie ook dat je erkenning krijgd voor je werk (al is het `maar´ geld is het toch belangrijk) en dat er ook werk bij zit waar je heel enthousiast over bent. Dat had ik niet, alles leek me te veel. Maar toch: let op jezelf. Soms laat men zich van zijn eigen enthousiasme meevoeren. Dus niet altijd werken. Zo nu en dan een weekeindje Texel of iets anders doen dat je goed doet. Liefs Uboac
    • marlyn marlyn - 26 juli 2011, 21:26
      heerlijk voor nu....genieten!

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 23 juli 2011 - (5 reacties) Wat ben ik blij dat ik mijn winterjas mee heb naar ...(5 reacties)

    11:32

    Wat ben ik blij dat ik mijn winterjas mee heb naar Texel. Zojuist op het strand uitgewaaid en alsafsluiter een slagregen over me heen gehad. Hond vond het heerlijk. Misschien verleng ik mijn weekend wel met een week. Blijf ik hier met mijn dochter. De rest van het gezin heeft andere dingen te doen. 

     

    11:31

    -

    11:31

    -

    Reacties - 0 coachreacties 5 reacties van deelnemers
    • marlyn marlyn - 23 juli 2011, 12:41
      het echte uitwaaien dus....!
      geniet....
    • Hettie Hettie - 23 juli 2011, 14:51
      Als dat kan ,lekker doen zou ik zeggen.
      Geniet van je warme caravan en onstuimig, zonnig, robuust enz.enz strandweer.
      Groetjes Hettie
    • marlyn marlyn - 23 juli 2011, 15:04
      knus in de caravan en fijn dat de kinderen zich prima vermaken ook!
      hier in eindhoven is het ook donker en nat.....wel jammer voor de rock&rollmeeting die er vandaag is......
    • bewaarder bewaarder - 23 juli 2011, 17:58
      Lieve Bagrosa,

      Wat goed dat je verkeersslachoffers meldt bij een zoogdierenmeldpunt.
      Behalve das zie je veel egels die platgereden worden.Per jaar een worden er bijna een miljoen in Fr. doodgereden. Ze zijn dan tetraag en het komtook dat de egels op de asfaltwegen naar aangereden inecten zoeken want die liggen daar bij miljarden. Kostje voor het oprapen kost je dus het leven als je egel bent. Ook worden zwijnen en herten aangereden maar dan is vaak ook de mens het slachtoffer.door schade aan de auto of verwonding. Ook heb ik weleens een steenmarter van de weg gehaaald en geplette eekhoorns of vogels gezien. Ja, de mens is door zijn moderne vervoer een dierendoder geworden naast de verkeersslachoffers onder de mensen zelf waarin alleen al in Europa jaarlijks vele 10.duizenden in rouw of levenslange pijn gedompeld worden. De vooruitgang van de beschaving ?

      ♥! Bewaarder.
    • teckeltoetie teckeltoetie - 25 juli 2011, 20:28
      mevrouw Bach
      klinkt niet echt aantrekkelijk maar ach u bent er even uit....zondag heb ik gewoon mijn plas opgehouden bleh wat een vies weer..en vandaag scheen de zon al lekker vroeg..ZIJ was minder te spreken over mijn wekaktie..

      en o ja ik moet van Haar zeggen dat dat speciale geweld helaas overal is maar vaak verborgen blijft
      groet Toet

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 21 juli 2011 - (2 reacties) Morgenochtend medisch ochtendje: met dochtertje naa...(2 reacties)

    23:15

    Morgenochtend medisch ochtendje: met dochtertje naar ziekenhuis en daarna naar de kinderpsychiater. Het is inmiddels een bekende weg die ik met al mijn kinderen al bewandeld heb. En toch hebben al mijn 4 kinderen nét weer andere dingen, waardoor ik telkens denk dat ze het zelf wel redden. Maar dat is  niet zo. Ze hebben allemaal een beetje hulp van buitenaf nodig. 

     

    Ik kijk er naar uit. Ik vind deze psychiater erg wijs en ik was verbijsterd toen hij een half jaar geleden met mijn zoon in een echt gesprek raakte. Mijn zoon die helemaal was vereenzaamd en nog maar zelden iets uit zichzelf zei vertelde opeens heel open hoe hij tegen zichzelf aankeek. En dat bleek veel hoopgevender dan ik had gedacht. Wonderlijk. Sindsdien gaat het goed met hem. Ik ben dus heel benieuwd welke nieuwe inzichten het gesprek van morgen oplevert.

     

    Daarna gaan we een weekendje naar Texel. Erg blij om, want ik ben eraan toe om even afstand te nemen van mijn werk. Het gaat niet zo goed, want ik schuif steeds meer voor me uit. Kom in de problemen met al mijn klussen, omdat er één is waar alles ophoopt. Ik moet even doorbijten. Maar het lukt me bijna niet.

    Het gekke is dat als het zo moeizaam gaat met mijn werk ik zomaar creatieve ideeën van mezelf cadeau krijg, waar ik op dat moment niets mee kan, maar die op termijn weer iets leuks opleveren. Probleem voor de toekomst blijft dat ik het structureel te druk heb. Ik wil wel wat minder, maar ik wil niet beknibbelen op de leuke dingen.

     

     

    Reacties - 0 coachreacties 2 reacties van deelnemers
    • uboac uboac - 22 juli 2011, 07:42
      Je moet ook niet beknibbelen op de leuke dingen. Je moet proberen van de lastige dingen af te komen. Denk eraan: genieten! Zorg voor jezelf!
      Veel plezier op Texel. Wij gaan ook vanavond naar Cadzand voor een weekeindje. Het is nog even volhouden tot vakantie. Liefs Uboac
    • meis meis - 22 juli 2011, 09:45
      Wat goed dat je zo'n topper voor je kinderen hebt gevonden, dat zal een hoop schelen.
      En creatieve ideeen door een werkprobleem, wow....
      Veel plezier (en droogte) op Texel!

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 20 juli 2011 - (4 reacties) Inzichten van gisteravond geven me veel energie. Ik...(4 reacties)

    10:07

    Inzichten van gisteravond geven me veel energie. Ik heb zin om lekker na de zomer weer helemaal de draad op te pakken. Niet meer dat voorzichtige. En niet alle signalen uitgebreid interpreteren en niet 10x nadenken hoe en of ik contact met hem op zal nemen. Gewoon doen wat nodig is. Dat hij altijd wat zakelijk en afhoudend is en ik neig tot wat spontaner dat is gewoon zo.Moeten we maar van elkaar accepteren.Hij zegt het wel als het hem niet aanstaat. En dat zal ik ook doen, zonder boos of beledigd te doen.

     

    Wat een hoop energie heb ik het afgelopen jaar aan deze situatie verloren. Zo ontzettend geprobeerd om netjes met elkaar om te gaan. Goed samen te werken. Efficient en vooral niet teveel van mezelf blootgeven. Alles maar om te voorkomen dat de hele verstandhouding verpest zou worden. En ondertussen mijn hele gevoelsleven op de kop. Wat een juk.

    Het voelt alsof dat over is.

    Hij is een erg goeie collega, waar ik prettig mee om wil gaan. Dus ga ik ophouden met dat geschutter. Open houding. Niet altijd zo serieus. Straks gewoon zeggen dat ik het leuk vind om hem weer te zien, want dat vind ik ook. En luchtige grapjes die ik tegen anderen ook maak. Tegen anderen lach ik namelijk altijd wel, terwijl wij altijd afgepast tegen elkaar doen.

    Dat ik hem ook aantrekkelijk vind, tjaaaa. Dat maakt het leuk, maar we doen er toch niks mee (veels te netjes, bah)

     

    Levensmoed gaf nog een goeie tip: doen wat je hart je ingeeft. Misschien een beeetje uitdagen.

     

    Reacties - 0 coachreacties 4 reacties van deelnemers
    • uboac uboac - 20 juli 2011, 11:31
      Je moet vooral jezelf blijven! En niet te veel erover nadenken. Je belet jezelf en je gedrag is niet meer echt, je verkrampt. Dat ken ik zo goed van mezelf. Als ik me te veel aan een mens hecht raak ik mezelf kwijt.

      Je had het nog over rouwen. Je denkt dat je niet voldoende gerouwd heeft om je vader omdat zijn overlijden een verlossing was. Wat doe je nu ermee?

      Liefs Uboac
    • pebru pebru - 20 juli 2011, 14:10
      Beste Bagrosa,

      Het is niet mijn bedoeling kritiek te leveren op de wegwerkers. Integendeel. Het was meer een constatering dat dit soort overlast soms als een extra bovenop andere dingen kan komen. En voortdurend lawaaioverlast, en dat is dit, kan verschrikkelijk gaan irriteren. Ik rijd meer dan 20.000 km per jaar, dus weet donders goed dat dit soort werkzaamheden nodig zijn. Dat er automobilisten zijn die geen rekening houden met de mensen die aan de weg werken, dat getuigt van weinig fatsoen en respect, helemaal als het zulke afschuwelijke gevolgen kan hebben.

      En soms baal je als een stekker. Zoals twee weken geleden, toen er niet duidelijk was aangegeven dat de parallelweg die ik moest hebben om na een avond hard werken thuis te komen, afgesloten bleek. Dat kostte mij een uur meer, om dat er op de alternatieve route ook werkzaamheden waren en er maar 1 rijbaan beschikbaar was. Ik was niet de enige die in die fuik liep, voor mij reden 3, 4 auto's die dezelfde kant op moesten. Even een waarschuwing bij de stoplichten bij de rotonde was voldoende geweest om deze ergernis te voorkomen. Natuurlijk hadden er de dagen voorafgaand aan de afsluiting wel borden gewaarschuwd voor deze afsluiting, maar ik sla die data niet op.

      Groet, Pebru
    • levensmoed levensmoed - 21 juli 2011, 19:27
      Bach
      het station is daar ver te zoeken..ga geen 6 kilometer lopen voor een flutplaats..en ik ga deze keer geen werk meenemen.Jammer dat je werk niet vlot, misschien een dagje je hoofd leegmaken om energie te krijgen.
      groet L
    • bewaarder bewaarder - 21 juli 2011, 23:04
      Lieve Bagrosa,

      Ja, gewoon doen wat je hart je ingeeft,dat is lijkt me een eerlijke manier om met dit gevoel van je om te gaan met hem. Bedankt voor je driedubbele reactie ! ((-:


      ♥! Bewaarder.

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 19 juli 2011 - (7 reacties) Natasja attendeerde me op het oneindige verlangen i...(7 reacties)

    22:56

    Natasja attendeerde me op het oneindige verlangen in dit prachtige lied van Ramses en Liesbeth. Het lied dat ik vorig jaar naar haar heb gestuurd. En wat fijn dat ze het op het juiste moment aan mij kon terugsturen.

    11:26

    Aan een verlangen kun je gehecht zijn. Dat is bij mij wel zo. Mijn verlangen geeft kleur aan mijn leven, het zet mijn gevoelsleven op de kop. Ik word sneller boos, nerveus, verdrietig, maar ik voel me ook gelukkig. En ik voel me ook begeerlijker dan ooit. Aantrekkelijker. Ik bekijk de wereld met andere ogen. Mijn verlangen is op die ene persoon gericht, maar het merkwaardige is dat andere mensen hun verlangens op mij richten. Er wordt naar mij geknipoogd en met mij geflirt. Zomaar. Nog nooit eerder gebeurde dat zoveel. Terwijl ik me niet schaamteloos gedraag of zo. Voor deze periode knipoogde er nooit iemand naar mij. Ik was altijd  'one of the guys'.

     

    Na wat ik schreef de afgelopen dagen in dit dagboek kreeg ik het inzicht dat ik van mijn verlangen afscheid moet nemen.

    Ik las bij Uboac (die veel meer met filosofie bezig is dan ik) dat zij nav het boek dat zij leest haar verlangens kritisch onder de loep gaat  nemen. En dat roept bij mij de vraag op wat een leven is zonder verlangen. Ik was bereid om mijn verlangen aan de kant te zetten. Uit te bannen. Weg te strepen. Maar als je het puur vanuit een verlangen benadert is dat wel een erg strenge gedachte. Waarom mogen we niet naar iets onbereikbaars verlangen? Of zou ik soms het ene verlangen moeten vervangen door een ander (bereikbaar) verlangen. Maar is een verlangen niet per definitie onbereikbaar of moeilijk bereikbaar? En wat als een verlangen wel vervuld zou worden? Is dan het doel bereikt?

     

    Overigens heb ik ooit een prachtig boek van Marcel Mohring gelezen "Het oneindige verlangen". Gaat over een man die als kind een autoongeluk overleefde waarbij zijn ouders omkwamen. De twee andere kinderen waren niet in de auto. Drie kinderen werden wees. Het boek vertelt over de invloed die dit grote verlies heeft op hun leven. De hoofdpersoon lijdt enorm onder zijn oneindige verlangen. Ik vond het indrukwekkend. Schrijnend. De bron van dit verlangen is zo'n basisvoorwaarde voor het leven. Als ik er aan denk draait mijn hart om voor alle kinderen die deze bron in hun leven moeten missen. En daarvoor in de plaats komt dan verlangen?

     

    Het puzzelstukje dat ik mis is wat dan de bron van mijn verlangen is. Of zou mijn verlangen op een andere bron zijn gebaseerd. Bijvoorbeeld op onzichtbare verbondenheid. Ik zal nog eens wat dieper in de theorie van de verlangens duiken.

    Reacties - 0 coachreacties 7 reacties van deelnemers
    • bewaarder bewaarder - 19 juli 2011, 11:35
      Lieve Bagrosa,

      Verlangen heeft de mens nodig om hetgeen wat ie denkt te missen als motivatie te gebruiken om een fijner leven te leiden.Daar is niets mis mee toch ?

      De weg naar het doel is vaak ver en lang !

      ♥ ! Bewaarder.
    • bewaarder bewaarder - 19 juli 2011, 11:38
      ...en bedankt voor je reacties die me geweldig verbazen door het inzicht wat er uit spreekt!

      Liefs van Bewaarder.♥♥!!
    • uboac uboac - 19 juli 2011, 18:04
      Hoi Bagrosa, werk achter de rug, fysiotherapie achter de rug, stofgezuigd en nu is de tijd van mij.

      Eerst even: Is het Marcel Möring (jij heeft het over Marcel Mohring)? Dan kan ik je een ander prachtig boek van hem aanbevelen: Louteringsberg. Het gaat hier om een man die zich aan de maatschappij onttrekt en geleidelijk aan, gesteund van zijn dochter, een weg terug naar de mensen vindt en zijn ware liefde ontmoet. Heeft ook met de zoek naar zichzelf te doen.

      Volgens mij zijn verlangens de drijfveer van het leven. Zonder verlangens is het leven zonder doel en saai. Pas een verlangen zet ons ertoe aan om vooruit te gaan op het pad van het leven, ons te ontwikkelen en ons zelf te leren kennen.
      Verlangens vertellen ons iets over onszelf, laten je zien wat belangrijk voor je is of wat je misschien mankeert. Om dat te erkennen moet je er kritisch naar kijken en je afvragen waar je verlangen vandaan komt. Misschien ontdekt je dat je verlangen een heel andere bron heeft dan je eerst dacht en dat je het dus ook op een andere manier kunt vervullen dan je eerst dacht.

      Verlangens kunnen volgens mij ook een averechtse uitwerking hebben als ze niet realistisch zijn. Als je iets van jezelf vergt dat je niet kunt bereiken.
      En ze kunnen ook kwa consequenties tegen ons werken. Dus je zult ook over de consequenties moeten nadenken als je toegeeft aan je verlangens. Je kunt niet alles hebben dus moet je kiezen. En dat is moeilijk. Want je hebt nooit de zekerheid dat je keuze juist is. Zelfs als het fout uitpakt kun je nog zeggen dat je er weer iets hebt geleerd. Maar je kunt meestal niet meer terug en dat moet je van tevoren bedenken.

      De nieuwe filosofie van de levenskunst gaat ervan uit dat de zorg voor zichzelf (het toegeven aan je verlangens) vooraan gaat aan de moraal. De Romeinen kenden nog het principe van een op zichzelf gerichte levensvreugde. Het christendom heeft ervoor gezorgt dat de moraal het van de levensvreugde overnaam. (Volgens mij is dat niet aan het christendom te wijzen maar aan degenen die het voor machtsdoeleinden misbruikt hebben). Moraal is altijd op de ander gericht. De maatstaf is dat je je tegenover anderen zo gedraagt zoals je verwacht dat de anderer zich tegenover jou gedraagt. De verantwoordelijkheid tegenover jezelf maakt de moraal niet overbodig. De consequenties van ons doen zijn nog steeds belangrijk. Doemen doelt in zijn boek vooral op gedrag dat geen rekening houdt met de ander, kwetsend gedrag of geweld tegen anderen enz..

      Jij wilt je verlangen aan de kant zetten. Maar gevoelens zijn veel sterker dan gedachten. Het rationele hersen kan niet op tegen het emotionele (heb ik ook een interessant boek over gelezen). Dus je kunt je gevoelens niet zo maar aan de kant zetten. Je kunt alleen bedenken hoezo die nu in je opkomen en je kunt proberen ze objectief gade te slaan. Even afstand nemen en van buiten bekijken. Stribbel niet tegen, accepteer ze en sta ze jezelf toe - en geef je even de tijd. Je hoefd nu geen beslissing te nemen.

      Nog even over je vraag: ik kan ook maar een beperkt antaal slimme gedachten opnemen. Ik lees meestal boeken die over een thema gaan dat me raakt, dat betrekking heeft op vragen en problemen die ik op het moment heb. En ik lees boeken die ik begrijp en waar uitgelegd word wat de verschillene filosofen over een thema denken. En dat vind ik prima want ik kan kiezen wat voor mij van toepassing is.

      Ik hoop dat je er iets aan mijn overwegingen heeft. Wat is het leven compliceerd - en spannend! Liefs Uboac
    • levensmoed levensmoed - 19 juli 2011, 19:05
      Bach
      nee geen bekende van mijn ouders (kwam niet bij ons over de vloer..wel Rijk de Gooijer)maar woonde zijn laatste jaren in het Rosa Spierhuis en daar werkt mijn AntiekZus . hij genoot van die buurtblaadjes en mn het clubblad waar hij als klein jongetje lid van was( en ik nu nog steeds)..heerlijk als je gezondheid je in de steek laat om voorgelezen te worden en weg te kunnen dromen na vroegere tijden..de grote verhalen kwamen dan vanzelf..maar dat is prive
      groet L
    • aprica aprica - 19 juli 2011, 21:15
      Beste Bachroos,
      Wat je hier beschrijft, een onbereikbaar verlangen, wordt ook wel "valse hoop" genoemd (in de psychologie). Door je met de prettige illusie bezig te houden leid je jezelf af van de werkelijkheid die pijnlijk is. Zelf schreef je al zo iets. Iedereen heeft zulke mechanismen en tot op zekere hoogte zal het onschuldig zijn. Maar uiteindelijk is een mens beter af als hij een reëel beeld van de werkelijkheid heeft en die werkelijkheid accepteert. Dus afscheid neemt van het onbereikbare verlangen zoals je schrijft.
      Ik ben er zelf veel mee bezig geweest door mijn cursus haptonomie en dat heeft me veel gebracht (zelfacceptatie). Je kunt er o.a. over lezen in "Illusies" van Ingeborg Bosch.
      XX Aprica
    • levensmoed levensmoed - 19 juli 2011, 23:39
      Bach
      van Ramses "de 1 wil de ander en de ander.."is misschien toepasselijker
      groet L
    • levensmoed levensmoed - 20 juli 2011, 01:06
      Bach
      ik miste de vragen over de B van BLIJ..ironie helpt en humor ook.

      en al visualiserend zie ik het leuke klusprogramma al helemaal voor me....gezellig een familie-dingetje en net weer iets anders maar toch heel intiem..het Billy ombouw pakket is natuurlijk heel erg groen zonder verspilling..hahaha ..jarenlang nuttig als boekenkast (mits je niet tig x verkast..) en met wat schroeven een practisch "opbergmeubel "..handgrepen niet vergeten te bevestigen maar dat spreekt voor zich.

      Oei oei zondag liepen de nichten blauw aan van het lachen..en vanmiddag moest de klant proestend van de lach snellll naar het toilet...

      en Bach doe eens wat je hart je ingeeft
      groet L

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 18 juli 2011 - (8 reacties) De studievriend waar ik laatst een verpeste ontmoet...(8 reacties)

    19:58

    De studievriend waar ik laatst een verpeste ontmoeting mee had mailt mij met een goede tip. Om de zomer te gebruiken voor reflectie op de afgelopen periode en me dan vooral te concentreren op de dingen die goed gingen. Vooral niet op de dingen die fout gingen. En vanuit die kracht sterker te worden. Dat is de volgende stap dus... wat goed ging het afgelopen jaar. Leuk om dit onderdeel uit te diepen.

     

    Gelukkig zijn we weer normaal aan het mailen. We helpen elkaar altijd met inhoudelijke dingen van ons werk. Ik laat hem wel eens financiele rapporten beoordelen. En spreek mijn strategie soms met hem door. Hij legt mij ook situaties uit zijn werk voor.

    Ben wel blij dat we weer verder gingen zoals daarvoor. Ik zat me af te vragen of ik de vriendschap af moest breken, omdat het gesprek zo vreselijk genant afliep. Maar eigenlijk hebben we allebei heel veel voordeel van deze vriendschap. Ik heb duidelijk aangegeven dat er bepaalde dingen zijn waar ik niet over wil praten. Omdat ik dat te privé vindt. Hij heeftdaar zijn excuses voor gemaakt. En praat nu weer helemaal over de inhoud.

     

     

     

    10:17

    Geslaagd verjaardagsfeestje achter de rug. Ik kreeg een prachtige ketting van mijn man.  En ik heb er erg van genoten dat mijn vriendinnen er met hun gezinnen waren. Leuke gesprekken. De betere vriendschappen blijven over. Dat is dan wel weer een voordeel van een druk jaar. Een beetje selectie is ook niet verkeerd.

    Ik realiseeer me hoe belangrijk het is om te blijven investeren in de mensen die ik leuk vind. Moet ik wel zelf initiatief blijven nemen, anders gebeurt er niks.

    Het feestje van de vriend die 50 werd was een tuinfeest in de regen. Tijdens het dansen dropen er voortdurend straaltjes water tussen de aan elkaar geschoven partytenten door. Maar dat mocht de pret niet drukken. Eigenlijk zou er bij elk feest gedanst moeten worden. Feesten zijn er ook om uit je dak te gaan en het gewone leven aan te kunnen.

     

     

     

    Reacties - 0 coachreacties 8 reacties van deelnemers
    • bewaarder bewaarder - 18 juli 2011, 11:51
      Ha Bagrosa!

      Gefeliciteerd met je verjaardag! Je bent rijk met zoveel vriendschappen om je heen Ook het feest van je vriend die 50 werd heb je leuk kunnen (mee)maken!

      ♥! Liefs van Bewaarder
    • marlyn marlyn - 18 juli 2011, 13:50
      ja...het leven zonder feest,dansen,muziek zou best ondraaglijk kunnen zijn he....
    • uboac uboac - 18 juli 2011, 16:25
      Een heel weekeind feesten! Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! En hoe was het verder met het 50jaar-feestje? Heb je alleen maar gedanst of ook karaoke gezongen? Danst je man ook? Hoe is het eigenlijk met zijn knie?

      Wat mooi dat je moeder nog zo fit is. Ik vind het verschrikkelijk voor mijn moeder dat ze nu zo beperkt is in haar mobiliteit. Al probeerd ze er het beste van te maken zo nu en dan zegt ze dan toch tegen me: Ik heb geen zin meer. Ik zou graag op een dag niet meer wakker worden. Ik heb zo´n goed leven gehad, maar dit hoef ik niet meer. - Oud worden is niet makkelijk.
    • uboac uboac - 18 juli 2011, 17:26
      Jullie hadden de schoonmoeder een kans moeten geven! - Ik ga met 5 augustus op vakantie. Nog twee weken en de rest van deze week. Het is even volhouden.

      Waren jullie met dit jaar al op Texel?
    • levensmoed levensmoed - 18 juli 2011, 22:04
      Bach
      sorry maar ik ga niet zingen..nee ik mag als ik goed genoeg ben bij de OpperSigmund op de bank..werken aan de rommelzolder en kijken of het nog wat kan worden...
      duzzz de oorplugjes kunnen UIT!!!!
      groet L
      en nog van harte met je verjaardag
    • gaby3 gaby3 - 18 juli 2011, 23:57
      Goh wat fijn voor je dat de vriendschap met die vriend weer in goede banen is gekomen. Zo iemand wens je iedereen toe. Waar je inhoudelijk discussies mee kunt aangaan en er beiden wat aan hebt.

      Leuk je opmerking dat er eigenlijk altijd gedanst zou moeten worden op feestjes. Ik doe niet anders en ben vaak de eerste of de enige die zich zo gedraagd. Vooral bij al die reizen heb ik dat gedaan en ervaren. Een buslading van 50 man en ik dans als enige rond in een zaal tussen al die mensen door en trek me van de hele wereld niets aan, maar geniet wel.
      Misschien had ik je van te voren al gefeliciteerd, weet niet meer, maar alsnog van harte en fijn dat je zo'n mooie ketting hebt gekregen. Veel plezier ermee.
    • uboac uboac - 19 juli 2011, 08:31
      Beroemd mensen. Vandaag de dag is `beroemd´ verwaterd. Beroemd is iedereen die maar hard genoeg schreeuwd om de wereld attent op zichzelf te maken. Ik bedoel eigenlijk een mens waar je onder de indruk van staat, die je nieuwsgier wekt, van wie je denkt dat hij je iets belangrijks te zeggen heeft, die iets gedaan heeft waar je onder de indruk van bent. En dat kan natuurlijk ook een heel `gewone´ mens zijn.
      Oh, ik zie net: ik moet werken. Tot gauw, Uboac
    • gaby3 gaby3 - 19 juli 2011, 10:48
      Ha Bagje, dat knetterdure bordje waar je over schrijft en dat ik nu probeer te verkopen heeft een achtergrond verhaal. Een kennis van mijn vorige partner had een huis met mooie spullen. Haar zoon had met zijn boot een aanvaring gemaakt en schade veroorzaakt maar geen goede verzekering. Toen werd hij achtervolgd door de verzekeringsjongens. Zijn moeder voelde zich mede verantwoordelijk en probeerde zoveel mogelijk bij te dragen aan de aflossing van de schuld. Dat deed ze door spullen uit haar huis te verkopen. Daarvan was dit bordje er een van. Ik heb niet het getaxeerde bedrag betaald hoor. Ze had ook Hummel beeldjes te koop. Die spaarde ik ook. Dus als we daar op bezoek gingen nam ik wat cash geld mee en kocht weer wat van haar. Zij helemaal blij en ik ook. zo is het gekomen. Normaal gesproken was ik geen kunsthandel ingegaan om dat bordje te gaan kopen. Groetjes

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 16 juli 2011 - (9 reacties) Voor een goede vriend die vandaag 50 wordt hebben w...(9 reacties)

    16:28

    Voor een goede vriend die vandaag 50 wordt hebben we een spectaculair feest georganiseerd met karaokezingen. Tussentijds kleine toneelstukjes, grappige toespraakjes. Ik heb vijf 40+ meisjes uit naaste kring van de jarige geregeld om voor hem in een bloot jurkje te dansen op een pikant lied van Luv. Verbazingwekkend hoe enthousiast iedereen op mijn vraag om mee te doen reageerde. Echt zo van.... natuurlijk doe ik dat. Ook leuk omdat de meesten van ons een beetje dik zijn.

    Natuurlijk krijgt de echtgenote de hoofdrol en de zus en nog een paar vriendinnen en ik dus. Ik heb er veel zin in. Beetje spannend.

     

    Verder een nieuwe stap genomen richting de collega waar ik eerder over schreef. Ik heb hem een luchtig mailtje gestuurd dat ik het erg leuk vind dat zijn vrouw op de school van mijn jongste kinderen les gaat geven. Jammer dat mijn kinderen niet bij haar in de klas komen en dat ik zeker even bij haar binnen zal lopen om kennis te maken en succes te wensen. Klaar.

     

    Het is zijn vriendschap die ik zo graag wil. Het meest verdrietig vind ik dat hij dát afwijst.  Het verwarrende is dat de signalen niet kloppen. Onlangs hadden we een afschuwelijke vergadering en in een van de vele schorsingen hadden wij midden in een grote chaos een heel relaxed gesprek, nota bene over de grootste problemen en zorgen in ons leven. Ik zag dat we gespiegeld stonden, allebei de armen over elkaar.  Het was heel vriendschappelijk. Af en toe hebben we ook dit soort gesprekjes aan de telefoon. 

     

    Daarom kan ik het niet verdragen om geen vrienden te zijn. Dat zijn we wel.

    Na de zomer zal ik me weer als een vriend opstellen. Aandachtspunt voor mij is me normaal naar hem te gedragen. Net als hij kan ik behoorlijk boos worden en gecompliceerd en irrationeel reageren. Dat is voor mij abnormaal gedrag.

    Reacties - 0 coachreacties 9 reacties van deelnemers
    • levensmoed levensmoed - 16 juli 2011, 17:42
      Bach
      zo te lezen een hopeloze zaak, jammer en prijs je gelukkig dat je emo/gevoelscentrum het goed doet.
      groet L..het ijskonijn op sterk water..
    • bagrosa bagrosa - 16 juli 2011, 18:35
      Dag Constanze, Even uitleggen hoe gecompliceerd: Onze belangrijkste opgave is 'samenwerken'. Die intentie hebben wij letterlijk onderschreven, omdat we politieke vrienden zijn. Hoe dan ook willen wij 'graag' met elkaar omgaan. Ruziemaken is bij ons vaak zakelijk, maar we hebben gevoelens. We kunnen elkaar hard raken, zonder dat te willen. Daar gaat het mis.
      Ik heb het helder: ik ga op mijn vriendschappelijke voorwaarden met hem om. Dat is het. Anders red ik het niet. We hebben namelijk ook een tijdje elkaar ontweken. En dat was helemaal fout.

      Oh ja, en Out of Africa was ook een prachtige film. Was er ook niet iets raars in de verhouding tussen de personages Robert Redford en Meryl Streep? Het werd niet wat tussen hen uiteindelijk, toch?
    • hennys hennys - 16 juli 2011, 18:44
      Fijn dat je dat boek kon scoren, maar pas op, het is in de stijl van Simone de Beauvoir, dus niet monogaam.
      Zij geven toe aan de vleselijke lusten maar ik vond het wel een prachtig en erotisch boek.
      Zelden zulke mooie proza over de lichamelijke liefde gelezen.
      Dat andere boek is dus juist wel monogaam en dus misschien een betere aanrader.
      Ik kocht het vorige week bij Bruna voor 10 euro.
      Veel leesplezier.
    • uboac uboac - 16 juli 2011, 19:11
      Wat een compliceerde vriendschap lijkt me dat. Zijn jullie nou vrienden of niet? Misschien is het goed als je even op afstand gaat en jezelf de tijd gunt om je eigen gevoelens op een rijtje te zetten.

      Veel plezier met het feest. Je bent heel creatief!

      Mijn moeder was inderdaad een ondernemend vrouw totdat ze drie jaren geleden een beroerte kreeg. Nu is ze 86 en leefd in een groot apartement van een bejaardentehuis. Ze kan er de hulp vragen die ze nodig heeft. Mijn schoonzus woont dichtbij en zorgd ook veel voor haar. Ik moet een en half uur rijden is om bij haar te komen. Mijn moeder wil in W. blijven omdat ze er veel mensen kent. En dat begrijp ik ook. En ik weet ook dat ik niet meer kan doen, maar toch: ik voel me tekortschieten. Is ook een gevolg van mijn negatief denken. Maar ik zal onthouden wat jij zei: ik zal proberen mezelf en hetgene ik doe meer te waarderen.

      Hoe is het met jou moeder en vader? Mijn vader is al zo´n tien jaar overleden.
    • levensmoed levensmoed - 16 juli 2011, 19:34
      Bach
      ik herken het wel..ik probeer me niet te ergeren aan bepaalde types, gelukkig speelt er geen liefde maar ik heb een tijd een live kijkster gehad(Raad en commissies zijn online)die mij SMS-jes stuurde..boze gezichten van de raadsleden...maar helaas is dit over..teveel gedoe en eisen van ..
      groet L
    • aprica aprica - 16 juli 2011, 19:47
      Wat betreft je collega: misschien blij zijn met wat er wel is?
      Gisteren Out of Africa gezien, voor de zoveelste keer. Het dilemma in de liefdesrelatie in deze film is elkaar vrij laten, niet claimen. Maar wat is dan je binding aan elkaar?
      Zout op mijn huid is een prachtig boek. In mijn ogen is het nogal monogaam :-) want levenslang trouw.
      En als je het mooi vindt is "The fountain head" van Ayn Rand ook een aanrader voor jou. (Ook vertaald in nedl.)
    • aprica aprica - 16 juli 2011, 20:34
      Fijne verjaardag morgen. XX
    • levensmoed levensmoed - 16 juli 2011, 21:02
      Bach
      kraanvogeltje ook goed??

      grote onzin want ik had ze al vooraf ingelicht dat er asbest was..maar onderzoek wees anders uit..tja ..onder de plavond laagjes..precies zoals ik het had gezegd..
      en de lab uitslag ..wat ik ook al had gezegd..maar dat kan dat vrouwtje toch niet weten?
      En ik word helemaal gek van de traagheid, ik moet het in 2 weekjes doen..gaat wel lukken en dat zelfs met een volle werkweek en Raad.
      groet L
    • marlyn marlyn - 17 juli 2011, 13:59
      feest geslaagd?

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 15 juli 2011 - (3 reacties) Een paar dingen gingen goed de afgelopen week, ik h...(3 reacties)

    09:46

    Een paar dingen gingen goed de afgelopen week, ik heb leuke dingen met mijn vriendin uit het dorp ondernomen. Meegedaan aan een grote wandeltocht en lekker luchtig bijgepraat. Op de fancy fair van de basisschool was ik de eerste die kwam en de laatste die naar huis ging.Ook weer luchtig gesproken, merkte ook dat mensen het leuk vonden dat ik er was. Het ook leuk vonden om even met me te praten.

    Daardoor voel ik me opeens weer deel uitmaken van de gemeenschap om mij heen. Stom dat me dat overkomen is: ik heb mezelf geisoleerd het afgelopen jaar doordat ik zoveel moet doen (van mezelf).En het is wel moeilijk om mijn houding te bepalen, nu ik mede-verantwoordelijk ben voor de keuzes van de gemeente. Veel van de bezuinigingen die we hebben doorgevoerd zijn echt te merken. En het moet nog meer zelfs.

     

    Dat is denk ik één van de dingen waardoor ik me zo ontzettend onzeker voel. Ik ben mijn veilige basisplek kwijt. Er ontstaat afstand. Van de mensen waar ik mee omging is niemand geinteresseerd in de politiek. Ze vinden het moeilijk. Tegelijkertijd ben ik degene die hen vertegenwoordig. Ik wil het goed doen, maar dat lukt niet. Want we moeten zoveel keuzes maken. En in mijn hart wil ik vrienden zijn met iedereen. Maar politiek is kiezen. Staan voor wat je zegt en daar niet aan twijfelen. In jezelf geloven, maar wel luisteren naar wat er om je heen gebeurt.

     

    Zondag vier ik mijn verjaardag. Ik wilde eigenlijk die dag van de aardbodem verdwijnen. Maar mijn man heeft me heel erg gestimuleerd om er een leuk feestje van te bouwen. Uiteindelijk heel veel mensen uitgenodigd voor een zondagmiddagborrel met soep na. Dat is goed, merk ik nu. Ik ben er hard aan toe.

    Reacties - 0 coachreacties 3 reacties van deelnemers
    • strella strella - 15 juli 2011, 10:18
      Het lijkt me idd heel zwaar om in de politiek te zitten, vooral in de lokale politiek. Of beter: Het lijkt me lastig om je houding te bepalen. Zouden vrouwen het daar moeilijker mee hebben. Mijn zwager, die ook zeer actief is in de lokale politiek, voelt zich echt als een vis in het water in die positie.
      Geniet van je verjaardagsfeestje!
      xxx Estrella
    • uboac uboac - 15 juli 2011, 12:33
      Hoi Bagrosa, ik geloof ik zou uren met je over het leven kunnen praten.... Ik probeer alles op een rijtje te zetten

      Ik vind het niet erg als je bij mij over jezelf schrijft. Ik vind dat juist goed omdat het inspirerend is en we van elkaar kunnen leren. Dat je van jezelf denkt dat je een chaotisch type en je toch het doel heeft om een vergadering voor te zitten vind ik geen tegenspraak. De mens heeft veel talenten en juist door niet altijd de gewone paden op te volgen leer je hetgene je nog niet ontdekt heeft kennen. Misschien ben je juist goed in het leiden van vergaderingen omdat het gevaar altijd is dat chaos ontstaat wanneer een groep mensen iets wil bespreken. En jij kunt omgaan met chaos. Ik vind dat heel belangrijk want ik raak altijd overstuur als er chaos is. Ik zou dan weglopen uit de vergadering om eventjes tot rust te komen. Jij leerd tijdens de opleiding orde te scheppen. Je kunt chaos volhouden. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het goed doet!

      Boven in je dagboek beschrijf je iets wat ik ook beleef: als je je voluit voor een doel engageert raak je het contact met oude vrienden kwijt. Ineens weet je ook niet meer waarover je het met hen moet hebben. Bvb. zijn mijn vrienden niet zo in Nederlands of filosofie geinteresseerd. En sinds ik de schrijfcursus opvolg ga ik nog meer een andere kant op. Het is altijd kiezen wat je wilt, de consequenties van je keuze moet je op de kop toenemen. Maar ik vind het een troost dat de vrienden blijven met wie je een hechte band heeft al zie je ze niet zo vaak meer. En dat zijn de echte vrienden.

      Het nadenken over doelen heeft me een stapje verder gebracht. Vooral je opmerking dat men een concreet doel kan halen en dan van het succes kan genieten. Het laatste doe ik juist niet: als ik een doel haal ben ik er niet trots op en geniet ervan. Ik heb ineens het volgende doel op het oog dat kwa niveau hoger is dan hetgene ik net bereikt heb. Dat was altijd zo. Ik ben wel blij ermee dat ik goed Nederlands kan maar kan natuurlijk beter en dat verg ik dan ook van mij. Het is uitputtend waar ik mee bezig ben merk ik nu. Misschien ben ik daarom moe?

      Ik wens je veel plezier voor het feestje op zondaag, tot de volgende keer Uboac
    • bewaarder bewaarder - 15 juli 2011, 12:53
      Ha Bagrosa,

      Ja, je hebt het goed beschreven die persoon die Henry Fonda speelt.
      Er zijn eigenlijk heleboel films die aanspreken maar de laatste 30 jaar heb ik niet zoveel meer gezien.' Les uns les autres ' die jij noemt bijv.
      Maar wel eens wat erover gelezen of een fragment ervan.

      ♥! Bewaarder.

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 14 juli 2011 - (4 reacties) De afgelopen periode heb ik veel moeilijke dingen m...(4 reacties)

    21:39

    De afgelopen periode heb ik veel moeilijke dingen moeten doen en niet alles is goed gegaan. Ik heb moeite om deadlines te halen en ik heb het gevoel dat ik een aantal dingen niet goed genoeg heb gedaan. Gewoon te veel werk op mijn hals gehaald en steeds maar weer verantwoordelijkheden erbij genomen. Dat kan ik nog steeds aan, maar het lukt me steeds minder goed om alles rond te krijgen. Als ik zo doorga dan loop ik vast. Ik moet dus beginnen met nadenken. En dan keuzes maken. Weer een beetje loslaten. Patroon doorbreken en mijn verstand gebruiken.

     

    Ik neem nu eerst maar eens een biertje. Met mijn man. Hij vroeg namelijk of ik even bij hem kwam zitten.

     

    Reacties - 0 coachreacties 4 reacties van deelnemers
    • levensmoed levensmoed - 14 juli 2011, 22:12
      Bach
      gebruik je reces om bij te tanken en te schiften wat je nu werkelijk echt wil doen...ik doe nu slechts een aantal thema's en dat is meer dan genoeg.Mijn ervaring met deadlines is dat juist andere raadsleden die creeeren , te laat met moties of te laat reageren op jouw moties, dus lange Raadsvergaderingen door de nodige schorsingen voor overleg.Wij hebben/hadden al voorgesteld om een week vooruit te werken( doen we ook) maar de andere partijen lukt deze afspraak zelden, misschien iets voor jullie?? is even een omslag maar scheelt je een hoop gedoe en sateprikkertjes(om de oogjes open te houden)want als trekker heb je meer binnen te halen en minder kopzorgen
      groet L
    • strella strella - 14 juli 2011, 22:15
      Klinkt verstandig, keuzes maken. Is zo nu en dan ook noodzakelijk.
      Sterkte ermee! (Ben wel benieuwd hoe je je keuzes gaat bepalen)
      xxx Estrell\
    • marlyn marlyn - 14 juli 2011, 23:39
      ontspanning,mag soms gewoon hey!
      fijne avond met manlief gehad hoop ik.....
      lieve groet.
    • levensmoed levensmoed - 14 juli 2011, 23:42
      discipline ..ach het is maar een doe dingetje..en ik vergader gewoon door in het reces..teveel losse eindjes en projecten die niet eindig zijn..en af toe een niet geniet dag bij de Blauwe Reus

      en de wereld is super klein met die buren..en zekers te weten die van mij..
      groet L

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 13 juli 2011 - (9 reacties) Jullie reacties op mijn probleem doen mij goed. Maa...(9 reacties)

    11:29

    Jullie reacties op mijn probleem doen mij goed. Maar ik zal ook proberen om over gewone dingen te schrijven waar ik mee bezig ben. Ook al is dat andere hetgeen mijn gedachten beheerst. Ik  heb ook nog een gewoon leven. O.a. ben ik bezig met het organiseren van een m i n i  -  w a m p e x, waarin ik de weg wil banen naar een intensievere samenwerking met andere organisaties. Met z´n allen door de blub, zal ik maar zeggen, om elkaar beter te kunnen benaderen. Ontberingen doorstaan, opdrachten vervullen door anderen te betrekken. Dat soort dingen.

    Verder iets met kinderen en politiek en een integriteitsprotocol.

    09:31

    Hoe ben je gewoon vrienden met een man? Al jarenlang ben ik net zo makkelijk bevriend met mannen dan met vrouwen. Beter met mannen eigenlijk, meer raakvlakken. Mijn vriendinnen willen bijvoorbeeld altijd met me naar van die stomme films, over Valentines day en zo. Of Gooise vrouwen Dan ga ik wel mee (niet naar GVr), maar ik had dan liever een filmhuisfilm gehad. Laatste tijd heb ik ook dieper contact met sommige vriendinnen, we praten meer dan vroeger over wat we missen in onze relatie. En hoe we dat op kunnen lossen. Vroeger vond ik dat ik dat geen onderwerp om met anderen te bespreken. Tegenwoordig merk ik dat iedereen met hetzelfde worstelt na een relatie van 25 jaar. En je kunt elkaar nuttige adviezen geven.

     

    Sommige vriendinnen vind ik heel lief, maar niet om aan te raken. Niet dus, zoals de man waar ik gisteren over schreef. Met de mannen waar ik mee bevriend ben heb ik niet die spanning die te maken heeft met elkaar aantrekkelijk vinden. Althans dat heb ik niet. Of zij dat hebben weet ik niet. En als er een beetje spannende opmerkingen worden gemaakt dan praat ik daar overheen. Neem ik gewoon de leiding in het gesprek en praat ik over iets dat niets met mannen en vrouwen te maken heeft. Vertel ik iets over mijn werk of zo.

     

    Bij de mannenvrienden die ik heb ga ik ook gewoon op bezoek als hun vrouw thuis is. Soms gaan ze dan weg, dan zeggen ze.. tot straks of zo. Laatst ben ik met een man gaan fietsen, zijn dochtertjes mee en mijn dochtertje mee. Leuke middag gehad. Veel plezier, kinderen samen gespeeld. Geen spanning, gewoon veel gepraat. Zo moet het dus. Ik had zijn vrouw ook uitgenodigd, maar zij had iets anders. Vorige week had ik met een erg goede studievriend afgesproken en dat verliep niet goed.Hij ging heel erg klagen over zijn relatie en vroeg toen te veel over hoe dat bij mij zat. Ik had er geen goed gevoel bij. Hij heeft zijn excuses gemaakt. Ik weet nog niet of ik weer met hem af wil spreken, in ieder geval niet meer op een stille plek.

     

    Misschien is het wel de clou bij vriendschappen tussen mannen en vrouwen dat je ook normaal met de relatie van die persoon om moet kunnen gaan. In ieder geval de relaties en het gezin zichtbaar moet maken. Bij de man waar ik gisteren over schreef hebben we onze relaties buiten beeld gehouden. Ik deed dat en hij ook. Geeft al aan dat er enige spanning is. Ikzelf hou mijn man wel vaker buiten beeld, dat komt omdat mijn man niet zo goed met mijn vrienden overweg kan, hij heeft er niet zoveel mee. Dat vind ik jammer. Maar ik wil wel met anderen omgaan.

     

    De oplossing  is dus toch dat we de wederhelften eens even in beeld brengen. Getver, daar heb ik helemaal geen zin in. Bah, dan is het over. Dan moet ik aardig doen tegen zijn vrouw. Maar misschien lucht het op. Na de zomer. Of zo. Ik kan in ieder geval beginnen met eens wat meer over mijn man te vertellen (en niet over wat niet goed is, maar watwel goed is) en wat meer naar zijn vrouw vragen. Pffff. Niet leuk, maar wel doen.

     

    Lees overigens net een twitterbericht van een andere mannelijke collega dat zij zo´n leuke avond met elkaar hebben gehad. En met nog een paar anderen. En nou ben ik jaloers. Stikjaloers. Ik kan het niet uitstaan dat anderen iets leuks met hem doen waar ik niet bij ben. Dát is mijn probleem. Het was een bijeenkomst waar ik sowieso niet bijhoorde, dus daar gaat het niet om. Ik wil zo graag met hém  en bij hem zijn. Oh, het is toch erger dan ik zojuist zo netjes beredeneerde. Waarom ben ik toch zo jaloers? Het is onvervuld verlangen. Dat is een rotgevoel

     

    Reacties - 0 coachreacties 9 reacties van deelnemers
    • strella strella - 13 juli 2011, 10:20
      Ha Bagrosa, mooi verhaal. Inderdaad, het helpt ontzettend om kennis te maken met zijn vrouw en kinderen.
      Ik vind het vaak ook leuker om met mannen om te gaan dan met vrouwen, heb er geen behoefte aan om het diepgaand over mijn relatie of mijn emoties te hebben.
      Soms denk ik: onvervuld verlangen kan wel een drive zijn om van alles te ondernemen. Of om gedichten te schrijven.
      xxx Estrella
    • uboac uboac - 13 juli 2011, 10:30
      Lieve Bagrosa, je schrijft zo veel, zo mooi en ik heb het gevoel dat je op een golf van energie meegevoerd word. Je hebt afgelopen jaar iets nieuws aangedurfd en bent met een nieuwe, opwindende ontdekkingsreis bezig. Je heeft 20 kg ballast àfgeworpen´ en dat maakt je lichter. Wees niet geirriteerd als anderen er raar op reageren. Ze zijn of jaloers of bewonderen wat je heeft bereikt. Misschien zijn ze ook geirriteerd omdat je zo verandert bent en moeten eerst even wennen aan de nieuwe Bagrosa.
      Ik vind het aanmoedigend wat je schrijft. Ik krijg de hoop dat het mij ook lukt wat jou is gelukt. Niet het afvallen :), maar op zo´n golf van nieuwe ontdekkingen op te stappen en zich te laten mee voeren.
      Ik worstel ja allang ermee om iets in mijn leven te veranderen. Aan mijn familie zit ik nog altijd vastgeketend en de situatie met het familiebedrijf is er niet beter op geworden. Mijn burn out moet ik ten groten dele eraan toeschrijven. Mijn (te vele) cursussen waren het druppeltje dat het vat liet overstromen. Ik moest even afstand nemen van alles - ook van H&Z.
      Na drie cursussen te hebben geschrapt kon ik mijn werk weer beter aan. Ik probeer nieuwe stappen op onbekend terrein te doen, bvb. doe ik een schrijfcursus, in het NL natuurlijk :) en dat leverd mij weer veel inzichten in mezelf op. Ik heb nieuwe mensen leren kennen die net zoals ik tegen de wereld aan kijken en dus ben ik ook naar H&Z teruggekomen omdat er mensen zijn die verder denken dan dat het huis schoon moet zijn en wat er vanavond op TV te zien is. Maar ik probeer ook deze mensen serieus te nemen want iedereen mag leven zoals het hem bevalt. Dat alleen maakt dat ik beter met ze overweg kan. En ik mag niet onzeker worden van mezelf als iemand anders iets anders doet dan ik. Het komt altijd erop neer dat ik en probleem met mijn gevoel voor eigenwaarde heb. Daar moet ik werk van maken.Wat jíj schrijft moedigt me aan. Want je moet je ook staande houden tussen tegenstrijdige meningen, je moet conflicten doorstaan en het lukt je ook al ben je ook iemand die behoefte aan harmonie heeft.
      En zie je wel, de een inspireert de ander hier op H&Z. Al heb ik geen ervaring met andere virtuele sociale netwerken zoals faceboek of twitter denk ik dat het er oppervlakkiger aan toe gaat. Misschien is dat ook een vooroordeel maar als ik lees dat iemand 30, 40 of meer `vrienden´ heeft, dan vraag ik me echt af wat dat voor `vriendschappen´ zijn. In ieder geval niet hetgene wat ik onder vriendschap begrijp. De contacten op H&Z hebben mij al heel wat vooruit geholpen.
      Fijne dag, tot straks Uboac
    • strella strella - 13 juli 2011, 10:49
      Het gaat wel weer redelijk goed hoor, met het bedrijf. Maar we kunnen de huur niet ophoesten. We hebben een tijdlang onze ruimte gedeeld met twee anderen, maar dat beviel ook niet. Nu maar eens kijken hoe het zonder kantoorruimte gaat.
      Hi, hi, in tegenstelling tot Constanze hierboven begrijp ik je heel goed... En verliefdheid is een soort gekte, daar valt niet rationeel over te praten.
      xxx E
    • marlyn marlyn - 13 juli 2011, 16:17
      stilletjes wachten tot het overgaat is zeker geen optie.......?
      lieve groet!
    • hennys hennys - 13 juli 2011, 18:47
      Er zijn twee boeken die ik je aanraad:
      Zout op mijn huid van Benoite Groult.
      Het geheime leven van een ploetermoeder van Fiona Neill.
      Dat laatste heb ik net uit en is bij vlagen hilarisch. "Hardop lachen is onvermijdelijk "schreef Sylvia Witteman hierover.
    • aprica aprica - 13 juli 2011, 20:50
      Hoi Rosa,
      Ik ga vanaf sept een dag per week les geven op de school voor ta assistentes.
      Mijn dochter was afgelopen jaar derdejaars en onderbreekt haar studie nu een half jaar om te gaan reizen. Ze heeft een bijbaan waar ze nu wat meer kan werken.
      Zoon was inderdaad eerstejaars. Met de hakken over de sloot over..... Ik zal ook eens bij jou gaan lezen. groet Aprica
    • aprica aprica - 13 juli 2011, 21:23
      Het is een mooi verhaal wat je hebt geschreven over je verliefdheid. Die vind ik heel heftig en langdurig, dat vind ik opmerkelijk.
      Ik vind mannenvriendschappen ook leuk.
      Je studievriend beseft heel goed dat hij over de schreef is gegaan dus lijkt het me geen probleem meer.
      Je derde allinea van onder vind ik herkenbaar. Je houdt je man vaak buiten beeld omdat etc.... Is dat wel eens goed besproken? Ik heb ook lang het zelfde gevoel gehad. Toen we dit (en andere zaken) uitgepraat hebben bleek mijn man meer dan ik veronderstelde bereid om mee te gaan naar mijn vriend(inn)en. Daarnaast zijn contacten allen voor jezelf ook prima.
    • levensmoed levensmoed - 13 juli 2011, 22:53
      ddww+ dat dan weer wel
      De verbouwing is inderdaad niet mijn keuze maar een moetje..funderings herstel van 4 panden..de bewoners die eruit moesten of wegens geluidoverlast en avond/nachtdiensten (geen goede combi!!!) wonen tijdelijk in 1 pand..tja 2 weken de tijd om te verhuizen en idem voor terug en dat is niet lang.Wij kunnen alles zien en horen vanuit de wissel woning en op de vraag wanneer het opgeleverd wordt, werd steevast voor de bouwvak( 15 juli) geantwoord..zelfs vorige week vrijdag en toen heb ik dus de afspraken met de verhuizer, vloerenman etc. gemaakt.Dinsdag kwam de aap uit de mouw en moest ik maar fijn van mijn vakantie gaan genieten ggrrrr en de woningbouwcorporatie is muisstil
      ..en maar dreigen als je er niet op tijd uit bent..
      en ik heb nu 2 wasmachine aansluitingen..en mag gaan koken op een 4 -pits gasstel ipv mijn fornuis!!..en ik heb een rioleringsbuis heel creathea door mijn huis zichtbaar lopen..jaaa dat kon niet anders.. volgens de OpperBobdeBouwer...we wachten maar weer eens af..en het gaat natuurlijk heel erg mooi worden en lekker nieuw.

      en in september heb ik helemaal geen tijd laat staan vrije dagen

      en ach de liefde..dat zou verboden moeten worden
      groet L
    • uboac uboac - 13 juli 2011, 22:59
      Wat een confronterende vraag, je vraag naar mijn doel. En ik lees bij jou boven hoe een antwoord zou moeten uitzien: dit en dat wil ik, bvb. ik wil de weg banen naar een intensivere samenwerking met andere organisaties. Maar zo´n soort antwoord heb ik niet. Ik wist wel altijd wat ik wilde leren (een muziekinstrument, een taal ..) of leren kennen (een auteur, een filosoof), maar het was me altijd om het leren of leren kennen te doen. Het enige echte doel had ik geloof ik in 1998: ik wilde mijn leven niet verder alleen leven. En toen leerde ik mijn toekomstige man kennen.
      Ik moet nog over je vraag nadenken. Volgens mij is nieuwsgierigheid de drijfveer die me vooruit drijft. Maar misschien is een doel dat waarnaar ik op zoek ben, misschien is het nooit in me opgekomen dat ik er een nodig heb.
      Ik zal erover nadenken. In ieder geval bedankt dat je me erop attent maakt. Zal er nog op terugkomen.

      `Met z´n allen door de blub´ - zoiets doet mijn man vaak met het team waar hij leiding aan geeft. Veel plezier, ik zou er graag mee doen.

      Liefs Uboac

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 12 juli 2011 - (13 reacties) Nu ik dit allemaal zo geschreven, gelezen en herlez...(13 reacties)

    18:31

    Nu ik dit allemaal zo geschreven, gelezen en herlezen heb denk ik dat ik maar aan hem vraag of hij tóch vrienden met me wil worden. Aangezien we zo intensief en vaak in spannende situaties moeten samenwerken wordt het dan wat minder beladen.

    10:45

    Grootste energievreter van het afgelopen jaar is dat ik zo ongelooflijk verliefd ben geworden.

     

    Daarom kan ik niet goed meer op Hart en Ziel schrijven. Ik ben er vol van. De hele dag. Al meer dan een jaar. Of mijn gevoelens beantwoord worden weet ik niet, dat kan ik ook maar beter niet weten. We maken vooral pijnlijke ruzies. En dan rapen we de scherven bij elkaar en maken afspraken over hoe weer normaal met elkaar om te gaan. We reageren merkwaardig op elkaar. En dat maakt het zo fascinerend. Waarom ik zo verliefd ben? Ik ben zo graag bij hem. Ik ben graag met hem in dezelfde ruimte. Heel af en toe treffen onze ogen elkaar en dan gebeurt er iets. Het is nog intiemer dan aanraken. Maar ondertussen voeren we normale gesprekken. Kwetsen we elkaar. Hoewel dat steeds minder voorkomt, omdat we steeds meer rekening met elkaar houden. We helpen elkaar. We mailen zakelijk. Soms sms ik hem. Zakelijk. Of we bellen. Soms spreken we af. Over zakelijke dingen. Ik heb hem een keer mijn prachtige weiland laten zien, vol met bloemen, vlinders en sprinkhanen. En ondertussen gepraat over meningsverschillen. We houden gepaste afstand. Hij houdt afstand. En ik ook.

     

    Het meest gekwetst was ik toen hij midden in een pijnlijk gesprek uit de grond van zijn hart riep: Wij zullen NOOIT vrienden zijn! En dat riep hij 3x achter elkaar. Woest. Ik vroeg: waarom niet dan? HET KLIKT NIET TUSSEN ONS!!! (schreeuwend)

     

    Vanaf die tijd gaat het beter.

     

    Het maakt het leven spannend. En natuurlijk heb ik ook gewoon mijn eigen lief en dat wil ik ook. En mijn gezin, dat steeds verder uitbreidt. En dat heeft hij ook.

     

    Door dit te schrijven heb ik toegegeven aan mezelf. Want ik vind het moeilijk om dit een plek te geven in mijn leven. Het is een geheim dat me warm van binnen maakt. Maar ook ziek soms. Want als we ruzie hebben is het zo heftig. Ik droom van hem. Van aanraken. Liefhebben. Maar als ik naast hem zit en hij mee wil lezen uit mijn papieren dan schuif ik uit elkaar. Afstand. Lijfsbehoud. Soms staan we te praten en dan zie ik dat hij me mooi vindt. Maar misschien is het niet meer dan dat?

     

    Ik vraag me wel eens af wat ik het liefst van hem zou willen. Dat is niet onze levens overhoop gooien. Ik zou vooral willen dat hij gelukkig is. Maar ik zou ook graag willen dat er een beetje 'samen' was. Alleen 'van ons'. Zoals wanneer we elkaar aankijken in een groep met mensen. Soms als ik zenuwachtig ben en hij mijn blik vangt en me geruststelt. Of als ik hem stiekem uitlach omdat hij zich geneert voor zijn volgesnoten zakdoek bij het handen schudden. (oh, wat zou ik graag de zakdoek uit zijn handen grissen en mijn neus er diep in begraven). Zijn gestuntel met zijn leesbril (weigert om naar me op te kijken met bril op, behalve als ik midden in een betoog zit en hij me met zijn ogen uitdaagt er iets van te zeggen). Of als hij een ander spits grapje maakt. Als hij me een (ultrakort) mailtje stuurt om mij te laten weten dat hij me steunt. Als ik weet dat hij heeft gezien dat ik ergens verdrietig over was en me een berichtje stuurt. Kort.

     

    Acht weken lang zien we elkaar niet. Alles nog maar eens op een rijtje zetten. Ook de vorige zomer ging ik zo in. En het ging gewoon weer verder.

     

    Dit verhaal zou ik elke dag wel kunnen schrijven. En daarom is het lastig om op Hart en Ziel te schrijven. Je kunt toch moeilijk elke dag dit soort verliefdheden etaleren?

    Maar dit is waar ik vol van ben. Boven alles.

     

    Reacties - 0 coachreacties 13 reacties van deelnemers
    • bewaarder bewaarder - 12 juli 2011, 11:37
      Ha Bagrosa !

      Natuurlijk blijven we vrienden ook al ben je een jaar niet op H & Z geweest.
      Nu lees ik je verrassende uitleg waarom! Nou, dat lijkt wel een gegeven voor een superliefdesroman! Geluk ermee!

      Stuur je een vriendenbericht nu.
      ♥! Bewaarder.
    • strella strella - 12 juli 2011, 14:18
      Lieve Bagrosa, wat fijn weer iets van je te horen! Mooi verhaal. Lastig ook.zo'n verliefdheid. Ik ken het wel een beetje, maar dan weer anders.
      Vertel je zoiets aan je man? Aan je vriendinnen? Of allen hier? Hoe ga je ermee om?
      xxx Estrella
    • bagrosa bagrosa - 12 juli 2011, 16:11
      Hallo Constanze, dankjewel voor je goeie vragen. Een beetje reflectie kan geen kwaad. Verliefdheid kun je ook aan de kant schuiven, vooral als het te pijnlijk en hopeloos is. Dat is het soms wel, trouwens. Dus misschien moet ik er maar mee ophouden. Het wegcijferen. Ik schrijf het eigenlijk al, ik wil helemaal geen gedonder, geen levens overhoop gooien. Dus het is eigenlijk niks. Het is spannend, maar het is ook deels een gewone vriendschap die ik wil en die niet wil lukken. En misschien een gemis aan spanning en verliefdheid in mijn eigen relatie. Ik denk ook dat mijn hormonen opspelen vlak voor de menopauze. Dat soort dingen
    • uboac uboac - 12 juli 2011, 16:40
      Hoi bagrosa, wat een leuke verrassing dat je weer iets op H&Z schrijft. En wat je schrijft is zo mooi. Volgens mij en je in de roze wolken. Geniet ervan, liefs Uboac
    • uboac uboac - 12 juli 2011, 16:45
      Heb net gelezen dat je iets bij mij schreef. Je lijkt me een nieuwe mens. 20 kilo afvallen, dat is een prestatie. En verliefd. En spannende plannen. Ben je daar helemaal in je eentje op het richeltje voor Vlieland? Het lijkt me een soort retraite. Heerlijk om even afstand te kunnen nemen van de alledaagse dinge.
    • strella strella - 12 juli 2011, 18:39
      Goede beslissing lijkt me. Misschien gaat de spanning er dan af. Verliefdheid kan leuk zijn, maar het kan ook teveel aandacht opslorpen en voor sombere stemming zorgen als hij niet mailt of belt en je had het wel verwacht/gehoopt.
      xxx Estrella
    • aprica aprica - 12 juli 2011, 22:00
      Leuk om weer van je te horen!
    • levensmoed levensmoed - 12 juli 2011, 22:11
      ha Bach
      geniet van je reces....zou ik ook moeten doen
      groet L
    • aja1964 aja1964 - 12 juli 2011, 22:40
      Wat spannend zeg dit verhaal, zou er zo een roman over kunnen schrijven.Maar pijnlijk lijkt het me ook. Sterkte ermee!
    • gaby3 gaby3 - 12 juli 2011, 22:48
      Ha lieve Roos, Wat fijn dat je even mijn geheugen hebt opgefrist over je aliassen op H&Z. Dat jij dat nog allemaal weet, wat we hebben gedeeld destijds vind ik heel knap. k zal zo even bij je teruglezen maar eerst even op je ekst bij mij reageren. Alvast gefeliciteerd volgende week met je verjaardag. Gelukkig dat je zo snel ergens een verjongingskuur kon ondergaan, lijkt me niet verkeerd.
      Het verlies van mijn moeder is bij iedereen heel rustig verlopen. Het is een langzaam proces geweest en dan neem je als het ware al elke week een beetje afscheid.
      Hetzelfde geldt voor Edo's vader die is in april dit jaar overleden. Maar deze mensen hebben zo'n hoge leeftijd bereikt. Ze scheelden 2 dagen allebei van februari 1919.
      Wat mezelf aangaat, ja ik ben heel blij. De 3e chemo ronde is uitgesteld die zou ik nu in juli gaan beginnen. Vrijdag een echo en longfoto's en direkt dezelfde dag bespreking van de uitslag. Ik schrijf er wel over in mijn dagboek.
      Ik ben ook vaak over mezelf verbaasd. Nog steeds vol plannen, energiek en levenslustig.

      --
      Net je verhaal gelezen. Baf, dat is even wat anders dan mijn verhaal. Ik vind het geweldig voor je en vooral dat je erover durft te schrijven. Het overkomt ons allemaal, dan spreek ik namens mezelf. Ik was een paar keer verliefd op een ander terwijl ik een relatie had. Het was achteraf ook wel grappig. Een keer was het een mooie jongen die op jongens viel en een keer een man die a-sexueel was. Dus daar kun je weinig mee. Maar ook een keer op een getrouwde man met 3 kinderen, ik was ook getrouwd maar had nog geen kind. Ik reed regelmatig met hem mee en hij bracht me naar huis (carpoolen) zo is het begonnen. Het is bij zoenen gebleven maar we waren erg verliefd allebei. Jaren later kwamen we elkaar bij toevel ergens tegen. Het was aan beide kanten helemaal over. Wel geruststellend eigenlijk. Zo iets overkomt je gewoon. Dus als je er een beetje van kunt genieten, van die vlinders in je buik, gewoon doen. Liefs van mij
    • aja1964 aja1964 - 12 juli 2011, 23:04
      Hoi Bagrosa, Ik las even over wat je schreef bij Gaby. Hoe kwam je erachter dat je herkenbaar bleek te zijn? Ik heb af en toe het vermoeden dat iemand mijn dagboek ook volgt maar het niet verteld, maar hoe kom je daar achter behalve door het rechtstreeks te vragen,maar daarmee verraad je eigenlijk jezelf.
    • aja1964 aja1964 - 12 juli 2011, 23:08
      ...Ben overigens ook heel erg verliefd geweest op een collega van me met wie ik dagelijks werkte. Ik zat toen in het begin van een moeilijke relatie dus voor mij was het ook een soort escape al was ik er erg verward door. Het is gewoon overgegaan.Ik heb het hem kort geleden verteld in een wat dronken bui. Hij was er enorm van gecharmeerd.Ik zie hem nu zo af en toe en we hebben het erg gezellig. De verliefdheid is allang over, maar ik vind het nog steeds een hele aantrekkelijke kerel..
    • aja1964 aja1964 - 12 juli 2011, 23:48
      Lieve Bagrosa: droom maar lekker verder ;))

    Wil je reageren? Log dan in

     

INLOGGEN

Nog geen wachtwoord? Kies REGISTREREN

Wachtwoord vergeten?

 

Waarom registreren?

Gratis e-coaching en serieuze testen.

Start op jouw moment, in eigen tempo, leer van elkaar!

 

Nu in Hart en Ziel: 26 coaches, 74715 deelnemers

Goede voornemens?

Laatste bijdragen

  • rina1 rina1 - Vandaag : niet goed denk ik. twijfel aan mezelf. ik ben de...
  • bosco bosco - Gisteren : nee nog niet gevonden
  • Harapan Harapan - Eergisteren : Hoe is het hierop H en Z? Vrij rustig denk ik. Kom...
  • pret pret - Eergisteren : Even een bericht dat ik nog leef. Sterker, ben sinds...
  • lis78 lis78 - 23-05-2013 : geen van hen..
  • -Roos- -Roos- - 22-05-2013 : 4. Wat heb je al in potentie? Wat kun je de...
  • coot coot - 21-05-2013 :                     Een andere kijk op het leven.             "Heb jij ook een parel...
  • bagrosa bagrosa - 21-05-2013 : Vanmorgen werd ik wakker met een dikke brok in mijn...
  • lasienkeli lasienkeli - 20-05-2013 : Het doorhakken van een knoop herken ik vooral in alledaagse...
  • bewaarder bewaarder - 20-05-2013 : De seringen omringen mijn huis !

Ook op Hart en Ziel