Direct naar de inhoud


Bagrosa dagboek

bagrosa

bagrosa

Vrouw van 49 jaar

Dagboekarchief

Jaar Maand

Dagboekbijdragen

  • 30 oktober 2011 - (6 reacties) Schaken op het grote bord. Figuurlijk. Een weekje v...(6 reacties)

    20:32

    Schaken op het grote bord. Figuurlijk. Een weekje verandering van omgeving gaf me allerlei nieuwe gedachten. Ik doe nu stappen om een nieuwe samenwerking aan te gaan om daardoor positie te versterken en aan de toekomst te bouwen. Een soort overname met voordeel voor beide partijen. Benieuwd of het gaat lukken. Politiek draait om krachtenbundeling. Wist niet dat ik zo´n strategische benadering in me had.

     

    Nog even over de uitslagen van de hardloopwedstrijd van gisteren: van de 20 dames uit mijn categorie was ik op twee na de laatste. De twee die na me kwamen zijn binnen 3 minuten na mij gefinisht. Alle 33 heren waren sneller dan ik. Opvallend dat er slechts 5 mensen uit mijn gemeente meededen, de rest kwam overal vandaan uit de vier noordelijke provincies. Het was dus een behoorlijke wedstrijd (wist ik veel.... ), nu snap ik waarom alle amateur-hardlopers die ik wel kende langs de kant stonden als tijdwaarnemer. Mijn eindtijd was afgezet tegen de wedstrijd van begin deze maand 4 minuten sneller. En mijn spierpijn vele malen erger. Ik loop en fiets vandaag als een stokoude vrouw, maar ik voel me verder kiplekker. Ik ga de volgende keer gewoon weer meedoen. Haaaa, ik ben niet laatste geworden en ik had een behoorlijke tijd. Wauw!

     

     

    Reacties - 0 coachreacties 6 reacties van deelnemers
    • levensmoed levensmoed - 30 oktober 2011, 20:51
      Bach,
      ..spelletje koehandel??..
      in de politiek moet je snel kunnen schakelen en soms is het handig om vooruit te weten wat de stokpaardjes,knelpunten en emotie van de ander zijn, maar helaas laat die zich niet in de kaart kijken.
      Ik heb nav de technische vragen op de gewijzigde begroting de moties van de andere partijen voorspeld..en het klopt aardig(scheelt tijd en gedoe)

      Ik werk nu vooral ff aan mezelf, kijken of dat beter kan gaan
      groet L
    • levensmoed levensmoed - 30 oktober 2011, 21:39
      Bach
      er is weinig ruimte voor eigen belang, het gepakte uit DenHaag kort de grote steden het meest en het sociaal maatschappelijk werk komt volgend jaar naar ons toe!! en dat is zonder geld duzzzz niet te doen(opvang van verslaafden,daklozen,wmo etc...geen idee hoe dat gaat worden als de deelraden worden opgeheven maar de druk is hoog)
      Weinig tijd voor gezelligheid tussen de dozen en klusjesmannen..ben vooral bezig met werken aan mijn bovenkamer niet leuk en behoorlijk pittig.
      groet L
    • levensmoed levensmoed - 30 oktober 2011, 23:25
      ach het is een dag en nacht besteding
      want het centrum is van iedereen

      ik ben nu in afwachting wat het behandelteam voor mij in petto heeft, was een pittig weekje maar ik weet waarvoor ik het doe
      groet L
    • bewaarder bewaarder - 31 oktober 2011, 00:51
      ha Bagrosa!

      Knap van je om nog zo te kunnen sporten !
      Tja, dat voel je natuurlijk in al je botten en spieren maar je draagt die pijn wel met trots !

      ♥! Bewaarder.
    • Constanze Constanze - 01 november 2011, 21:48
      Lieve Bach , wat heerlijk dat er nog mannen naar je knipogen! Dat is echter niet mijn streven hoor, er heeft bij mijn weten nog nooit iemand tegen me geknipoogd en/of gefloten.Ik heb altijd een knielang-rokje aan of een spijkerbroek. Zou dat het zijn (-;?
      Nee hoor, ik heb geen moeite ermee dat ik 50 ben, waarom zou ik. Waar ik moeite mee heb is dat mooie dingen en mensen om mij heen verdwijnen.
    • uboac uboac - 02 november 2011, 08:25
      Ik herinner me dat je zoon een opleiding deed als, hoe noem je dat? fietsspecialist. Dus hij runt nu een fietsenwinkel? Best, hoor. Ik ga zo graag in fietsenwinkels kijken (zoals andere vrouwen in kledingswinkels :D) - hebben jullie de winkel direct aan huis?
      Het E-bike is voor mij net zoals bij jou de vervanging voor mijn auto. Hier in de buurt fiets ik met mijn gewone rad en anders, zoals gisteren, met de sportfiets (kan geen racefiets meer rijden sinds ik problemen met mijn nek heb). Hebben jullie ook Koga-fietsen? Ik ben er een fan van.
      Verder veel plezier met het schaken op het grote boord, en succes! Liefs Uboac

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 29 oktober 2011 - (4 reacties) Zeurend hoofd en een zwakke maag nadat ik vandaag e...(4 reacties)

    19:18

    Zeurend hoofd en een zwakke maag nadat ik vandaag een crossloop heb gedaan. Het ging prima, maar dat ik me nu niet lekker voel betekent dat ik me teveel heb ingespannen. De afstand was achteraf te lang, toch overheerst het prettige gevoel dat ik een heel behoorlijke tijd heb neergezet.En dat ik in staat ben om zo´n afstand uit te lopen. Ik was deze keer alleen omdat mijn vriendin ziek was. De verleiding was groot om niet te gaan. 

    Het is merkwaardig om mijn grenzen zo aan den lijve te voelen. Ik denk dat het geen kwaad kan. Nu gewoon weer herstellen. En blijven trainen. 

    Hardlopen is wel echt een persoonlijke uitdaging. Het hoeft niet en toch doe ik het. Ik voel me trots dat ik dit zonder blessures kan, alleen met een beetje ongemak. Het is heel puur. Je lichaam doet het werk.

     

    Reacties - 0 coachreacties 4 reacties van deelnemers
    • Constanze Constanze - 29 oktober 2011, 22:40
      Knap! Da's echte motivatie uit jezelf, vóór jezelf.Als ik iemand zo soepel en hard zie lopen lijkt het me heel aantrekkelijk. tot ik het zelf probeer..(-: dan pak ik toch liever de fiets.:-D
    • uboac uboac - 30 oktober 2011, 09:00
      Altijd een goed gevoel, zo´n overwinning van zichzelf. Het overwinnen van de `innere Schweinehund´ die je wil beletten omdat je vriendin er niet bij is. Maar wees voorzichtig met te veel prestatie van jezelf te vergen. Een ker kan geen kwaad. Maar je lichaam zal niet blij zijn als je het vaak doet en zal op een dag de dienst weigeren. Ik ken er iets van. En vandaag lekker ontspannen! Je lichaam heeft nu tijd nodig om reserves weer op te bouwen (Trainingslehre les een :)) Liefs Uboac
    • uboac uboac - 30 oktober 2011, 09:00
      Altijd een goed gevoel, zo´n overwinning van zichzelf. Het overwinnen van de `innere Schweinehund´ die je wil beletten omdat je vriendin er niet bij is. Maar wees voorzichtig met te veel prestatie van jezelf te vergen. Een ker kan geen kwaad. Maar je lichaam zal niet blij zijn als je het vaak doet en zal op een dag de dienst weigeren. Ik ken er iets van. En vandaag lekker ontspannen! Je lichaam heeft nu tijd nodig om reserves weer op te bouwen (Trainingslehre les een :)) Liefs Uboac
    • uboac uboac - 30 oktober 2011, 09:00
      Altijd een goed gevoel, zo´n overwinning van zichzelf. Het overwinnen van de `innere Schweinehund´ die je wil beletten omdat je vriendin er niet bij is. Maar wees voorzichtig met te veel prestatie van jezelf te vergen. Een ker kan geen kwaad. Maar je lichaam zal niet blij zijn als je het vaak doet en zal op een dag de dienst weigeren. Ik ken er iets van. En vandaag lekker ontspannen! Je lichaam heeft nu tijd nodig om reserves weer op te bouwen (Trainingslehre les een :)) Liefs Uboac

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 27 oktober 2011 - (5 reacties) Oei wat was het koud die eerste dagen van de herfst...(5 reacties)

    17:55

    Oei wat was het koud die eerste dagen van de herfstvakantie. Heerlijk guur, kacheltje aan, harde windstoten om de caravan. Helemaal zoals we ons de herfstvakantie altijd voorstellen op een camping, waar je ´s avonds maar een enkel klein vensterraampje verlicht ziet. Televisie-abonnement was al beeindigd en dit is de eerste vakantie dat de kinderen niet terug kunnen vallen op de beeldbuis. Dat betekent behalve lekker strand- en duinwandelen met de hond, veel spelletjes, voetballen, lezen en natuurlijk onvermijdelijke ruzietjes. Nog extra versterkt omdat dochter in de wenfase van haar medicatie zit. Dat betekent veel emotionele uitbarstingen, soms bij het uitwerken en soms bij het inwerken. Toch zijn de periodes dat haar pilletjes werken aangenaam. Haar spel is kwalitatief beter en ze tekent opeens prachtig. Daarentegen zijn de emotionele uitbarstingen bloedvermoeiend en dan is het moeilijk om te beoordelen: is het nu moeilijker of makkelijker geworden mét pillen? Pfff. Daarover verschillen we van mening. Ik vind het makkelijker, want voorheen waren de driftbuien en het aandachtvragen meer regel dan uitzondering. Nu valt het samen met het uitwerken (rebound). En dat kan bij aanhoudende problemen opgelost worden door andersoortige medicatie. Wordt vervolgd.

    Al met al een heerlijke tijd met het hele gezin. De tussentijdse afspraak met de collega was geslaagd, we leken wel vrienden. Hele weg gepraat. Raar dat we anders zulke pijnlijke aanvaringen hebben. ´s Avonds proef op de som. Maar in (en om) de vergadering ging het ook goed. Ik zou het heel erg vinden als het weer fout gaat. Hij kan zo pijnlijk op mijn tenen staan. En blijkbaar is dat andersom ook, want anders zou hij niet zo kwaad op mij worden. In ieder geval is dit een mooi startpunt om prettig verder te gaan.

    Reacties - 0 coachreacties 5 reacties van deelnemers
    • Constanze Constanze - 28 oktober 2011, 09:25
      Lastig voor je dochter om zo te zijn,het lijkt me zo vermoeiend voor haarzelf, en ook voor jullie.Kan jij zelf kalm blijven bij zo'n uitbarsting?
      Dat kan ik dus niet,maar gelukkig maken mijn zoons hun ruzies ook heel snel weer goed en hangen ze weer om elkaars nek.
      Goed dat je een frisse start hebt gemaakt met collega. Alles voor het soepel samenwerken! ;-D
    • uboac uboac - 29 oktober 2011, 10:29
      Goede gedachte, verandering heeft in veel gevallen (sport, afslanken, veranderen van gewoontes) meer effect als ze langzaam en geleidelijk aan gebeurt. Ik zal erop terugkomen. Nu van de dag genieten. Jullie op Texel en wij in Zeeland onder dezelfde hemel. Liefs Uboac
    • marlyn marlyn - 29 oktober 2011, 15:36
      dan wordt zo'n caravan soms wel heel klein he.....?
      goed dat er een positieve wenteling met collega lijkt plaats te vinden!
      fijn weekend,X.
    • uboac uboac - 29 oktober 2011, 18:14
      Is het zo dat je dochter de medicijnen een tijdje gebruikt en dan weer niet?
      Wat zal het moeilijk voor haar zelf zijn! - Prima dat het goed ging met je collega. Ben je weer een stap vooruit gekomen! Geef jezelf een schouderklopje!
      En met het langzame, duurzame veranderen - dat is een goede tip.
    • uboac uboac - 29 oktober 2011, 18:14
      Is het zo dat je dochter de medicijnen een tijdje gebruikt en dan weer niet?
      Wat zal het moeilijk voor haar zelf zijn! - Prima dat het goed ging met je collega. Ben je weer een stap vooruit gekomen! Geef jezelf een schouderklopje!
      En met het langzame, duurzame veranderen - dat is een goede tip.

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 23 oktober 2011 - (4 reacties) Wat een chaos, in mijn hoofd en in mijn huis. Het i...(4 reacties)

    00:22

    Wat een chaos, in mijn hoofd en in mijn huis. Het is zo vermoeiend om aan alles te denken.

    Zoveel tassen en met zoveel mensen en een hond in maar één auto. Eerst nog zoon 2 op Schiphol afleveren voor een vlucht naar Milaan, morgenochtend half 9 de lucht in. Dus om 6 uur vertrekken. Hij - voor het eerst vliegen. Alleen nog wel. Wat kan er mis gaan? In principe alles. Maar natuurlijk gaat alles goed. Natuurlijk staan zus en Italiaanse zwager op Malpenza klaar om hem op te vangen. En natuurlijk hebben we allemaal mobiele telefoons. En de grote witte hond en de twee kibbelende kinderen gaan zich morgen in alle vroegte op Schiphol keurig gedragen.

    Daarna naar Texel. Veel werk en administratie mee. Tassen vol. Tijd om eens alles te gaan ordenen. Want als ik het nu niet doe krijgen we nooit de administratie van 2010 bij de boekhouder.

    Plus spannende mails van collega´s over de begrotingsbehandeling. En ben ik jaloers omdat in de CCmail die ik kreeg staat dat de ene de andere wil bellen over iets, maar hem niet kan bereiken. En of hij even terug wil bellen. En wat moet ik daar nou weer mee. Waar gaat het over? En waarom bellen ze mij niet? Grrrrr. Zeker weer privé. Sinds ongeveer een half jaar herken ik de emotie ´jaloers´ bij mezelf. Daarvoor wist ik helemaal niet dat ik dat had.

     

    Ik ben de hele dag toch al een beetje zwartgallig, omdat het weekend met mijn pleegdochter erg mislukt is. Ik twijfel aan mezelf. Of ik het wel goed genoeg doe. Het ging al twee weken slecht met haar, maar van haar problemen heb ik een beetje afstand genomen, dat is niet het deel waar ik haar mee kan helpen, dat is voor deskundigen. Daarvoor zijn haar problemen een maat te groot voor mij. Ik kan mijn andere problemen maar net aan. Mijn schouders zijn overbelast. Letterlijk. Want ik voel een sluimerende schouderontsteking. Maar ook figuurlijk.

    Het weekendbezoek had ze al een paar keer afgezegd en telkens weer terugge smst dat ze tóch wilde komen. Dat vonden wij prima. Dus kwam ze. Blij. Maar ook helemaal niet goed. Met een strak gezicht. Halverwege de avond bij het knappend haardvuur met zijn allen op de bank gaf ze aan dat het niet ging. Helemaal de kluts kwijt. Huilen. In diepe ellende. Snel gebeld over noodmedicatie. En daarna heb ik haar midden in de nacht teruggebracht naar haar instelling. 2 uur heen rijden en 2 uur terug. In ellende.De noodmedicatie hielp wel iets. Op de instelling zag ik in de ruimte van de groepsleiding haar prachtige schilderijen hangen. Eén ervan was van 2 volwassenen die samen een vrolijk springend kind aan de hand hadden. ´Dat zijn jullie´, zei ze.

    Ontroerend. Ik denk altijd dat ik niet genoeg voor haar doe. Maar voor haar maken wij haar plaatje toch compleet. Wij zijn toch de vader en moeder, waar ze naar verlangt. Dat hoor ik aan haar verhalen, hoe ze met trots over mij praat, als haar moeder. De blackberry die ze van haar vader kreeg. Dat zijn wij. Zij kan tegen anderen zeggen dat ze naar huis gaat. Naar ons. En dat geeft haar identiteit. Dus ook al kan ik haar niet met alles helpen, ik geef haar toch iets groots. Ook al vind ik het zelf niet genoeg. 

    Goed dat soort dingen. Al dat zorgen. Goed om even afstand te nemen. Op ons fijne plekje op Texel onder de vuurtoren. Lekker het kacheltje aan. Ook vieren we dat we 24 jaar getrouwd zijn.

     

     

    Reacties - 0 coachreacties 4 reacties van deelnemers
    • bewaarder bewaarder - 23 oktober 2011, 00:39
      Lieve Bagrosa,

      het is wel erg veel wat je moet regelen. Dan komt er een punt dat je het neit meer ziet zitten. Wonderwel is het je toch weer gelukt. Ergens heb je dus zonder dat je daar op staat en prestatiedrang om de wereld om je heen op orde te brengen. Maar chaotisch kan je het wel vinden zelf maar dat is het niet.Het is gewoon teveel tegelijk wat je wil regelen. Ga nu maar lekker bij het warme kacheltje op Texel van je rust genieten. En Gefeliciteerd met je 24 jaar getrouwd zijn !

      Welterusten.
      ♥! Bewaarder.
    • Constanze Constanze - 23 oktober 2011, 09:37
      Tassen thuislaten is zeker geen optie? Ga ik je toch aanraden nu hoor, lekker puh:-D
      Als je op Texel lekker uitrust en je liefde viert heb je straks weer energie en is die rotklus sneller geklaard. Steun en hulp bij je man zoeken en vinden hoor,en een fijne vakantie, super(pleeg)moeder. Je doet wat je kan,meer hoeft niet.
    • strella strella - 23 oktober 2011, 22:35
      Geniet ervan op Texel. En eigenlijk denk ik hetzelfde als Constanze hierboven: kun je die tassen niet thuislaten?
      xxx Estrella
    • coot coot - 25 oktober 2011, 00:02
      Het is een heerlijk eiland! Ben weer thuis.. Paal 17, de Buren vind ik een zalige plek en heerlijk eten in de Worsteltent. Op de laatste dag nog even naar Cocksdorp om de vuurtoren eventjes te zien en de waddenzee uiteraard. Lekker over het eiland crossen en dan twee minuten voor heel bij de boot aankomen met een zucht! Alles wat je aan "balast" meeneemt, dat waait er uit! Beetje werken, veel relaxen! Mister Bean als 007 draait in Den Burg....lollig! Enne, het is altijd wat! Super MAMS....beetje dimmen! Ben langs dat "plekje" gekomen!Vergeet die dagen niet dat het wel goed gaat. Ook bij je eigen kinderen heb je weleens twijfels, laat staan bij jouw pleegkind! Je bent haar "veilige" haven. Ze durft te zeggen dat het niet goed gaat, moeilijk en dapper als je haar dan toch wegbrengt.. Misschien een tas inruilen voor warme kleding!! Kacheltje opporren, veel plezier en wijsheid! Liefs Coot

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 20 oktober 2011 - (13 reacties) Aan deze kant van de wereld worden we voortdurend k...(13 reacties)

    23:46

    Aan deze kant van de wereld worden we voortdurend keihard geconfronteerd met onze leeftijd. Nu ik er over nadenk vind ik dat weer niet zo leuk van hier. Waarom toch die leeftijd altijd zo prominent. En genadeloos als je jarig bent dat jaar erbij, alsof je dat al niet wist. Het mankeert er nog aan dat de leesbril er meteen bijgeleverd wordt. Ik denk elke keer als ik mijn leeftijd hier lees: goh ik heb er 2/3e op zitten. Ik ga gauw dood. Terwijl ik dat de hele dag door nooit denk, behalve als ik hier ben. Ik zeg normaal ook rustig tegen iedereen dat ik bijna 50 ben, maar dat wil niemand geloven. Hier gelooft iedereen dat, want dat zie je zo. En zo word ik er dus hier ook steeds op gedrukt dat Levensmoed een jaar ouder is dan ik en dus meer Levenservaring heeft dan ik. En Uboac ook. Sommigen zijn jonger dan ik ben, maar dat zijn er niet zoveel. Van mijn vrienden alleen Teckeltoetie. En dat klopt, want zij is heel netjes, want ze spreekt me vaak aan met mevrouw. Maar dat hoeft niet.

     

    Overigens had mijn 86-jarige moeder deze week als uitslag van haar botscan dat zij een botleeftijd van 60 jaar heeft. Toch een mooie opsteker, ook al loopt ze krom van de rugpijn.

    Ik hoop wel dat haar botleeftijd te maken heeft met een overerfelijk gen. Waarom zouden we hier trouwens niet onze botleeftijd hier vermelden als die gunstiger is? Of onze hersenleeftijd, zoals Hennie van Àndel als ze niet op haar 115e was overleden?

    01:04

    Ik heb een erg gewaagde zet gedaan. Mijn collega - met wie ik het afgelopen jaar zeer pijnlijk geruzied heb - heb ik gevraagd om mij volgende week van mijn vakantieadres op te halen en daarna samen te rijden naar een gezamenlijke afspraak. Twee uur lang zitten we samen in één auto, terwijl wij de laatste tijd nauwelijks met elkaar spraken. En nog maar pas geleden sprong hij verschrikkelijk uit zijn vel over iets wat ik zei.

     

    Toch is onze verstandhouding goed, ondanks ons probleem om ontspannen met elkaar om te gaan. Hij reageerde bijzonder aardig op mijn verzoekje per mail (dat is zo'n beetje de enige manier waarop wij  behoorlijk communiceren). Dat verbaasde mij niet. Want het kan niet anders dan dat het hem ook niet lekker zit.

     

    Het samenrijden komt mij erg goed uit, het scheelt me een halve dag in bus en trein. Maar nog meer kijk ik er naar uit om de verstandhouding te verbeteren. Ik wil graag goed met hem omgaan, maar we reageren afschuwelijk op elkaar. En dat terwijl we het heel vaak eens zijn.

     

    Hij heeft meer problemen met mij, dan ik met hem. Hij wordt snel boos. Vult dingen in die er niet zijn. Ik wil juist niet meer kwaad op hem worden, maar ik ontwijk hem, tenzij er een reden is om contact te zoeken. Dan gaat het vaak goed. Ik denk dat ik het praten in de auto maar aan hem over laat. Meestal is hij erg aardig als de spanningen uit de lucht zijn. Inzet voor mij is 'maatjes worden'. Dat zijn we eigenlijk wel, alleen doen we zo beroerd.

    Reacties - 0 coachreacties 13 reacties van deelnemers
    • bewaarder bewaarder - 20 oktober 2011, 01:42
      Ha Bagrosa, voor veel mannen is autorijden ook voor het werk een ontspanning.
      Dus als je 'automaatje' jou volgende week ophaalt en hij kan ontspannen 2 uur lang met jou van gedachten wisselen heb je een goede keus gedaan om aan hem die dienst te vragen.

      ♥! Bewaarder.
    • strella strella - 20 oktober 2011, 08:27
      Spannend zeg.Ik ben heel benieuwd wat het oplevert.
      xxx
    • Constanze Constanze - 20 oktober 2011, 08:45
      Gewaagd zoals je al zegt,maar wie niet waagt....Zie je op de testsite(-:
    • Constanze Constanze - 20 oktober 2011, 08:55
      Oh, ik kan niet op jou reageren daar omdat we nog geen vrienden zijn geloof ik. Wel staat mijn reactie op jou op Mijn pagina daar.?!...klik maar eens op mijn avatar daar om het te zien. Leuk dat heen en weer tussen de test en hier, om iets uit te leggen. Daar zijn we nu al een volle week mee bezig.
      Ik ga eerst maar eens ontbijten, misschien straks nog wat tijd over.
      Fijne dag !
    • meis meis - 20 oktober 2011, 09:38
      Autorijden en naast elkaar zitten schijnt een goed uitgangspunt te zijn voor gesprekken, omdat je elkaar dan niet aan hoeft te kijken...
      Succes!
    • uboac uboac - 20 oktober 2011, 16:38
      Misschien helpt de neutrale omgeving in de auto de verstandhouding te verbeteren, veraf van de vergadertafel. Ik vind het wel een nadeel als je je tijdens het spreken niet kunt aankijken. Maar misschien pakt het in dit geval ten voordeel uit. Succes, liefs Uboac
    • Constanze Constanze - 21 oktober 2011, 08:35
      Je kan je leeftijd hier ook faken hoor..jonge blom:-D Probeer maar eens.. Zo ben ik wel eens een hele tijd 40 geweest hier: geloofde iedereen meteen!:-D
    • meis meis - 21 oktober 2011, 09:15
      Je kan het vakje leeftijd ook leeg laten...
      Ik kijk er eerlijk gezegd nooit naar...
    • uboac uboac - 21 oktober 2011, 09:25
      Bijzonder naar vind ik dat de leeftijd automatisch word aangepast als je jarig bent. - Bedankt dat je me meer levenservaring toestaat, heb wel ook al een sterke leesbril (weet niet of je dat in het NL zo zegt) :D. De bottonleeftijd vertrouw ik ook niet zo, soms voel ik me door het (te) veel bewegen in mijn werk een beetje ... nou ja, aftands. Misschien kunnen wij voor de gevoelde leeftijd kiezen, dat zou tenminste in mijn voordeel uitpakken :D Liefs Uboac
    • Dansje Dansje - 21 oktober 2011, 12:10
      Ik las je reactie bij bewaarder over openbaar de inhoud van je dagboek op facebook zetten. Facebook gaat toch minder alle kanten op, heb ik de indruk, terwijl Hart en Ziel meer besloten is. Ik weet dat iedereen de dagboeken kan lezen op Hart en Ziel, maar, ja, ik heb de indruk dat het toch minder alle kanten opwaait. Hoe moet ik dat uitleggen?

      Ik kan mij herinneren dat ik mijn profiel een keer heb gewist en ik was er toen meer dan in faceboek (een beetje) zeker van dat ik ook inderdaad gewist was. Hoewel je dat met het digitale tijdperk nooit zeker kunt weten natuurlijk. Ook de naam Volkskrant gaf mij een zekere veiligheid. Facebook is volgens mij enorm veel groter.

      Je hebt ook wel een beetje gelijk hoor, maar ik heb toch een bepaalde zekerheid nodig.

      Misschien kun je het wel vergelijke met het verschil tussen Relatieplanet, waar elke idioot lid van kan worden en zich uit kan geven voor single, terwijl je dat niet bent, en Parship, waar je overigens ook meer voor moet betalen, waardoor er een drempel is.

      Nou, ik blijf het een ingewikkelde discussie vinden.
      Deliefdevanmijnwereld
    • Constanze Constanze - 21 oktober 2011, 12:53
      Het is hier openbaar dat is waar,maar anoniem.Op FB sta ik met mijn echte naam en met foto's.Hier ben ik mijn binnenkant en dat is niet geheim maar wel privé. En zou ik nooit doen onder mijn eigen naam.Niemand die ik IRL ken, leest mijn HenZ, ook geen gezinsleden. Vind ik niet nodig, dat is van mij.
      Maar ik begrijp dat jij niet zo tegen de koppeling met FB bent, dat kan ook natuurlijk.
    • bewaarder bewaarder - 21 oktober 2011, 14:16
      Lieve Bagrosa,

      Bij elke officiële inschrijving ben je verplicht ( * )o.a. je geboortedatum in te vullen.
      Dat het in je profiel komt is ook niet noodzakelijk maar ik denk dat de meeste deelnemers wel uitgaan van een zekere leeftijdsaanduiding als keuze voor hun 1e kennismaking. Dat is een heel menselijke trekje .Je kan ook een leeftijdscategorie jongere, volwassene, oudere, bejaarde ,etc invullen maar dat blijft in principe hetzelfde.

      En om in je profiel je ware leeftijd te evrmelden zou een keus moeten zijn en niet een automatische informatie.Dat zou bij de nieuwe H & Z ook mogelijk moeten worden in je profielkeus.

      Maar wel goed van je dat je dit onderwerp als discussiepunt brengt!

      Liefs van Bewaarder.♥!
    • levensmoed levensmoed - 21 oktober 2011, 19:15
      Bach
      leeftijd van je botten zegt niets over de leeftijd in je hoofd..en het oog wil natuurlijk ook wat..ben er niet zo mee bezig hoeveel ik nog moet.
      vandaag zijn er twee problemen opgelost en tig bijgekomen..HELP deze klussers zijn beroeps!! met smacht kijk ik uit naar vrouwen in de klusberoepsgroep
      groet L

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 19 oktober 2011 - (6 reacties) Over de testvoortgang De lijst van alle tips en adv...(6 reacties)

    18:49

    Over de testvoortgang
    De lijst van alle tips en adviezen uit jullie reacties is verzameld. Nu is het weer aan de technici om daar mee aan de slag te gaat, daarin ben ik afhankelijk van anderen. Het feit dat niet alles per ommegaande veranderd wordt, hangt daar mee samen. Maar weet dat geen enkele tip of aanbeveling ongelezen of onopgemerkt blijft. Nogmaals dank voor je moeite tot nu toe!! Huub

     

    Dit staat nu op de testsite. Sinds kort?

    14:49

    H& Z nieuwe site / en kritiek op de test :

     

    Let wel: ik ben niet op de nieuwe site geweest, maar lees veel reacties van testers.

    Algemene kritiek is dat op de nieuwe site de intimiteit van de oude site in gevaar komt. Oftewel ongewild staat je persoonlijke verhaal in alle openheid op het internet. Maar is dat ook werkelijk zo? Boodschap van alle testers lijkt te zijn: niet doen!

    Maar eigenlijk moeten testers punt voor punt hun kritiek aanleveren, zodat de sitebouwer er iets mee kan doen. Een gevoel is niet voldoende, het moeten feiten zijn.

    Ik denk te lezen uit de ervaringen dat het koppelen aan de social media een gevaar voor de privacy oplevert. Hoe komt dat? En hoe is dat te ondervangen? Of lijkt het alleen zo? Als ik het goed lees heeft Huub - de nieuwe eigenaar - gevraagd om reacties, om van te leren. Die reacties zie ik wel, maar om er iets mee te doen zouden de reacties concreter moeten zijn. Laten we het kind niet met het badwater weggooien.

     

    Waar moet Huub wat aan doen? Waar vertrouwen we het niet en hoe kan Huub garanderen dat bepaalde dingen ons niet overkomen. Geen gevoelens, maar feiten. Misschien blijkt uiteindelijk dat sleutelen aan de bestaande site beter is. Dan moet Huub ook weten wat hij moet toevoegen.

    Natuurlijk is ons vertrouwen essentieel voor een overstap. Vertrouwen we het niet, dan doen we het niet. Maar het is niet goed om alles af te wijzen, zonder een verbeterkans. Dat is niet professioneel. 

    Reacties welkom: wat is goed / niet goed / verbeterpunten

     

    Mijn verbeterpunt is: een raad van gebruikers instellen (3 personen of zo) die een belangrijke stem hebben bij veranderingen. Met name privacy is een belangrijk issue.

    Reacties - 0 coachreacties 6 reacties van deelnemers
    • sas1 sas1 - 19 oktober 2011, 15:05
      Bagrosa,
      Je bedoelt het vast goed maar je hebt dus geen idee wat er allemaal aan verbeterpunten genoemd zijn.
      Er wordt alleen niets mee gedaan.
      Ga nu eerst eens kijken op de andere zijde en schrijf er dan nog een keer over..
      Groet,
      Sas
    • Dansje Dansje - 19 oktober 2011, 15:05
      Je geeft kritiek waar we wat mee kunnen. Fijn. Ik lees ook van alles over de nieuwe site en het is goed om te horen dat er tegengewicht wordt geboden. Een raad van gebruikers zou een goed idee kunnen zijn.
      Ik ben niet op de testsite, maar als gebruiker vind ik het inderdaad ook vooral belangrijk dat ik anoniem kan zijn. Ik vind het fijn om hulp, steun en advies te kunnen vragen, zonder dat clienten waar ik meer werk, weten wie ik ben en soms ook zonder dat mijn kinderen weten wie ik ben (bijvoorbeeld als ik het over gedrag van hun vader heb). En zo zijn er vast nog wel meer voorbeelden te noemen waarom ik liever anoniem wil blijven. Ik hoop dat dit mogelijk is, want dat is voor mij het allerbelangrijkste.
    • bewaarder bewaarder - 19 oktober 2011, 15:27
      Ha Bagrosa,

      Heel goed dat je via de reacties blijkt geeft waar onze kritiek op stoelt.
      Ik heb ondermeer duidelijk een technisch probleem aangegeven( het niet kunnen corrigeren van je getypte tekst ij het reactievenster). In het allereerste begin stond mij ware naam in mijn profiel en heb ik mijn account gewist maar wel opnieuw aangemeld daarom Bewaarder2. ook heb ik gemeld dat een video plaatsen op de testsite niet mogelijk is. verder heb ik en ook de andeen testers duidelijk vermeld dat het geheel van de pagina's onoverzichtelijk is en het onderlinge verband ver te zoeken.
      Als je echt wil weten waar de knelpunten liggen zal je toch zelf de test kunnen proberen. Oveirgens heb ik nu net bij Yeeha een reactie gegeven ( door haar idee over aandeelhouderschap van deelnemrs) in geval de inbreng van Huub niets opbrengt om uit de H & Z gelederen een oproep te doen alle deelnemers om die mogelijkheid te proberen. Maar dat kost inspanning en geld en is alleen van toepassing als Huub geen alternatief heeft.

      Dus wachten we maar even af hoe het zich verder ontwikkeld!
      In ieder geval getuigt jouw oproep van betrokkenheid en is het inderdaad beter om min of meer objectieve praktische waarderingen te geven !

      ♥! Bewaarder.
    • sas1 sas1 - 19 oktober 2011, 16:05
      Ha Bagrosa,
      Zoals ik al schreef....op de testsite, de andere zijde.
      Een aantal testers heeft zich daar al uitgeschreven wegens verregaand ongenoegen. Heel wat Hart en Zielers hebben bergen werk verzet maar er gebeurt niks, nada noppes. Ga daar maar kijken dan zie je vanzelf wel...
      Groet!
      Sas
    • bixs bixs - 19 oktober 2011, 17:31
      Ik ben blij dat je mijn epistel hebt gelezen. Ik vond het wat te massaal om hier te laten staan. (-:
      Maar nu weet je dat we echt met concrete punten bij Huub aankomen.
      Groetjes, Bixs
    • strella strella - 19 oktober 2011, 20:42
      Dat berichtje van Huub staat alweer een paar dagen op de site hoor, vanaf vrijdag ofzo. En ik vind dat we heel concrete voorstellen hebben gedaan.
      xxx Estrella

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 18 oktober 2011 - (6 reacties) Ik kijk uit naar mijn herfstvakantie op een waddene...(6 reacties)

    09:35

    Ik kijk uit naar mijn herfstvakantie op een waddeneiland. Hoop dat het volgende week koud en droog is. Dan vind ik alles best. Ik hoef maar één avond terug te komen, want met al dat geklungel met verschoven herfstvakantie heb ik toch nog een officiele vergadering midden in de week. Een vergadering van niks ook nog eigenlijk. Maar in de aanloop naar een grote jaarlijkse financiele vergadering wil ik geen signaal missen. Anderen zijn altijd veel relaxter, maar ik moet alles onder controle hebben.

     

    Deze week nog met zoon 2 over dit soort strategieën voor moeilijke situaties gesproken.

    Hij ziet altijd als een berg op tegen zijn voetbaltraining, voelt zich helemaal niet op zijn plek. Daarom komt hij structureel te laat, zodat de training zo kort mogelijk duurt. Toch is het voor hem bijna niet uit te houden, omdat hij vervelende opmerkingen krijgt en geen bal goed raakt. Maar in de wedstrijd op zondag is hij de beste voetballer. Maar dat wil hij zelf niet inzien. Iedereen vindt hem grappig, origineel.

     

    Met hem erover gehad dat hij zichzelf op achterstand zet door te laat op het trainingsveld te komen. De groep is dan al hard aan het werk en het is onoverzichtelijk, waardoor hij voortdurend achter de feiten aanloopt. Mijn tip was om toch vroeg te gaan, even te helpen met spullen klaar zetten en dan vervolgens iedereen te zien binnenkomen, waardoor hij zelf mede de sfeer bepaalt en overzicht behoudt. Was een eyeopener voor hem.

     

    Overigens verbaast deze zoon iedereen met onvermoede vaardigheden, bijvoorbeeld door zijn klasgenoten uitleg te geven over middeleeuwse literatuur, terwijl hij ondertussen een wiskundetoets foutloos invult. En blijkt hij in de twee jaar dat hij zijn kamer nauwelijks uitkwam Japans te hebben geleerd. Hij heeft nu zijn zinnen gezet op een studie Orientaals. En dit was mijn zorgenkind?

    Reacties - 0 coachreacties 6 reacties van deelnemers
    • Constanze Constanze - 18 oktober 2011, 12:01
      Een getalenteerd zorgenkind, blijkt! Lastig lijkt me dat : zo slim zijn en zo worstelen met sociale codes.
    • Constanze Constanze - 18 oktober 2011, 12:04
      Enne: ik was nooit weg hier hoor, ik heb er alleen een hekel aan om"Constanze"genoemd te worden in de spreektaal, dus vandaar mijn eigenere naam voor de wandeling. Maar beide avatar-namen zijn dichtbij me.(-;
      Ik ga trouwens proberen om een apart test email- adres aan te maken zodat ik niet meer kan koppelen met mijn FB.
    • bewaarder bewaarder - 18 oktober 2011, 15:22
      Lieve Bagrosa,

      Hoop voor je dat je wens voor je vakantie op het waddeneiland uitkomt.
      Wat een verhaal van je zoon.Krijg de indruk van een hoogbegaafd iemand.
      Hij weet wat hij doet en dat is al een hele keus voor die jongen.

      Succes verder met je activiteiten!
      ♥! Ed.
    • strella strella - 18 oktober 2011, 19:02
      Geweldig, hoe je zoon bezig is! Ik vond je stukje van gisteren ook leuk. Jij stelt de juiste prioriteiten. En dan staat een schoon sloop niet hoog. Grappig dat je jezelf lui noemt.
      xxx Estrella
    • uboac uboac - 18 oktober 2011, 20:27
      Heb nog je stukje van gisteren gelezen omdat Estrella het erover had dat je jezelf lui vind. Maar ik vind het prima dat je tussen de rommel in even lekker kunt ontspannen. Dat is het juist. Je presteerd een heleboel en neemt je dan de tijd om je energielevel weer op peil te brengen. Mijn manier van alles ineens af te maken is uitputtend, want er is altijd iets te doen. - En het verhaal met je zwager? Soms moet je je grenzen laten zien. Misschien is het juist voor vrouwen moeilijk maar als je het niet doet ga je onderuit.

      Zo, je kwakt dus boorden en messen op tafel? Ha, ik doe dat ook. Maar dat is misschien onze manier van doen. Ik heb ook een vriendin die altijd een feest van een maaltijd maakt met kaarsjes en bloemetjes. Ja, het is gezellig, maar voor mij is het niet belangrijk. Er zijn andere dingen waar ik mijn mindfullnes op richt. Sporten en je lichaam voelen. Buiten zijn in de natuur en wat er is met alle zinnen beleven. Bewust leven, dat is mindfullnes, een soort techniek om het leven te verrijken. Mindfullnes is volgens mij belangrijk voor zelfzorg omdat alleen dan goed voor jezelf kunt zorgen als je voelt wat er goed voor je is. Het is belangrijk om op tijd te merken dat er iets mis is, voordat je ziek wordt, voordat je uitgeput bent. Ik merk vaak dat er iets mis is met mijn lichaam maar ik ga door omdat ik geloof dat het moet en omdat ik mezelf geen zwaktes toesta. Zelfzorg betekent juist dat je jezelf zwaktes toestaat. Misschien is jou manier even iets niet te doen een onbewuste manier van zelfzorg. Dus doe het maar, verwijt het niet aan jezelf!

      Veel plezier op het waddeneiland. Mooi dat je een hele week heeft en maar een keer tussenuit moet. Laat je Seele baumeln! Liefs Uboac
    • strella strella - 19 oktober 2011, 10:10
      De kinderen hebben herfstvakantie hoor, maar ik ploeter door, as. vrijdag een verschrikkelijke deadline. Het meefietsen gaat om twee ochtenden per week, de andere ochtenden fietst ze met haar broer mee.
      xxx Estrella

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 17 oktober 2011 - (0 reacties) Gistermorgen startte ik mijn dag met mijn hardlooproute van 5 km....

    23:13

    Gistermorgen startte ik mijn dag met mijn hardlooproute van 5 km. Dat was voor het eerst na de wedstrijd. Ik had 2 weken niet gelopen. Het was heerlijk weer. Voor het eerst dat ik zonder tijdopname liep. Dus ik voelde geen enkele druk. Alleen vol vertrouwen dat ik deze prestatie kon leveren op een behoorlijke manier. Zonder pijn, zonder rustpauze.

    En dat lukte dus. In dezelfde tijd die ik de laatste weken altijd liep. Dat betekent dat ik de afstand beheers. Een heerlijk gevoel. Ik heb mijn lichaam getraind om een bepaalde prestatie te leveren en dat is gelukt. Dat betekent dat mijn lichaam goed is. Geweldig toch? Ik moet daar nog eens even over nadenken wat dat betekent voor mijn zelfvertrouwen. Heel vaak ben ik onzeker, vooral als ik moet onderhandelen of discussieren. Maar door mijn goede voorbereiding sla ik me er meestal goed doorheen.

    Ik vind mezelf wat lui, ben ook bang om pijn te voelen, daarom laat ik me stevig verdoven bij een tandartsbehandeling. Soms voel ik me slaperig en als ik dan van plan was om te werken kies ik er toch voor om eerst even te rusten. Ik ga ook rustig tussen de rommel liggen slapen, terwijl de huiswerkbegeleider van mijn zoon de achterdeur binnenkomt. Ik weet bijna zeker dat hij wel ziet dat het bijna nergens schoon is.

    Deze week kreeg ik een CC-mailtje van mijn fractiegenoot die onze partij en persoonlijkheden omschreef en daarbij noemde dat ik één van de meest gedreven personen ben die hij kent. Dat vond ik grappig. Want ondanks mijn zelfbeeld van luiheid hebben anderen het beeld dat ik het tegenovergestelde ben. 

    Oh ja, nu zou ik bijvoorbeeld nog best even een stukje van mijn vervelende klus kunnen doen, waardoor ik mijn opdracht beter - en op tijd - kan voltooien. Maar in plaats daarvan zit ik liever nog een beetje te bespiegelen in mijn dagboek. Om mij heen is het koud, ongezellig en mijn gezin ligt allang in bed. Dus ga ik niet meer aan de slag, maar leg ik mijn hoofd op het kussen waar ik al meer dan een week geen kussensloop meer om heb, omdat ik geen zin heb om de puntjes op de i te zetten. Tja, je kunt niet alles goed doen. Ook niet op menselijk vlak. Mijn pleegdochter die zit te smachten naar een telefoontje waarin ze al haar problemen op mijn schouders kan deponeren heb ik aangegeven dat ik haar tegen het weekend weer bel om nader af te spreken. En mijn boterzachte zwager die vanmiddag onverwacht voor de deur stond met Mona-toetjes en pepernoten voor de kinderen heb ik wel ontvangen maar ik heb aangegeven dat ik eigenlijk geen tijd voor hem had. Ik heb hem naar mijn (vele) huisgenoten verwezen. Wel heb ik als vanzelfsprekend voor hem gekookt. En na het eten heb ik gezegd dat het tijd voor hem was om naar huis te gaan. Maar dat ik hem zeer waardeerde. Zoiets. Dat zijn zo van die dingen, die ik liever anders had gedaan. Want het voelt zo onhartelijk. Maar ja, ik heb wel mijn dingen te doen. En wil ik soms niet geven, maar mijn veerkracht herstellen.

     

    Reacties

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 14 oktober 2011 - (5 reacties) Wat een heerlijk weer. En ik neem gewoon een dagje ...(5 reacties)

    12:06

    Wat een heerlijk weer. En ik neem gewoon een dagje vrij. Drie wassen hangen te wapperen in de frisse lucht. Zonnetje erbij. Ik ga  straks lekker met zoon 3 buiten eten. Even met de hond wandelen, wat ik al weken niet meer heb gedaan. Kijken hoe mijn hooiland erbij staat. De restanten van de verwijderde keet van zoon 1. En daarna even een half uurtje hardlopen, ook al twee weken niet meer aan toegekomen.

    Ik heb ruimte gemaakt voor mezelf. Betekent niet dat ik niets doe, maar ik ga de rest van de dag mijn impulsen volgen. Wat er in mijn  hoofd opkomt doe ik. Geen gestress.

     

    Het zou allemaal nog iets fijner zijn als ik niet een stijve mond had van de tandartsbehandeling van vanochtend.

    Reacties - 0 coachreacties 5 reacties van deelnemers
    • coot coot - 14 oktober 2011, 12:30
      Ha, jij ook op T volgende week? Een mooi vooruitzicht en ook nog vrij vandaag!! Ik ga er nu ook echt uit...met de hond het bos in!! Impulsen volgen deed ik ook vanochted maar bleef te lang "plakken" bij het mee uitbouwen van onze uitbreiding!! Bixs zei het al "d'r uit jij!! DAG.... ♥ Coot
    • levensmoed levensmoed - 14 oktober 2011, 13:46
      zou ik ook wel willen maar helaas pindakaas..en nu maar eens boodschappen halen ,want de klusjesmannen zijn naar huis(klusjes zijn niet gefixt maar wie zeurt daar nog over met dit zonnige weder..)
      groet L
    • bewaarder bewaarder - 14 oktober 2011, 23:34
      Lieve Bagrosa,

      Schreef net naar Meis dat eenzaamheid soms ook kan in een drukke stad.
      In mijn geval heb ik gekozen voor een eenzame plek maar sinds de dood van mijn lief heb ik geen direct klankbord meer in mijn omgeving. Het gaat dan ook niet of je met veel mensen bent ( en dat is in een gezin natuurlijk elke dag ) wat gezelliogheid kan inhouden maar het gaat erom met wie je een gevoel van verbondenheid hebt doordat je voor elkaar een klankbord bent.
      En dat kan je partner zijn of je kind maar vaak kan het ook iemand anders
      zijn. Juist iemand waarmee je dat alles kan uitwisselen van elkaar wat je in de kern van je bestaan belangrijk of interessant vindt.
      En het ligt ook aan je eigen aspiratie, persoonlijkheid, karakter wat je wens is om dat gevoel bij een ander te hebben. Bovendien als je jong bent heb je het harder nodig .Dat kan ik nu wel durven beweren nu ik ouder ben en een heel stuk wat wel naar mijn zin ging achter de rug hebt.
      Enfin ,tevreden zijn met wat je hebt is het belangrijkste gevoel en niet de gedachte wat je niet hebt

      En v. w.b.mijn situatie , ik ben hier vooral in de winterperiode ( van eind oct.tot begin april ) erg eenzaam maar gelukkig brengt deze moderne tijd met alle communicatiemiddelen een uitkomst om het minder erg te voelen dan pakweg 25 jaar geleden.

      Liefs van Bewaarder. ♥!
    • uboac uboac - 15 oktober 2011, 10:21
      Fijn dat je de dag kon kiezen om iets voor jezelf te doen, je eigen impulsen te volgen. En al zou je niets doen, wat maakt het uit als je ervan geniet? Zelfzorg is zo belangrijk.
      Ik heb me al vaak afgevraagd wat feest vieren betekent. Als ik om me heen kijk is het eten en/of zuipen. De eigenlijke betekenis van de feestdagen zijn we ergens kwijt geraakt. Met dit soort van feesten kan ik niks beginnen.
      Voor mij waren feestdagen, vooral toen ik alleen leefde, een lastige verplichting. Altijd hetzelfde: mijn moeder organiseerde, wij moesten mee doen. Geen gesprekken, maar opvolgen van rituelen. Ik had er een hekel aan. Alles was zo afstandelijk. Dicht bij elkaar zijn was in mijn familie niet mogelijk, niet toegestaan. Vandaag de dag betekenen feestdagen voor mij voor al een vrije dag, een mogelijkheid om los te laten, de dag op zijn beloop te laten, lezen, fietsen en nadenken en alsjeblieft geen verplichtingen tot bezoekjes en eten op een zeker tijdstip. Gek he? Het doet niet ertoe hoe je ouders het deden, de feestdagen hebben zonder meer hun oorsponkelijke betekenis verloren.
    • levensmoed levensmoed - 17 oktober 2011, 17:14
      Bach
      het gepakte uit Den Haag zorgt voor veel gedoe..wij krijgen geen tablet omdat we in 2014 opgeheven worden althans dat is het plan, maar de meeste stukken krijgen we al digitaal.
      Nee het ging niet over de begroting maar echt over de fractie..en zelfs de twee nichten in mijn fractie hebben het opgegeven mij beter te kleden.."ga maar naast de SP zitten"
      misschien toch maar in het pak met de volgende Raad(eerst ff kijken of het niet te groot is geworden)

      en die dossiers zijn heerlijk om je te verpozen tussen de verhuisdozen
      groet L

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 12 oktober 2011 - (5 reacties) In het sprookje van de zwanen breit een meisje met ...(5 reacties)

    10:02

    In het sprookje van de zwanen breit een meisje met blaren op haar handen 11hemdjes van brandnetels voor elk van haar betoverde zwanenbroers. Door het hemdje over hen heen te gooien verbreekt ze de betovering Eén hemdje was net niet af en mistte een mouw, daardoor hield de broer die dit hemdje kreeg altijd één vleugel in plaats van een arm. Maar dat was niet erg. Ze kon echt niet sneller breien.

    Weet niet waarom dit altijd mijn lievelingssprookje is geweest. Maar het voelt wel een beetje als het werk wat ik doe.

    Wat heerlijk dat ik het hoofdartikel van mijn opdracht eindelijk heb afgerond. Er komt schot in de zaak. Maar toch blijft het knagen dat ik iets niet goed doe. Waarom voelt deze opdracht toch als het breien van brandnetelhemdjes? 

    Terwijl ik toch echt erg trots ben als het gelukt is.

    Reacties - 0 coachreacties 5 reacties van deelnemers
    • uboac uboac - 12 oktober 2011, 10:31
      Je hebt je best gedaan, dus wees trots op je. Ik geloof ook altijd dat het beter kan en dat voelt juist als breien met brandnetels! Heb nog in je dagboek van gisteren gereageerd. Liefs Uboac
    • strella strella - 12 oktober 2011, 12:14
      Het zijn ook precies mijn dillema's hoor. Haar broer liet ik wel gewoon door het donkere bos fietsen. Ik ben ook echt geen overbezorgde moeder, maar het is zo'n ielig kind. En het is echt stikdonker daar. Een alternatieve route is niet beter.
      Ik doe het voor mijn eigen gemoedsrust dus eigenlijk.
      Knaagt er niet altijd onzekerheid in een schrijver? Bij mij vaak wel.
      xxx
    • coot coot - 12 oktober 2011, 17:52
      Dag Bagrosa,
      IK kan HEEL goed steken ophalen!! Wat een informatief filmpje van o.a. jouw gezin, heel leuk. Duurzaamheid, gescheiden afval bijvoorbeeld check,......soms groentes bij de groenteboer en niet verpakt, check, Fairtrade chocolade hagelslag en koffie check, niet overal de lampen aan check.., vis die duurzaam gevangen is check....

      Gelukkig houden de kinderen mij ook in de gaten m.b.t. duurzaamheid, een druppel op de gloeiende plaat. Duurzaamheid kost in verhouding OOK meer geld en dat is niet voor iedereen weggelegd, kijk en vergelijk. Bewustwording kost veel geld en nog steeds krijgt de consument het gevoel dat hij of zij het allemaal niet goed doet! Ik ben altijd zo kritisch op dit punt...Eerst de klant afhankelijk maken, zie de befaamde gele boter die wit behoord te zijn. Wat is er mis met wit? Whhaa kan wel even doorgaan.

      Een droom kan huiveringwekkend zijn, de uitwerking ook. Ik kan nog wel een dag dat zelfde gevoel oproepen om de kern te kunnen bevatten.Ik zoek het op, keer het om en probeer het met woorden in te capselen. Het wordt dan een project dat ik meeneem onder de douche, tijdens het wandelen met de hond etc. Voor ik het weet staat het op de peecee. Ik hou van associëren, dat doe ik de hele dag door. Heden en verleden switchen regelmatig, de verbindingen schrijf ik regelmatig op. Ik heb geen deadlines meer en door deze vrijwilligheid kom ik tot bloei. Schrijven is een Passie geworden, het gaat vanzelf. Als het op papier staat is het klaar maar dat geldt ook voor andere verhalen. Deze is heel speciaal en vroeger was het niet altijd te behappen...voor het donker thuis of daarna!!Ik spit graag en wil het ook kunnen benoemen, dat laatste gaat me steeds beter af.

      Jouw ei is weer gelegd en toch knaagt het! Je bent er te lang meebezig, zou dat het zijn? Misschien slokt het te veel tijd op.. Zorg voor afwisseling op een dag, even je accu opladen en dan weer fris er tegen aan. Ik vind het wel stoer dat je kan doorbijten!

      ♥ Coot
    • uboac uboac - 13 oktober 2011, 16:20
      Hoi bagrosa, nog een opmerking betreers duurzaamheid, bewust leven enz.: Van een, warm bad genieten, de droogaparaat gebruiken .... en een kaarsje hoort ook bij het donker jaargetijde. Wij denken na, leven bewust en doen verder ons best. We doen iets!
      Maar er zijn zo veel mensen die überhaupt niet nadenken, die hun auto stationair laten draaien om `even´de krant te halen en dan nog een kwartiertje met de buurman praten. Hoe lukt het om e onverschillige en egoistische mensen mee te laten doen?

      Ik was van plan er nog meer over te schrijven, maar dat lukt nu niet. Er is iemand met een motorzaag voor het huis bezig .... . Tot gauw!
    • gaby3 gaby3 - 14 oktober 2011, 00:06
      Ha Bachje, je reageerde op de foto in het Mas op 10 oktober. Neen ik ken die mensen niet, gewoon op het goede moment stonden ze daar.
      Mooi jouw verhaal over het breien van die brandnetelhemdjes. Ik kende dat verhaal niet. Wel vervelend dat je met dat dubbele gevoel blijft zitten. Enerzijds trots dat het af is en dat knagen van er ontbreekt iets. Lijkt me lastig.

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 10 oktober 2011 - (17 reacties) Oef! ik ben zojuist ambassadeur geworden van de No ...(17 reacties)

    19:37

    Oef! ik ben zojuist ambassadeur geworden van de No Impact Week van 6 t/m 13 november.

    Heb je belangstelling voor duurzaamheid? kijk op de website 

    http://noimpactweeknl.wordpress.com/

     

    Wil je een deelneemster van vorig jaar (met een groot gezin) zien worstelen met een duurzamer levensstijl , o.a. hoe vervoer je 10 kilo wortelen op een fiets.

    http://www.youtube.com/watch?v=gveZsELQf-E (even de reclame wegklikken)

    11:18

    Mijn werk hoopt zich op doordat een bepaalde klus moeizaam gaat. Maar het lijkt erop dat het nu een beetje gaat doorstromen. Ik vraag me wel eens af of ik niet beter met die grote en loodzware klus kan stoppen. Het kost me zoveel energie, maar tegelijkertijd is het een flinke bron van inkomsten en een geweldig netwerk, waarvan ik deel uitmaak. Doordat deze klus zo moeizaam gaat moet ik me vaak in allerlei bochten wringen, het proces verloopt traag en dat is ook zichtbaar voor anderen. Ik denk dat het beter voor me zou zijn als ik iets anders zou kunnen doen. Maar werken is nou eenmaal niet makkelijk. Het is redelijk normaal om tijdens het werken hobbels te overwinnen. Enige stress hoort er wel bij. Maar of ik dit nog jaren zo volhoud vraag ik me af. Waarom haper ik soms zo bij het schrijven van een artikel. De materie is soms zo moeilijk en ik kan het wel, maar ik moet zo ontzettend moeite te doen om me te focussen. Een goeie lijn in het verhaal aan te brengen.  Ben geneigd om mijn gedachten af te laten glijden naar andere dingen. Als ik het artikel wat ik zojuist heb geschreven teruglees dan verbaas ik me erover dat het achteraf zo simpel lijkt, maar dat is de orde die ik er zelf in heb aangebracht. En waar ik dagen - zo niet weken - op heb zitten broeden. Dat is dus het moeilijkste van mijn werk: het ordenen van de informatie zodat er iets begrijpelijks ontstaat. Ik kan het wel, maar het gaat me verre van gemakkelijk af. Ik ken trouwens niemand die het beter kan. Anderen waar ik wel eens mee samenwerk kunnen het ook, maar worstelen ook net als ik en doen het zeker niet beter. Nou, nu maar even verder met het volgende artikel. Elk volgend artikel wordt namelijk makkelijker.

     

    Reacties - 0 coachreacties 17 reacties van deelnemers
    • Constanze Constanze - 10 oktober 2011, 13:19
      Mijn ervaring is dat het stukken makkelijker is om iets zélf te schrijven, van het eerste begin dan om informatie van anderen, door anderen geschreven, te herschrijven.Bedroevend weinig mensen kunnen immers maar begrijpelijk schrijven! En soms willen ze dat ook niet,want dan blijkt dat de materie misschien wel flinterdun, oersaai of tegenstrijdig is...(-;

      Dat jij dat wel kan is dus een groot en, goed betaald gelukkig!, talent. Wellicht dat je iets kan doen aan de stresserende kanten van dit werk, zodat je daar wat lucht in kan brengen. Er klinkt toch iets door alsof je het 'schijnbaar moeiteloos' moet doen van jezelf? En jezelf vertellen dat je dit werk nog jaren moet doen lijkt me ook zo benauwend.

      Je doet het nu,je kan het en betaalt het goed. Je wordt er alleen wel errug moe van.
      Tsja: voor mij is werk synoniem aan 'moe ervan worden'anders is het geen werk. Huub is dat niet met mij eens...:-D
      (Maar lieve schat : Huub is geen vrouw met 6 kinderen in zijn zorg....:-D) Neem je pet maar eens diep af voor jezelf, werkende supermoeder!
    • zonne55 zonne55 - 10 oktober 2011, 14:52
      Hoi Bagrosa, je vroeg naar de partij waar ik vorig jaar deel van uitmaakte: dat was en is nog steeds Red Amsterdam. Al gaat alles daar nu op een laag pitje hoor; meer dan contributie betalen doe ik momenteel niet. En in deze woelige tijden ben ik onlangs lid geworden van de SP; een van de weinigen in mijn stadsdeel, dus daar moet verandering in komen!
      En als jij idd zes kids hebt en dan nog die zware job erbij, dan neem ook ik mijn petje voor je af!
    • strella strella - 10 oktober 2011, 17:40
      Schrijven is ploeteren...
      Dank voor je reflectie bij mij. Het is geen kwestie van ons kwetsbaar opstellen hoor. In ons gezin is men eraan gewend dat er opgetreden wordt, op wat voor wijze dan ook, ook in eigen huis. Maar het is wel een afweging maken van de energie die je erin steekt en wat het oplevert. Gelukkig zijn mijn man en ik een goed team in deze, en had hij allemaal ideetjes om volgend jaar zichtbaarder te zijn en meer publiek te trekken. We gaan het zien.
      xxx Estrella
    • uboac uboac - 10 oktober 2011, 20:05
      Ik heb niet zo veel ervaring met schrijven maar ik ben met een schrijfcursus begonnen. En wat ik al geleerd heb is dat iedereen zijn eigen manier van werken heeft. Er zijn degenen die alles even moeten laten bezinken voordat ze aan de slag kunnen, anderen kunnen ineens met de klus beginnen.
      Ik bedenk vaak iets als ik in bad lig of tijdens het fietsen, in situaties dus waar ik helemaal ontspannen ben. Misschien zijn het het móét dat achter je opdrachten staat en de tijdsdruk die je belemmeren. Maar ja, zoals estrella schrijft: soms moet je ploeteren ...
      En nu heb je weer een nieuwe taak aangenomen. Ik vraag me echt af hoe je al die verschillende klussen voor elkaar krijgt. Wat moet je doen als ambassadeur van de `no impact week´? Wat betekent het überhaupt?
    • zaanzo5 zaanzo5 - 10 oktober 2011, 20:50
      ik heb de filmpjes bekeken, leuk. Ik wil wel meedoen, denk nog even in een groepje of alleen.
    • zaanzo5 zaanzo5 - 10 oktober 2011, 21:26
      Hoi dat weet ik niet of jij dat was. Ik heb het filmpje van een mevrouw met wortelen op haar fiets gezien en het promotiefilmpje voor dit jaar november.
    • bagrosa bagrosa - 10 oktober 2011, 21:53
      haha, ja dat ben ik zelf.
    • bewaarder bewaarder - 11 oktober 2011, 00:15
      Ha Bagrosa,

      het filmpje staat ook onderaan bij de 1e URL en ik heb het helemaal bekeken.
      Natuurlijk is het streven naar minder afval en hergebruik daarvan in eigen omgeving een goed uitgangspunt en in de film wordt dat door jou en je kinderen leuk gepresenteerd. Maar ik vrees toch dat voor de meeste mensen dit streven niet op de prioriteitenlijst staat. Vooral niet in grote steden waar het contact met 'duurzame achetland 'niet zo makkelijk gaat als waar jij woont. We krijgen in ieder geval een intiem kijkje in je huiselijk leven en dat is al een hele openbaring. Je bent raadslid van je gemeente en dat is een mooie functie om die duurzaamheid die je propageert krachtig uit te dragen.

      Veel succes verder met je ambassadeurschap van No Impact Week!

      ♥! Bewaarder.
    • Constanze Constanze - 11 oktober 2011, 11:00
      Juist wel: mijn leeftijd houdt me bij de les. Er werd hier niet geflirt,maar gewoon gewerfd.Zo oud en wijs ben ik nu wel (-; Heerlijk!
    • marlyn marlyn - 11 oktober 2011, 13:23
      bakend zich ook niet echt af in werkuren he...dit soort werk....blijft maar in dat koppie bezig ook als je iets heel anders doet lijkt me..?
      dank voor je mooie woorden bij mij!
      klopt dat zo'n naai-werkje iets liefdevols en ontspannends heeft. ja........investering in mijzelf,dus in de kinderen,de relatie,het leven en de toekomst he,XXX.....♥
    • marlyn marlyn - 11 oktober 2011, 14:08
      heb dat fornuisje nog steeds ja!
      alhoewel de pitjes nu echt wel flink gaan doorroesten he.......mijn eigen warme fornuisje noem jij het....mooi,daar ik het al als 12-jarige mee naar huis heb gesleept over straat vanaf vriendinnetjes huis......
    • gaby3 gaby3 - 11 oktober 2011, 19:58
      Ha Bachje, ik heb werken destijds ook dikwijls als zwaar ervaren. Ik hou van tempo maken en afronden maar dat is er in sommige klussen niet bij. Ik kan me wel voorstellen dat schrijven moeizaam werken is. Ik heb ook vaak bewondering voor al die details die je in een boek leest en waarvan je weet dat daar heel wat archiefwerk aan vooraf is gegaan. Ik had ook vaak een enorme hekel aan al dat vergaderen. eindeloze discussies op de vierkante millimeter en er werd regelmatig niets besloten.

      Leuk dat je plekken in Parijs herkent op mijn foto's. Het is altijd net of je weer thuis komt. En van die ergernissen, ja ik maak er vaak wel grappen over en schrijf het van me af denk ik. Dan is het weer afgerond.

      Is dat wel leuk ambassadeur zijn van de impact week? Ik hoop het voor je. Groetjes
    • strella strella - 11 oktober 2011, 21:50
      Mooi filmpje. Goed ook om er weer eens bewuster mee om te gaan! Ik ben wel blij dat wij ons meestal fietsend verplaatsen.
      xxx Estrella
    • levensmoed levensmoed - 11 oktober 2011, 22:55
      Bach
      ik ga het filmpje zekers kijken maar nu ff niet wegens verhuizerette en schele hoofdpijn..donderdag is de grote dag..en nu maar hopen dat de vloerenman zijn klusje heeft kunnen klaren..en de BobdeBouwers de grootste ellende hebben weggewerkt..het inpakken schiet niet echt op..en op de achtergrond uit de transitorradio van 1974 klinken de klanken van 1979..nou dat was pas wat..ver weg uit het kille Nederland na een hoop ellende achter de rug..en tja verliefd worden op de enige buuf (afgelegen omgeving en je wandelt wat..) en dat was natuurlijk niet de bedoeling van de stage die mijn ouders hadden geregeld...
      vandaag en morgen werk ik bij de kassagroep, niet mijn dingetje en bovendien slecht voor het wrakkige lichaam (veel zieken dus vandaar..en de Poolse werknemers zijn voor deze functie ongeschikt)
      groet L en bedankt voor je medeleven
    • uboac uboac - 12 oktober 2011, 09:43
      Ja, als de adkuip je tot dromen verleidt moet je echt iets anders bedenken. Misschien een bad als de klus klaar is? Er zit niets anders op dan verschillende methodes proberen en degene kiezen die voor jou werkt.

      Bedankt voor de uitleg van No impact. Hoezo moet nu alles in het Engels? Duurzaam begrijp ik, umweltfreundlich und biologisch begrijp ik - niemand gebruikt de eigen taal.
      Je schrijft dat het je niet lukt altijd verantwoord te koken, kopen, doen. Dat vind ik ook toenemend moeilijker. Want intussen is duurzaam een merkmaal geworden dat geld oplevert. Je leest duurzaam op een product en je weet nog niet of het echt zo is. Ik koop in de winkel altijd biologisch fruit. Maar dan lees ik dat de biologische perziken een lange vliegreis achter de rug hebben. Dat vind ik dan ook niet bepaald duurzaam. Koop je dan beter iets uit de regio? Ik heb een tijdje eieren van een klant van mij gekocht die een boerenhoeve heeft. Daar zie je van kippen en ganzen buiten rondscharrellen. De eieren zijn lekker en ik dacht er niet verder over na. Totdat iemand anders me vertelde dat ze even in de stal ging kijken en kippen in kooien zag. Toen ik de boerin naar de herkomst van de eieren vroeg zei ze iets van vrijlopende kippen, maar het leek me niet overtuigend. Ik koop nu weer bioeieren uit de supermarkt. Het is echt jammer dat je niemand meer kunt vertrouwen als het om winst gaat.
      Een ander probleem vind ik het om te kunnen beoordelen wat nu duurzaam is of niet als je niet het nodige know-how heeft. Ik lees in de volkskrant vaak de rubriek over duurzaam producten. Zaterdag hadden ze het over chocomel in verschillende verpakkingen. Wat is het duurzaamst? Zelfs de experten vinden het soms moeilijk om uit te rekenen hoe het zit.
      Maar toch, ik probeer ook zo veel als mogelijk rekening met duurzaamheid te houden. In mei heb ik mijn auto verkocht. Ik heb nu nog een scooter voor het geval dat iets te veraf is om er met het fiets te komen. Maar ik ben van plan een electrofiets te kopen. Alles wat mogelijk is zal ik met mijn gewone fiets doen, maar soms heb ik flinke heuvels te beklimmen. Dan zou het electrofiets van pas komen.
      Zo, en nu ga ik je filmpje kijken! Liefs Uboac
    • levensmoed levensmoed - 12 oktober 2011, 09:50
      en op dit moment klinkt Ramses's Sammy..
      nog even zuchten en aankijken maar in mijn hoofd gaat het roer om..stom dat je van geluid je energie verliest..
      nee en niet aan de drank..beetje te vroeg maar de verhuizers doen het meeste werk en dat doen ze razend snel...
      groet L
    • uboac uboac - 12 oktober 2011, 09:53
      Heb het filmpje gezien. Het is een begin. Nu ga ik een gedeelte van de was in de droogaparat doen - ook niet bepaald duurzaam :(

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 06 oktober 2011 - (4 reacties) Tussen de windvlagen en buien door ben ik er toch n...(4 reacties)

    16:44

    Tussen de windvlagen en buien door ben ik er toch nog in geslaagd om mijn was buiten aan de lijn te laten drogen. Soms moet je eigenwijs zijn. Een klein buitje over de handdoeken maakt ze zacht. Lekker zo´n herfstdag. Alleen dat werken achter de computer moest er niet bij zijn (bah!).

    Reacties - 0 coachreacties 4 reacties van deelnemers
    • strella strella - 06 oktober 2011, 18:02
      Mijn oudste zit niet doelloos op de bank hoor... (Het is wel mijn grote angst). Hij wilde een jaar werken na zijn havo-diploma en sparen voor een grote reis volgend jaar. In januari gaat hij een deficientiecursus wiskunde doen zodat hij in 2013 kan beginnen met een HBO-opleiding psychologie. Hij werkt nu via een uitzendbureau en kan bijna elke dag aan de slag. Steeds bij een ander bedrijf, dat is wel leuk. Ik ben wel benieuwd of hij het volhoudt, en hoop in ieder geval dat het een leerzaam jaar voor hem is, wat er ook gebeurt.
      xxx Estrella
    • coot coot - 06 oktober 2011, 19:10
      OOOO, ik vind het zo gezellig met mijn computer als maatje.......de rijkheid, de backup die het doet, de foto's downloaden....Hond uitlaten, schilderijen maken..boodschappen doen en de hele ratteplan. Mijn rode computer als spil en ik ben zelf ook een spil voor mijn gezin. Je mag ook vragen stellen als je denkt dat je informatie mist. Heimwee is een verhaal op zich. Vaak denk ik aan die kinderloze vrouw die speciaal voor mij ging koken om met te verrassen. Pas veel later wordt dat beeld door mij als volwassenen ingekleurd. Weet dat ik als kind heel veel kon registreren, geuren, kleuren en stemmingen. Ik ben nu pas bij machte om het in woorden om te zetten. Ik ben er zelf heel blij mee dat ik het verhaal mooi " rond" heb kunnen maken. Misschien kan jij het je voorstellen dat iets echt af kan zijn. Hulde aan de computer!! HOERA! ( even een beetje tegengas geven) Te lang achter de computer is ook killing...Ik ervaar dat ook weleens! Vooral de mails die een druk uit kunnen oefenen! Ik ga dan hardlopen om dat hoofd te laten uitwaaien, het helpt dus doe ik dat vaak! Hou sowieso van afwisselingen: "Never a dull moment"! Jij hebt de fiets!! Fiets tegen de wind in, heerlijk stoer en krachtig dat je wordt!! Liefs Coot
    • bewaarder bewaarder - 06 oktober 2011, 19:57
      HaBagrosa,

      Dit verhaal is een voorbeeld van positivisme en dat maakt me blij !
      Nu ik zelf ook de was moet doen begrijp ik je actie en wat een lekker gevoel krijg je dan als de elementen het goed met je voor te lijken hebben.
      En wat is er op tegen om ook de computer die positieve impuls te geven? Dankzij Internet kan je je gevoel met iedereen op elk gewenst ogenblik delen juist als je alleen bent op dat moment.

      Liefs van Bewaarder.♥!
    • coot coot - 10 oktober 2011, 09:37
      Wasdagverzachter! Ik heb ook het tweede deel geschreven!! Ben benieuwd wat je er van vind!!XC

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 04 oktober 2011 - (7 reacties) Irritatie alom bij mij thuis. Het lijkt alsof ik ge...(7 reacties)

    09:41

    Irritatie alom bij mij thuis. Het lijkt alsof ik gewoon in orde ben. Toch heb ik vanmorgen al een paar keer gesnauwd. Tja, aan wie zou het liggen? Nu ben ik alleen. Niemand om het mee goed te maken of om door te mopperen.

    Ik denk toch dat het niet aan mij ligt. Er is irritatie om mij heen. Mijn man vond het niet leuk dat ik alleen naar het natuurboekfeestje ging. Hij had ook meegewild, maar hij had 12 kinderen in de tuin uitgenodigd voor een survivalfeestje met vlotten bouwen en kampvuurtoestanden. En hij gaat nooit mee naar mijn dingen. Maar soms voelt hij zich buitengesloten. Wat ik onzin vind, want hij vindt geen bal aan de dingen die ik leuk vind. En dan moppert hij dat we nooit tijd voor elkaar hebben, maar heeft geen tijd om naar mijn hardloopwedstrijd te komen kijken. 

     

    Ik denk dat de oorzaak buiten mij ligt, maar ik word er wel eens moe van al dat rekening houden met stemmingen van anderen. Echtgenoot die pijn lijdt, zich zorgen maakt en veel te veel onnodig hooi op zijn vork neemt. Collega die het vervelend vindt als ik tegen  hem lach. Pleegdochter die het hele weekend in de zieligstand staat. Wat weer op de zenuwen van anderen werkt. Dochtertje met allemaal emoties (huilen) als haar Ritalin is uitgewerkt. Psychiater zei al dat haar verdriet naar buiten zou komen. Het klopt. Drie zonen met hun dingen. (1 zingt voortdurend hard en vals, 1 gaat helemaal zijn eigen gang en is niet voor rede vatbaar en 1 wil de hele dag goede gesprekken over zichzelf met mij voeren).

    Lijkt me beter dat ik me maar weer op mijn hogere doel richt: werk waar ik wat geld mee in het laatje breng.

     

    Oh ja, en vanmiddag heb ik een leuke landschapsexcursie met de leuke en ongecompliceerde collega´s. Iedereen die moeilijk doet kan zich doorgaans niet vrijmaken voor dit soort onbelangrijke uitstapjes. Ik heb nog gevraagd of ze met mij een hapje gaan eten omdat we toch bijna direct door moeten naar een vergadering. Maar bijna alle leukerds moeten naar huis om te melken. En ik kan moeilijk met  de ene overblijvende man aan een tafeltje voor het raam van het plaatselijk restaurant gaan zitten dineren. Ik zal duzz maar brood meenemen.

    Reacties - 0 coachreacties 7 reacties van deelnemers
    • Constanze Constanze - 04 oktober 2011, 09:59
      Lief toch, dat je man meer dingen samen met je wil doen...julllie leven zit zoooo propvol...samen ergens een plekje vinden voor samen? Zo af en toe.
      Verder MAG een supermoeder snauwen hoor. Doe het zelf met regelmaat. Leren je kinderen het échte leven van én dat een vrouw zo ook haar grenzen heeft. Vooral belangrijk voor zoons, vind ik.( mijn zoons zingen overigens zuiver en hard en dat irriteert me ook, erg hé?)
    • Constanze Constanze - 04 oktober 2011, 10:00
      En je uitje klonkt super,en wat een leuk werk heb jij! En wat een leuke energieke man...12 kinderen... poehé...
    • uboac uboac - 04 oktober 2011, 13:38
      Het leven om je heen lijkt gecompliceerd te zijn en jij staat als een rots in de branding, vol energie en gemotiveerd om iets te doen. Je komt op het moment op me over als of je met jezelf in balance bent. Laat je niet door anderen aan het wankelen brengen!

      Ik vond het mooi dat je het opmerkt dat ik altijd foto´s probeer te plaatsen die bij mijn teksten passen. Misschien loop jij soms aan dingen voorbij zonder ze op te merken, maar toch heb je er ook gevoel voor om het bijzondere van de kleine dingen aan te voelen.

      Liefs Uboac
    • marlyn marlyn - 04 oktober 2011, 15:57
      het inmense klankbord dat moeder heet kan ook weleens teveel gebruikt worden he........
      wellicht tijd voor een familie-vergadering waar ieder zijn/haar zegje 's mag doen,jij dus ook!

      fijne dag vandaag,X.
    • coot coot - 04 oktober 2011, 19:46
      Als ze thuis aan het mopperen blijven dan had ik eieren voor mijn geld genomen. Wat kan jou het schelen! Van het een naar het ander overlopen is leuk en daar krijg je heel veel energie van en dàt komt ook ten goede aan HUIZE BAGROSA.. Tuurlijk praat ik vanuit mijn straatje. Behoud je eigen dingen, dat is het echt waard. Een man die zelf ook sport of leuke activiteiten verzint is per definitie toch al spannend. Phu.......Ik doe ook niet alles samen, moet er niet aan denken. Mijn vrienden zijn niet altijd zijn vrienden maar andersom wel..hi,hi...Zaterdag topsportdag dat is bij ons heilig en heel gezellig langs de hockeyvelden. Te gek 5 km en je kan zeker verder zo te horen, binnenkort jouw vriendin ook zo te horen. Over twee weken heb ik een expobespreking. Als er meer zekerheid is zal ik het openbaar maken! Leuk die natuurwandeling over vlonders, zou ik ook zomaar doen.

      ♥ Coot
    • coot coot - 05 oktober 2011, 20:36
      Het is een ochtendplaatje in het bos van een voormalig landgoed waar koeien en paarden loslopen. Er is ook een vennetje waar in de winter rondjes geschaatst kan worden. Het is daar prachtig! XC
    • uboac uboac - 06 oktober 2011, 13:31
      Nee, is geen nieuwe baan. Ik weet dat ik er goed zit met mijn baan zoals ze nu is. Ik had gisteren een afspraak bij mijn docter en hij gaaf me een adress van een therapeute en misschien lukt het me gauw iemand anders te vinden die me kan helpen nadat ik van de wachtlijst van een andere therapeute werd geschrapt. Dus er is weer een beetje hoop aan de horizont. Ik heb alles geprobeerd om zel de reden voor mijn onzekerheid en twijfels te vinden, maar het lukt niet en ik begrijp dat ik steun nodig heb.
      Ik vind het goed dat je je afsluit voor gedrag waar je het niet mee eens bent. Al schept het afstand, maar misschien helpt je de afstand juist, maakt je sterker en minder kwetsbaar. Je kunt trots op jezelf blijven als je degene blijft die je bent en niet meedoet aan iets dat je niet kan accepteren.
      Liefs Uboac

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 03 oktober 2011 - (2 reacties) Zaterdagavond had ik een idyllisch feestje in het d...(2 reacties)

    20:21

    Zaterdagavond had ik een idyllisch feestje in het donker. Een bekend natuurvorser, die ik vaak spreek en mail, had me uitgenodigd voor zijn boekpresentatie met daarin een verzameling columns, natuurwaarnemingen en foto's. Ik had er veel zin in, maar vond het ook erg spannend, want ik wist helemaal niet wie de andere genodigden waren. Op de mail die ik kreeg zag ik wel dat het een select groepje was. Niet select in de zin van belangrijk, maar echt op eigen titel gekozen. En niet omdat het moet.

    Het was in een natuurgebied aan de waterkant, een flink eind rijden van waar ik woon. Toen ik aankwam was het al bijna donker, alleen wat kaarslicht, rietgeruis en vogelgeluiden. Je kon nog een beetje de gezichten onderscheiden. Het was wel fijn dat ik enkele bekenden zag. Mensen die ik wel eens tegenkom, omdat ze ook bij natuurclubs horen, net als ik. Een collegelid die ik natuurlijk elke week zie en spreek. Een goede vriendin, die ik veel te weinig spreek, ook al wonen we in hetzelfde dorp. En haar man, met wie ik een 2-wekelijkse column schrijf in briefvorm. Verder mensen die ook iets met de natuur hebben. Op het programma stond een nachtwandeling over vlonders door het riet. Dus daar schuifelden we in het donker achter elkaar door het riet. Boven ons de gansen die zich klaarmaken voor de trek. Onder ons waterdieren die in het water plonsten. En dan midden tussen de rietlanden naar een grote vlonder waar 2 mensen heel mooi gitaar speelden en zachtjes voor ons zongen. Een mooi moment onder de sterrenhemel. Daarna weer verder schuifelen, naar een tweede vlonder waar mijn collega-columnist bijgeschenen door een lantaarn een stemmig verhaal uit de bundel voordroeg. Toen nog een klein eindje wandelen en even borrelen, praten en naar huis. Het was magisch. Ik vind dat ik wel geluk heb dat ik voor zulke bijzondere dingen wordt uitgenodigd.

    Reacties - 0 coachreacties 2 reacties van deelnemers
    • Hettie Hettie - 03 oktober 2011, 22:56
      Klinkt heel sfeervol en bijzonder ja.
      Genoten dus... lekker.
      Hettie.
    • marlyn marlyn - 04 oktober 2011, 08:26
      bijzonder!
      mooie ervaring lijkt me.....X.

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 02 oktober 2011 - (4 reacties) Vanmiddag de hardloopwedstrijd van 5km gelopen. We ...(4 reacties)

    18:01

    Vanmiddag de hardloopwedstrijd van 5km gelopen. We finishten op 32 m. Geweldig goed gevoel over. Mijn vriendin en ik hebben samen gelopen, net als de fietstocht van 80 km van een paar weken geleden. Toen had mijn vriendin overcapaciteit en trok zij mij en ving ze voor mij de wind.

     

    Nu was ik de haas voor mijn vriendin. Het gaf me zo'n kick om zij aan zij het laatste stuk te lopen, sommige mensen juichten, omdat iedereen weet dat zij nog maar anderhalf jaar geleden chemo had. Het was haar dorp, maar er waren ook voor mij veel bekenden.

     

    Bij de finish werd ik door de speaker opgeroepen om nog een eindsprintje te trekken. Dat kon ik makkelijk, want ik was helemaal niet moe. Maar ik liet mijn vriendin voorgaan.

    We hebben afgesproken dat we elke keer samen uit - samen thuis doen. Tenzij we elkaar kwijtraken, dan is er niks aan te doen.

     

    Nu voel ik me heerlijk voldaan. Mijn training van de afgelopen 2 maanden heeft me geholpen om een perfecte race te lopen. Ik had sneller gekund, maar het is veel fijner om samen te lopen.

     

    Reacties - 0 coachreacties 4 reacties van deelnemers
    • Constanze Constanze - 02 oktober 2011, 18:04
      Knap van jullie beiden! En zo mooi:samen uit en thuis.Vriendschap.
    • strella strella - 02 oktober 2011, 19:23
      Perfect!!
      xxx Estrella
    • levensmoed levensmoed - 02 oktober 2011, 21:48
      Bach
      lekker dat "samen"gevoel..dat lopen doe ik je niet na,zelfs na een intensief trainingsprogramma
      groet L
    • uboac uboac - 03 oktober 2011, 19:25
      Dat vind ik nou heel bijzonder van je: samen doen. Niet hoeven te bewijzen dat je beter bent dan je vriendin, maar samen met haar de doelstreep halen! Daar kun je nou echt trots op zijn!!!!

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 01 oktober 2011 - (4 reacties) Zaterdag is sport en clubjes dag en dat is met dit ...(4 reacties)

    12:17

    Zaterdag is sport en clubjes dag en dat is met dit mooie weer een feest. Alle kinderen voetballen en mijn dochtertje zit zelfs op voetbal en korfbal. Ook pleegdochter heeft een eigen team en is nu met haar dameselftal zelfstandig op pad.
    De 2 oudste zoons voetballen morgen. En ik heb morgen meer eerste hardloopwedstrijd.

    Eigenlijk vind ik al dat gesport ontzettend gezellig, je spreekt zoveel mensen en het is allemaal zo lekker positief. Dit is het hart van de dorpen.

    Voor mij belangrijk om dit te kennen, want vanuit de politiek is de druk hoog om alle velden te concentreren op 1 plek. Dit voorkomen is mijn missie van de komende jaren. Dat is waar ik voor knok.

    Reacties - 0 coachreacties 4 reacties van deelnemers
    • zonne55 zonne55 - 01 oktober 2011, 12:29
      Zet 'm op, Bagrosa, de politiek moet van de sportvelden afblijven!! Zag ergens dat je een mantelcompliment van je kind krijgt; ik ook. En super welkom steeds! Fijn (sport)weekend!
    • uboac uboac - 01 oktober 2011, 13:07
      Het gaat helemaal niet erom dt ik mijn familie wel of niet vertrouw. Het gaat erom dat mij een plicht toebedeeld werd, die me alleen maar moeilijkheben bereid. De plicht is om zo dwingender omdat ik mijn zus en mijn nichtje moet vertegenwoordigen. Deze plicht eist iets van mij dat ik niet aankan. En omdat het om zaken draaid kun jedit niet zo maar wegwuiven. Ik heb al jaren geleden geprobeerd om hieraan te ontkomen. Tot nu toe is het niet gelukt.
      In het afgelopen jaar heeft deze taak die me mijn overleden vader oplegde een heleboel eraan toegevoegd dat ik de burn-out kreeg. Ik denk niet dat ik het nog eens zo ver moet laten komen.
      Heb ik het juist begrepen, dat je morgen je eerste hardloopwedstrijd heeft? Succes, ik zal duimen! Liefs Uboac
    • zonne55 zonne55 - 02 oktober 2011, 12:09
      Als ik je reactie bij mij lees en hoe goed het nu gaat met je zoon ben ik ook heel trots op hem! En op mijn eigen zoon ook hoor: we hebben al heel wat meegemaakt samen sinds hij drie maanden te vroeg in de couveuse belandde maar alle problemen die hij op zijn weg tegenkwam hebben we overwonnen. Ook dit gaat weer goedkomen.
    • Constanze Constanze - 02 oktober 2011, 18:02
      Natuurlijk mag mijn zoon wel een jaar werken ofzo,als hij zijn diploma heeft. Maar daarna snel nóg een opleiding.Mag van alles zijn hoor, hoeft niet persé HBO.Als het maar een diploma is! Ik heb zelf nooit mijn HBO- diploma gehaald en eeuwig spijt en een carrière van niks. Dus alleen Havo? Over my dead body:-D
      Als mijn zoon zo vindingrijk zou zijn als de jouwe en zo technisch zou ik dat fantastisch vinden hoor, dat is iets heel anders. Fietsenmakers zijn er altijd nodig, een prima vak.

    Wil je reageren? Log dan in

     

INLOGGEN

Nog geen wachtwoord? Kies REGISTREREN

Wachtwoord vergeten?

 

Waarom registreren?

Gratis e-coaching en serieuze testen.

Start op jouw moment, in eigen tempo, leer van elkaar!

 

Nu in Hart en Ziel: 26 coaches, 74698 deelnemers

Goede voornemens?

Laatste bijdragen

  • -Roos- -Roos- - Vandaag : wees... jezelf humorvol trouw aan je timemangement
  • xoxloveyouxox xoxloveyouxox - Vandaag : heeyy,ik ben beste vrienden met een jongen alleen hij...
  • bosco bosco - Vandaag : stoppen met het gedrag van andere mensen naar mijn hand...
  • bixs bixs - Gisteren : Twee weken geleden liep ik nog op het strand.....
  • bagrosa bagrosa - Gisteren : Belangrijke tip ... to-do-lijstjes zijn onontbeerlijk als je zo in...
  • lasienkeli lasienkeli - Gisteren : -Het opdoen van nieuwe ervaringen -Het gebruiken van eigen ervaringen voor...
  • sheila sheila - Gisteren :    
  • suus68 suus68 - Gisteren : Waarom doe ik de hele tijd wat slecht voor me...
  • vuuruil vuuruil - Gisteren : Gesloten wegens vakantie...........
  • baslin baslin - Eergisteren : Mooi omschreven. Ik denk dat ik vaak teveel focus op...

Ook op Hart en Ziel