Direct naar de inhoud


Bagrosa dagboek

bagrosa

bagrosa

Vrouw van 49 jaar

Dagboekarchief

Jaar Maand

Dagboekbijdragen

  • 31 mei 2012 - (11 reacties) Dat was een nieuwe vaardigheid die ik gister onder ...(11 reacties)

    06:58

    Dat was een nieuwe vaardigheid die ik gister onder de knie kreeg: salto op de trampoline. Geoefend in het kader van 1 uur beweging per dag voor mijn dochtertje (die helaas meer dan 10 kilo te zwaar is). Vroeger was ik één van de minst lenige meisjes op de gymnastiekvereniging, bah wat een drama was dat altijd. Verplicht door mijn vader, omdat ik ook wat dik was en nogal stijf.  
    Maar dochtertje heeft mij dus de salto geleerd en stuitert en draait vrolijk - met mij - alle kanten op. Ik zie haar controle over haar lichaam krijgen en hoop dat ze binnenkort ook weer vrolijk op de fiets stapt, in plaats van puffen, steunen en weigeren. Overigens heeft ze helemaal geen hekel aan sporten, als het maar teamsporten zijn.

    05:38

    Wat vroeg ben ik vandaag. Geen kledingproblemen, maar gewoon een lange treinreisdag. Wel weer met blote benen, met de hoop op zon, maar die zal ook in Zuid-Nederland wel spaarzaam zijn.

    Reacties - 0 coachreacties 11 reacties van deelnemers
    • MrsQ MrsQ - 31 mei 2012, 06:38
      Wat heb je gisteren nou aangetrokken?
      :-)
    • bagrosa bagrosa - 31 mei 2012, 06:47
      2e deel van mijn dagboek nu op de goede plek gezet.Dat is het voordeel van internet in de trein.
    • MrsQ MrsQ - 31 mei 2012, 07:09
      Ah, ik begreep het ook al niet helemaal.
    • MrsQ MrsQ - 31 mei 2012, 07:15
      Ik hou van vroeg opstaan, om de ochtend mee te maken.
      Totaal ander ritme dan mijn man de nachtbraker ;-)
      Jij zit anders ook al op tijd in de trein!

      Ik vind de vragen nu wat lastig.
      Denk ik een groep te leiden hoor ik van een (gerespecteerd) toehoorder dat ik best wel eens mijn mond 2 seconden langer mag houden om anderen ook aan bod te laten komen.
      Als ik dat vervolgens uitprobeer op verschillende plekken en situaties komt er niets. Ik hou van initiatieven en anderen houden ervan om daarin meegenomen te worden, zo kan ik het ook zien.
      Maar wat als anderen daar toch niet tegen blijken te kunnen? Als ze of een hekel aan mij krijgen of elk initiatief bij zichzelf dan maar stilhouden?
      Hoe kan het dan nog werken?
      En wat kan ik daar aan doen?
      Maar goed, ik heb ze, die vragen, en ze houden mij bezig en misschien word ik ook daarom wel zo lekker op tijd wakker...
    • MrsQ MrsQ - 31 mei 2012, 07:58
      Vergadertechnieken leren, wat een goed idee!
      Vooral nu ik voorzitter ben geworden van een 2e bestuur kan ik meer kennis daarover goed gebruiken.
      Dank voor de tip!
    • levensmoed levensmoed - 31 mei 2012, 09:20
      Bach
      de Roos doet het na de logeerpartij juist heel erg goed, oud ras klimroos.
      groet L die een beetje haast heeft
    • uboac uboac - 31 mei 2012, 15:36
      Ha, wat flink: een salto op de trampoline! Ik hoop wel dat je zo´n soort net als omheining heeft die je opvangt als je de juiste kant op vliegt!
    • strella strella - 31 mei 2012, 20:12
      Ik las je noodkreet bij Constance over de nagellak op je tenen. Je moet er ff aan wennen. Koop ook nailpolish remover, dan kun je het er zo weer af halen en iets anders proberen.
      Mijn dochter van 13 vindt het geweldig om mijn nagels te lakken. Het was even wennen, maar nu kijk ik nergens meer van op. Ik heb zelfs een week rondgelopen met de Amerikaanse vlag op mijn vingernagels.
      Vorige zomer had ze mijn teennagels blauw gelakt, maar dat wil ik niet meer, is een beetje eng.
      xxx
    • coot coot - 31 mei 2012, 20:33
      Zonder duizelig te worden?? Wel knap en je moet toch echt wel lenig zijn om die te maken. Haar overgewicht belet haar niet om te springen. Het schijnt heel goed voor de motoriek te zijn. Mijn kids zeurden altijd om zo'n trampoline maar iedereen in de buurt had er eentje en hun vrienden ook dusssss waarom zouden wij er dan eentje aanschaffen? Op vakantie hielden we er altijd rekening mee of er ergens een trampoline was, te leuk natuurlijk! In Nederland staan ze altijd hoog en er gebeuren nogal wat ongelukjes. In Australië en Nieuw Zeeland waren ze in de grond gegraven met een enorm opvang kussen erlangs. Ik zat altijd in de zenuwen! Ja ik vond het zelf ook leuk, nee geen salto maar die maak ik wel van de kant zo het water in! Samen iets leuk vinden is gaaf!! XL Coot
    • levensmoed levensmoed - 31 mei 2012, 21:32
      Bach
      in welke krant?heb namelijk niets gelezen ,als je het nog hebt wil je het dan scannen en mailen?
      Nee niet erg voor mij, wel goed dat ondanks het ongelukkige tijdstip er veel buren waren.
      groet L
    • Constanze Constanze - 31 mei 2012, 21:51
      Haha..expert in teennagels, ben ik toch nog ergens expert in..:-D Maarre ..ik heb wel net een witte legging gekocht hoor, volkomen onwetend dat zuks een 'faux pas' is. Ik heb nagellak op mijn tenen omdat ik erg lelijke tenen heb en ook erg lelijke benen trouwens.
      Ik hou van mijn benen hoor, maar met blote benen ben ik alleen als ik alleen ben, dus ik vind jou daarin al dapper en zelfverzekerd. Ik zou zelf denken dat 'blote benen' niet zakelijk genoeg is,maar misschien zijn jouw mooie benen dat juist wel:-D Je 'vrouwelijk kapitaal verzilveren' is toch helemaal hip?

      Ik heb wél een mooi rimpelloos decoleté (hoe spel je dat?!!) en dat is omdat ik dat altijd netjes verstopt hou. Het lijdt mij namelijk altijd heel erg af als ik tussen de borsten van een vrouw kan kijken..daar droom ik bij weg.(kom uit die kast Constanze ..hihi)
      Dus: ook niet 'zakelijk' voor mij,hoewel iedereen dat heeft tegenwoordig, net als tattoos.
      En ik heb begrepen dat 'blote bovenarmen' ook niet kan boven de 40..zwieberen teveel(mijne niet eens zo eigenlijk) Dat mag alleen Michelle Obama, kanjer van een wijf,die doet elke dag workouts zo te zien...Maar ik heb psoriasis en dus dat is(bijna) altijd lange mouwen.

      Volgens mij kan er in veel sectoren veel,maar ik ben meestal de boerka onder de blotere collega's.En volgens mijn zus kan een leidingevende vrouw( die zij is) ook niet elke dag hetzelfde King Loui jurkje aan... jammer, ik vind dat juist zulke leuke jurkjes. Ik loop zelf altijd op ferme laarzen,onder dat jurkje dus, met die legging, die heb ik in alle kleuren van de regenboog( vast ook fout!) met een hakje, bij 'net' hoort voor mij een hak(je). Maar ik ben dan ook klein en zoals gezegd heb ik rare kleine dikke benen.

      Dat is dus allemaal als ik 'op kantoor 'werk. In de zorg, waar ik nu ga solliciteren draag ik net als iedere andere vrouw gewoon sportschoenen, spijkerbroek en een t-shirt ..en gek: iedereen in de zorg is een beetje klein en dik:-D

      Je dochter laat zich lekker niet beperken en is ze afgevallen of gegroeid, laatst was ze nog 20 kilo te zwaar toch? Dat is het mooie: ze groeit nog een heel eind de hoogte in! Dat trampolinespringen schijnt calorieën als een gek te verbranden! Mooi dat jij kan meespringen, dat willen mijn knieën niet meer helaas.
      Enne: mintgroen (2 euro Hema) moet er op je tenen, eerst(witte) basislak en alles laag voor laag netjes laten drogen, geduld..:-) en denk aan de eeltvijl voor de hielen.:-D
      Mooie zomer!

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 30 mei 2012 - (6 reacties) Kledingdilemma... wel of niet een legging onder mij...(6 reacties)

    08:38

    Kledingdilemma... wel of niet een legging onder mijn zwierige zomerjurk? Gister had ik blote benen, maar vandaag is het frisser. Bedekte benen is meteen weer zo zuunig en kuis. Het is leuk om zomerkleren te dragen, maar koud is niet leuk. Aangezien ik pas om 12.00 uur even de deur uit moet kies ik nu nog maar even voor aangenaam. En om 12.00 uur schijnt de zon.
    Ik ben er wel voorstander van om de zomer ook een beetje in woord en gedrag uit te stralen. (ja....ben ook ijdel geef ik toe)

    Dit is nou één van de dagelijkse dilemma´s waar een mens mee worstelt, wat trek ik aan en wat zeg ik daarmee? Van die dingen. Maar ik ben er al weer uit.

     

     

    Aanvulling: Dilemma zat vooral in de orde van ´wie mooi wil zijn moet (pijn) kou lijden´. Zomers gekleed gaan is leuk, maar moet je dat doorzetten als je wat kouwelijk aangelegd bent=  Ook ... staan deze schoenen niet veel te stoer (= lomp) onder een jurk (mijn stelregel is ik moet er op kunnen hardlopen) , is het decolleté niet te laag en de rok niet te kort (voor mijn leeftijd). Zou ik mijn teennagels moeten lakken? Kan ik met goed fatsoen mijn bovenarmen tonen, of alleen als ik niet te hard zwaai . Dan heb ik het nog niet over de ontharingstoestand van het onderbeen. En de 3 haren onder mijn kin. Die haren onder mijn kin daar stoor ik me ´s winters ook aan trouwens.

     

    Reacties - 0 coachreacties 6 reacties van deelnemers
    • strella strella - 30 mei 2012, 11:54
      Als het maar geen witte legging is!
      En ja, je moet je teennagels lakken.
      Vind ik dan.
      xxx Strella
    • Derozenzullenbloeien Derozenzullenbloeien - 30 mei 2012, 14:43
      Als je maar geen kou lijdt... Dus neem die legging mee ! Geweldige uitvinding trouwens. Je propt hem zo in een tasje... Persoonlijk vind ik gelakte nagels leuk, van de teentjes. Liefst donkerblauw. Aan de vingers is er geen beginnen aan. Binnen no time is het alweer lelijk, met een blutch eraf. En dan haal ik direkt alles eraf. Want ik vind het dan meteen armoeig staan. Gewoon een glimmertje erop is al heel wat.

      Ja , een opwaaiende zomerjurk is geweldig, maar je hebt toch wel permanent een regenponcho in je fietstas zitten ? Dit is wel Nederland weet je wel.... Knuf, Conne, xxx
    • Derozenzullenbloeien Derozenzullenbloeien - 30 mei 2012, 15:07
      Leesbril ? Ik zit aan de variafocus. k,Heb hem altijd op, en soms zoek ik hem. Zit,ie op m,n hoofd. Die bijsluiter-en gebruiksaanwijzinglettertjes worden ook steeds kleiner. Het licht steeds minder licht... Hihi. Doe je voorzichtig met je leesbril ? Zo kostbaar. Als je niet kunt lezen. Het idee.... Brrrr. Die poncho kan wel tegen een stootje ja ! Doei. x
    • MrsQ MrsQ - 30 mei 2012, 16:32
      Precies wat Strella zegt: geen witte legging.
      Maar ik ben sowieso tegen wit onder de taille.
    • sas1 sas1 - 30 mei 2012, 17:58
      Ha Bag,
      Neen, ik heb het nestje niet gevonden maar daar is ook geen beginnen aan in het Bos haha maar die beestjes zijn idd zó schattig!
      Moet vreselijk lachem om je dilemma's en je weet vast wel wat jou past in welke omstandigheden...
      Ik kijk elke dag in de spiegel op zoek naar ouwevrouwenharen en ik pluk me suf hihi maar dan heb je ook wat! En ontharen doe ik zomer en winter door, ddww
      En ik ben van de casual kleding dus ik héb niet eens een legging, ddwn
      Lieve groet! Sas
    • coot coot - 30 mei 2012, 20:39
      De legging vind ik een accessoir die te pas en te onpas gebruikt wordt. Plots zie je ze onder jurken, rokken en korte broeken. Veel vrouwen kunnen die absoluut niet dragen, vetrollen, putbenen, kluts knieën etc..

      Tuurlijk moet iedereen het zelf weten. Het is een trend waarmee je zo die prachtige zomerjurk te niet kan doen.

      Ik heb ooit modevormgeving gedaan op de kunstacademie en diverse modeproducties gemaakt bij verschillende tijdschriften. Zelfs bij diverse zelfmaakmodebladen gewerkt. Leuk om ook kledingadviezen te geven die ik nog steeds graag geef.

      Het ging er niet om wat ik mooi vond maar dat de "waar" aan de vrouw gebracht moest worden.

      We ontkomen er niet aan als zandtinten "in" zijn en er geen rode jurk te krijgen is. Kleurafspraken lopen twee jaar vooruit etc.. Kleren maken de man en onderschat de eerste indruk niet. Er zijn vele kledingstijlen die niet overal gewaardeerd worden. De meeste voel je wel aan...Ik ben aan het uitweiden...mode blijf ik wel heel spannend en creatief vinden.

      De buitenkant zegt wel degelijk iets van de binnenkant en dat hoef niet te betekenen dat je door een linnen look plots van binnen OOK nonchalant bent. Het is een ongelooflijk leuk spel wat je met kleding binnenhaalt. Je kunt slimmigheden bedenken in alle prijsklassen. Je eigen vindingrijkheid ontdekken met jouw kleuren, stijl en dracht geeft kracht, zekerheid en allure. Kleding is een verlengstuk van jouw persoonlijkheid, een kwestie van keuzes maken.

      Nou, een inspiratiebron: mode, de ins & de outs. Ik ga er binnenkort iets meer over schrijven.

      Ik volg de mode nog steeds want ik ben jarenlang naar diverse modeshows geweest van Londen tot Milaan. Altijd alert met een blocnote in de hand.

      Grappig genoeg laat ik me niets dicteren, ook niet in de winkels als blijkt dat ik een jurkje te kort vind staan.

      Er wordt standaard opgemerkt: "Maar mevrouw, U moet er ook een legging onder dragen!".

      Veelal volgt er een discussie over wat er wel en niet staat. Nimmer volgt er een heus antwoord: "Het jurkje is voor U eigenlijk TE kort"!

      Nou ja, van die dingen!! Trouwens het was prachtig weer toch? En? In de opwaaiende zomerjurk vertrokken??


      Groet coot

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 29 mei 2012 - (5 reacties) Dat was een frisse duik: mijn sprong van de glibber...(5 reacties)

    09:05

    Dat was een frisse duik: mijn sprong van de glibberige stuw in het getemde riviertje achter ons huis. Met mijn ogen stijf dichtgeknepen om geen lens te verliezen. En daarna het groene water uit mijn neus briesend zwom ik tussen waterplanten door naar de zanderige uitstapplaats. Daarna deed ik mijn griezelige sprong nog een keer of 3. Ik voelde me verkwikt. Dit heb ik sinds mijn kindertijd niet meer gedaan. Ik deed het ook liever niet, maar mijn dochtertje moedigde me aan en nadat ze het me een aantal keren voor had gedaan kon ik niet meer achterblijven.

     

    Een heldere voorstelling van het onderwaterleven kreeg ik gisteravond in de documentaire over sportvissen. Huuuuhh, dat ik daar werkelijk tussen die enorme snoeken, steuren en karpers zwom. En niet te vergeten ...paling. Want ik heb vaak genoeg gezien dat de meest griezelige beesten eruit getakeld worden.

    Het was trouwens een prachtige docu, waarin mannen volmaakt serieus en vol vuur over hun belachelijke hobby vertellen (erisééndingdatiknietzouwillenmissenendatisvissen). Ik heb geschaterd toen ik een man als een soort reuzeneend met zwemvliesvoeten in een supersonische opblaasstoel rond zag dobberen met op de leuning radarbeelden van het onderwaterleven, zodat hij zijn aas precies kon mikken op een suffe snoek. Had me wel leuk geleken als hij als een soort waterskiër meegesleurd was de diepte in, maar dat soort beelden waren er jammer genoeg niet. Wel over spookvisnetten waarin krabben meer dan een half jaar levend verstrikt zaten en vuilniszakken vol opgediept verloren gegaan vistuig.

     

    Het is maar net hoe je zo´n programma beleeft. Blijkbaar nam ik het allemaal helemaal anders waar dan mijn meekijkende echtgenoot, die na afloop zei... oh, wat heb ik nou weer zin gekregen in vissen. We hebben namelijk het vissersparadijs in onze achtertuin. Met een beetje geluk spot hij dan zelfs de ijsvogel.

     

    Reacties - 0 coachreacties 5 reacties van deelnemers
    • coot coot - 29 mei 2012, 12:46
      Je lijkt wel een waterrat! "Salmon Fishing in The Yemen", een leuke film voor jouw man! Heerlijk zo'n duik achter in je eigen riviertje maar vooral, wat een stoere meid die dochter van je! Wij zwommen altijd in een Wiel of Waal genoemd. Ik kon niet wennen aan de waterplanten en toch steeds d'r in en d'r uit! Mijn vader vond vissen ook zo heerlijk en soms ging ik mee in een roeibootje. Ik mocht meekijken naar de dobber en kon dat wel een paar uurtjes volhouden. Nee, het haakje eruit peuteren was niets voor mij. Ik mocht de vis voeren maar dat deed ik ook met de eenden. Tja, dan had ik de stilte verprutst want die eenden joegen de vis weg.. Nou ja, dan waren we eerder naar huis dan gepland. Het ging niet echt om dat vissen, wou soms gewoon bij mijn vader zijn. Samen zwemmen, vissen of wat dan ook!! Leuk verhaal! Groet Coot
    • levensmoed levensmoed - 29 mei 2012, 14:05
      Bach
      doe mij maar een gebakken visje of zo..maar dat is flauw..
      nee ik ben niet van het hengelen wel met een verrekijker naar de vogeltjes gluren ddww.
      Ik doe eerst zaadjes in een kweekbakje en zet de plantjes dan uit in de minimoestuinstrook..tja en nu elke dag goed water geven tegen het verdorren en slaphangen.Het tuintje is vooral leuk en een aangename tijdbesteding.
      Ik heb sali,munt,bieslook,oregano,lavas,radijs,tomaat,boontjes,rode mais,zonnebloem,aardappel,framboos,basilicum,veenbes,pompoen,lavendel ,aardpeertjes en bonenkruid in mijn tuintje staan en nog wat planten.
      groet L
    • uboac uboac - 29 mei 2012, 20:43
      Vissen, voor mij een raadselachtige bezigheid. Je moet wel tegen frustratie kunnen, ik heb nog nooit gezien dat iemand een vis te pakken had. In de buurt van Breskens fietsten wij langs zo´n twintig mensen die om de ten meter met een hengel stonden te vissen. Was het een wedstrijd? Moet je zo veel mogelijk vissen vangen of win je als je de grootste vis uit het water haalt? Vang je überhaupt iets als je zo dicht op elkaar ? Ne, ik koop dan mijn vis liever in de winkel;). Helaas ken ik niemand die zich met vissen bezig houdt, dus ik kan het aan niemand vragen hoezo vissen zo boeiend is. Weet jij het? Vraag het toch eens aan je man!

      Ik ben overigens twee keer over het bruggetje op de foto (in mijn dagboek) gelopen.Met fiets. De fietspad liep langs het huisje. Aan de overkant waren houten tafels en zitbanken, haast niet te zien onder het hoge gras maar wel gezellig. Ook toen ik de twede keer over het bruggetje liep hoopte ik maar dat de rotte planken het niet begeven.

      Ben je overigens ook op alleHenZ? Ik heb je nog niet ontdekt.

      Liefs Uboac
    • bewaarder bewaarder - 29 mei 2012, 22:36
      Leuke reactie Bagrosa, maar deze boterbloembokken zijn niet erg groot( ja, op de foto) Daarbij als ze vallen hebben ze nauwelijks gewicht en zes poten om zich vast te grijpen. Er waren trouwens meerder stellen bezig in het boterbloemenbos.((-:

      Ed.♥!
    • MrsQ MrsQ - 30 mei 2012, 07:59
      Geen waterratje? ;-)
      Dank voor je reactie bij mij.
      Ik weet niet of het een dood paard was, maar de vergelijking dringt zich inderdaad wel op. Ik deed mijn best maar liep steeds tegen een enorme muur aan. En daarna weer dat kastje.
      Ja, je hebt gelijk: het was een door paard. Ze zeiden dat ze wilden veranderen maar dat bleek niet zo te zijn. Noch de baas, noch de medewerkers.

      Jeetje, dank voor dit inzicht op de vroege ochtend!

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 25 mei 2012 - (4 reacties) Wat een anticlimax tijdens de grote beslissende ver...(4 reacties)

    09:21

    Wat een anticlimax tijdens de grote beslissende vergadering van gisteravond. Het hele verhaal is afgelast na een beschamend slap proces achter de schermen. De oppositie kreeg zijn zin (geen beslissing en afgang voor de de zittende partijen) en de grootste partij bleek na de wisseling niet in staat om de leiding te nemen, maar maakte de verwarring alleen maar groter. Mijn uitgestoken hand werd niet aangepakt. En andere partijen praatten voor hun beurt. 

    Ik vind dat er schade is. Raar, dat een machtsverhouding zo enorm om kan slaan. Eerst stond ik alleen tussen de twee dominante mannen die de hele boel bepaalden, maar waarmee het wel klopte. En nu sta ik weer alleen door de stuurloosheid die er voor in de plek is gekomen. Waarom pakte hij mijn openlijke steun niet aan? En daarna werd het nog veel erger, want hij werd ook nog eens afgemaakt in eigen kring voor een ander lullig punt wat totaal niet belangrijk was en waarvoor ze hem op onmogelijke missie stuurden. Nog meer gezichtsverlies.

     

    Wie de dupe zijn? De verenigingen, vrijwilligers en andere besturen die nu een maand langer in onzekerheid zitten. Ze zullen het wel overleven.

    Reacties - 0 coachreacties 4 reacties van deelnemers
    • piacoba piacoba - 25 mei 2012, 09:45
      Hee Bagrosa, jij hier ook nog zie ik, we staan als buren bij de laatste bijdragen...
      WAT een gedoe en gebaal lijkt me dat, na al jullie inspanningen, grrrr, is het zo dat degene met de grootste mond gelijk krijgt? volgende zet maar weer begrijp ik.
      succes hoor en geniet eerst maar van het zonnetje vandaag!
      groetjes Pia
    • coot coot - 25 mei 2012, 10:52
      Wat een gehannis. Waar is de inhoud? Ik neem het zo van je aan dat er schade is? Vaak vraag ik me af, zeker in de politiek: "Dames en heren, waar gaat het eigenlijk ECHT over! Het lijkt wel een relatie die al jaren met moeite instand wordt gehouden. Een lange adem heb je zeker en een plan natuurlijk!! Succes....ga eventjes lekker hardlopen!!

      Nee, de hoge berg ken ik niet specifiek, heb er nooit gewandeld, zie het wel liggen op een afstand!

      De omgeving van de Hors vind ik mooi maar ook het gewonnen land aan de waddenzee bij de oversteek naar Vlieland...Zelfs het "bosje" voorbij de Pelikaan met een prachtig vennetje is ontroerend "schoon"!

      Groet Coot
    • levensmoed levensmoed - 25 mei 2012, 13:27
      Bach
      lekkerlullenisookeendorp..
      en inderdaad gehannis zoals Coot al schreef .

      Ik had gisteravond een afspraak bij de tandarts(heeft van 7.30 tot 22.00 uur tijd voor de patienten,met uiteraard een compleet team die of 's morgens begint of 's middags)niks met mijn gebit(behalve dan die gebroken kies die eerdaags vervangen wordt) maar met het tandvlees en wangslijmvlies
      Ik ga zo het treintje naar OPA pakken, Toet ook weer blij.
      groet L
    • levensmoed levensmoed - 27 mei 2012, 00:48
      Bach
      ik heb natuurlijk direct mijn stem biljet ingevuld en het is natuurlijk niet moeilijk op wie..


      3x zijn mijn inschrijf papieren voor zwemles in het zwembad zoekgeraakt..en volgens de meneer zou ik eerder aan de beurt zijn als ik hoofddoek droeg, kreeg ik ook nog eens korting!!! nou nou dan maar niet..
      groet L

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 23 mei 2012 - (5 reacties) Vandaag evenwicht zoeken tussen veel doen (werken) ...(5 reacties)

    10:02

    Vandaag evenwicht zoeken tussen veel doen (werken) en weinig doen (met dochtertje naar zwembad). 

     

    Gisteravond laat gezwommen na een rondleiding  in één van ´onze´ zwembaden. Ik was de enige van mijn politieke collega´s die het water in durfde. Het zwembadbestuur dat ons uitgenodigd had plonste er ook gewoon in.Het was zo´n lekkere temperatuur.

    Ik twijfelde van te voren enorm of ik inderdaad zou gaan zwemmen, het stond nadrukkelijk in de uitnodiging. Beetje spannend om in zwemkleding tussen collega´s te lopen. Ik ben heel onopvallend naar een omkleedhokje geslopen en zonder gedoe het water ingegaan. Klaar. Geeneen van mijn collega´s had z´n zwemkleding bij zich.

     

    Ik heb er zo van genoten, op een warme zomerse avond zwemmen, is hémels. Ik zou het elke avond wel willen. Ik ben weer helemaal van de  ´zwem´.

    Morgenavond beslissen we dat ze alledrie mogen blijven met bijdrage van de gemeente, maar onder een zelfstandig bestuur. Saved by the bell! 

     

    Onze mooie oplossingen, die we morgenavond verdedigen, worden volledig en luidkeels afgekraakt door de partij met de roos. We verbazen ons er over dat zij - kleinste partij in onze gemeente na een afstraffing in de vorige verkiezing -  in de hele provincie hun prestigieuze plannen mogen ontvouwen waar niemand op zit te wachten. En die alleen bedoeld zijn om de zittende partijen te bekritiseren. Ze spelen het zelfs op de persoon van mijn wethouder. Onder het mom van ´meer burgerparticpatie en burgerbetrokkenheid´ komen ze met dure plannen die nog nooit door één enkele burger als suggestie naar voren zijn gebracht. Ik verbaas me erover. Ik denk dat ze zichzelf onnodig een doodsteek toebrengen.

     

    Wij blijven gewoon ons ding doen en ik ben heel benieuwd hoe het verloopt. Spannend, want ik ben niet erg bedreven en zij zijn superagressief op de inhoud. Het is een ongelijke wedstrijd, want wij hebben gewoon een meerderheid. De schreeuwactie is dus bedoeld om ons te beschadigen. Dit is voor het eerst dat ik dit meemaak.

    Reacties - 0 coachreacties 5 reacties van deelnemers
    • teckeltoetie teckeltoetie - 23 mei 2012, 13:33
      mebrouw Bach
      dat gedrag heet profileren, mag wat kosten maar dan heb je ook wat...
      Ik ben wel eens tijdens mijn vakantie in de vijver gevallen maar ik hou liever mijn zwarte pak droog en schoon..en het was zoooooo genant daaro want de grote honden op het oppasadres lachten me vies uit!!
      groet Toet
      PS en had u een zwempak of een bikini aan?
    • teckeltoetie teckeltoetie - 23 mei 2012, 19:34
      mevrouw Bach
      het was de grote vijver van de oppas villa in 't Gooi waar ik iets zag bewegen wat ik van dichterbij wilde bekijken en besnuffelen...vorige zomer heb ik de padjes maar met rust gelaten en bleef ik tenminste droog..
      en die club van Haar valt toch best wel mee mits ze niet telang doorzeuren op de inhoud.
      groet Toet
    • coot coot - 23 mei 2012, 22:55
      Negeren, knikken en van de hoge duikplank een "bommetje" maken! Maak er een zwemparadijs van! Lekker naar jouw zin maken! XC
    • coot coot - 24 mei 2012, 09:13
      Dag Bagrosa, dank!

      Het is zevenblad, zeer talrijk, de grote woekeraar.
      De Romeinen aten het zoals wij spinazie eten. Fluitekruid zie je op de voorgrond, als een kantkraag beweegt ze zich langs bospaden. Hier en daar groeien er ook brandnetels. In het voorjaar bloeien er 10.000 narcissen rondom de voeten van beuken, eiken, berken en Iepen. Er zijn ook rhododendrons, krenteboompjes, varens, anemonen, sneeuwklokjes en boshyacinten. Ik woon in een groen monumentaal parkbos van het voormalig landgoed Voordaan dat in de 20 er jaren opgedeeld werd in bospercelen om er huizen op te zetten. We hebben hier een zeer betrokken gemeenschap die er alles aandoet om het bos niet alleen te behouden maar ook goed te beheren. De huizenbouw is gelukkig beperkt gebleven. ♥ groet Coot!
    • levensmoed levensmoed - 25 mei 2012, 00:01
      Bach
      nou nou ..het was een heuse en serieuse aandacht oefening..de Groep spetterde uit verwarring alle kanten op(leesbril zoeken, wat is de opdracht en wat moet ik nu, wel of niet krakend eten,en nieuw is eng!!)
      Het Groepslid wat mij de vorige keer zowel verbaal als fysiek had aangevallen, zonder interventie van de therapeuten/coaches, was wederom zonder afmelding afwezig..en NEE..ik heb geen spijt of twijfel over deze beslissing en ga mijn eigen traject in..te hard volgens mijn coach.
      groet L

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 20 mei 2012 - (3 reacties) Het nadenken over mijn wens en jullie reacties daar...(3 reacties)

    23:21

    Het nadenken over mijn wens en jullie reacties daarop hebben me een nieuw inzicht gegeven. Ik gaf aan dat ik geen invloed op deze wens heb, dat klopt. Sommige mensen, waaronder Bewaarder adviseerden me om mijn wens kenbaar te maken. Dat  is moeilijk, maar ik ga dat de komende maanden proberen. En als dat geen effect heeft is het duidelijk dat mijn wens nooit gerealiseerd gaat worden. Au. Dus dat is dan zo. 

     

    Raar weekend achter de rug. Vandaag stond in het teken van een BBQ van het voetbalteam van echtgenoot en oudste 2 zonen. Dat was 40 man inclusief bestuur in onze achtertuin. Ruig spul zit erbij, sommige jongens hebben gezeten vanwege alcohol en geweld, soms omdat ze iets te heftig voor anderen zijn opgekomen. Maar de meeste hebben goeie hartjes. Eén jongen die ik niet kende sprak ik aan: Kan wel kloppen dat je me niet kent, zei hij, want wij horen er niet bij, ik kom van het woonwagenkamp, wij staan overal buiten. Hij zei dat als feit, niet met een ondertoon. Tijdje met hem gepraat. Hij was heel open tegen me over hoe hij wil leven. Hij zat maar een klas hoger dan oudste zoon, maar hij heeft al een gezin met 2 kindjes en een eigen bedrijf. Zijn zus die bij oudste zoon in de klas zat hetzelfde. Allebei hebben ze een mooie eigen caravan.

    Ik ken zijn familie wel want ik maak bijna altijd een praatje met zijn moeder of z´n broertje of zusje. Een familie die vrij goed bekend staat in het dorp. Alleen hangt er rondom hun kamp altijd iets van criminaliteit. Bij henzelf gebeuren ook wel eens rare dingen, maar dat zijn dingen waar ze zelf meer last van hebben dan de buitenwereld. Ik moet er nog eens over na denken, want ik weet dat  het op veel kampjes in de gemeente slecht gaat, de levensstandaard is op sommige plaatsen mensonwaardig.

    Verder hebben ze er last van dat hun manier van leven criminelen aantrekt die niet volgens de normen van het kamp leven. Dat brengt hen in conflict met hun medebewoners.

    Reacties - 0 coachreacties 3 reacties van deelnemers
    • teckeltoetie teckeltoetie - 21 mei 2012, 00:02
      mevrouw Bach

      L had dinsdag een goed gesprek met een super wagenbewoner die voor de verandering pisnijdig op de gemeente was,maar het is helemaal goed gekomen.Het is jammer dat randfiguren de sfeer verpesten.
      OPA was vroeger de voorDokter omdat de Echte bang was om op het woonwagenkamp te komen, was de kwetsure te erg dan ging OPA met hen mee naar het ziekenhuis.
      groet Toet
    • Derozenzullenbloeien Derozenzullenbloeien - 21 mei 2012, 01:24
      Je bent een taaie, Bach , Veel Liefs, ! xxx
    • bewaarder bewaarder - 21 mei 2012, 23:22
      Ha Bagrosa,

      Als je wens te intiem is naar je gevoel dan deel je die niet. Mijn antwoord de laatste keer was meer bedoeld om het effect van je wens te vergroten juist door anderen te laten meewensen(denken). En helemaal niet om jou uit nieuwsgierigheid daartoe over te halen. Je geeft aan dat je geen enkele invloed op de wens heb en dat betwijfel ik. Wat je wens ook behelst je hebt alleen al door er aan te denken al invloed op! Laat staan als er een groot aantal mensen met je meedenkt .Dat laatste wilde ik je graag even laten weten. Zo bedoelde ik het.

      Liefs van Bewaarder.♥♥!

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 18 mei 2012 - (9 reacties) Ik heb een stille wens. Soms vraag ik me af of ik m...(9 reacties)

    12:33

    Ik heb een stille wens. Soms vraag ik me af of ik mijn wens misschien moet loslaten. Ik heb er namelijk geen invloed op of hij gaat uitkomen.

    Stel dat ik 90 ben en mijn wens is nog niet uitgekomen, zou ik er dan spijt van hebben dat ik mijn wens zolang gekoesterd heb? Of zou de wens dan gedoofd zijn? Niemand heeft last van mijn wens, behalve ikzelf, want ik denk er veel aan.

     

    Soms kan ik het niet uithouden en dan trek ik een elfenkaart voor een wijze boodschap. Ik blijf dezelfde boodschap trekken, in verschillende vormen, namelijk dat het goed komt.


    Een wens mag je niet hardop uitspreken en opschrijven lijkt me ook niet goed. Dus ik wou het hier maar bij laten.

    Reacties - 0 coachreacties 9 reacties van deelnemers
    • strella strella - 18 mei 2012, 12:45
      Wensen, dromen, verlangens zijn vaak wel de motortjes die ons doen gaan en die ons naar grote hoogten doen stijgen.
      En soms verdwijnen ze vanzelf en kijk je er later wat verbaasd naar terug.
      En ja, het komt goed, hoe dan ook.
      xxx Strella
    • levensmoed levensmoed - 18 mei 2012, 14:39
      Bach
      Strella heeft het goed omschreven en je moet in staat zijn om die wens te kunnen ontvangen.

      Tja ..ik ben niet op zoek en wil ook niet gezocht worden want zo is het wel goed genoeg..maar het is natuurlijk wel aardig van die grijze getrouwde prins.
      groet L
    • zaanzo5 zaanzo5 - 18 mei 2012, 17:20
      Hoi Bach,
      zo'n wens heb ik ook. Ik vind het wel fijn om te lezen dat iemand anders dat ook heeft.
      Ik denk toch wel eens dat ik stom bezig ben met het voelen van zo'n wens.
      Liefs Zaan
    • coot coot - 18 mei 2012, 17:35
      Niets is onmogelijk! Tuurlijk hou je het voor jezelf! Ik heb ook een hele grote wens en een paar "kleintjes". Koester ze en elke dag een stap, beetje dromen, schaven en de realiteit op afstand houden. Ik denk dus dat je wel invloed kan hebben, dat houdt ook de beweging erin!! Het is toch mooi om ergens naar te streven. Kan niet bestaat niet en bij benadering is de droom misschien opgelost omdat er misschien een andere wending bij is gekomen?! Liefs Coot
    • Derozenzullenbloeien Derozenzullenbloeien - 19 mei 2012, 11:46
      Hoi Bach, Ja, k,Heb ook zo ,,een paar,, wensen. Grote, kleine, dikke en dunne...

      Vooral reizen... k,Blijf altijd proberen naar een haalbare wens toe te werken, met grote of kleine piepstapjes. Die laatste het meest... Maar het idee van : Stel je voor dát... En ondertussen ben,k blij met andere kleinere dingen.

      k,Heb net m,n eerste complete servies binnengekregen. Het was altijd een bijeengesprokkeld geval. Maar deze was voor de helft van de prijs. Nou, blij toe !
      Maar het meest blij wordt ik van gewoon lekker weer als vandaag.... Van buit-en zijn wordt ik altijd het meest happy, en dan liefst alleen, of met z,n 2 hoogstens.... In de ruimere natuur. Dan tuf ik 3 kwartier verderop, zo mogelijk. Als ik er aan denk wordt ik ook al blij. Beetje dagdromen. Mmmmmm.

      Liefs, Conne, xxx
    • marlyn marlyn - 19 mei 2012, 14:20
      ik krijg vaker het advies om mijn wensen te visualiseren en het universum in te sturen he.............in vertrouwen dat als het zo moet zijn het zal gebeuren.......
      ach,soms lukt zoiets me wel en andere momenten totaal weer niet.......
      lieve groet voor nu,X.
    • bewaarder bewaarder - 19 mei 2012, 15:22
      Ha Bagrosa,

      Als je wens aan zoveel mogelijk mensen mededeelt en zo vaak mogelijk dan zal je zien dat die wens heel snel vervuld kan worden, juist door het meedenken ( bewust of onbewust van die mensen). Je verteld gewoon wat je' WIL' en dat klinkt niet als een wens terwijl het in jezelf verborgen wel is ! Kan je me nog volgen !
      Het is een bekend verhaaltje dat je wens niet vervuld wordt als je het openbaart omdat niemand zo 'n egoïstische indruk wil maken. Flauwe kul want stel je voor dat je wens is een algehele wereldvrede te willen ! Dan mag je dat van de daken schreeuwen !

      Voor dit jaar afloopt is de kans dat je wens ( mist niet al te onmogelijk ) wordt vervuld groot als je het overal en aan iedereen kenbaar maakt.

      Veel,geluk verder !
      Bewaarder.♥!
    • bewaarder bewaarder - 19 mei 2012, 15:24
      ...en bedankt voor je lieve reactie. Het stukje uit Concerto Aranjuez heb ik op mijn manier heel simpel bewerkt op gehoor !

      Fijn weekend!
      Ed.♥!
    • teckeltoetie teckeltoetie - 19 mei 2012, 23:15
      mevrouw Bach
      en het was zoooooooooooo van de jammieeeehhh vandaag en morgen fijn naar OPA.
      ..en gaat u de wens wel of niet vertellen?..(ik denk van niet ..maar meneer Bewaarder is gewoon erg van de nieuwsgierige..)
      groet Toet

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 16 mei 2012 - (2 reacties) Een advies dat zich de laatste tijd op verschillend...(2 reacties)

    12:04

    Een advies dat zich de laatste tijd op verschillende manieren aan mij voordoet is om vooral mezelf te blijven en te putten uit mijn eigen kracht.

    Ik vraag me even af welke mensen ik zelf dit advies zou geven. En dat is niemand. De meeste mensen ogen niet alsof ze zo´n advies nodig hebben. Die zijn dan blijkbaar meer zichzelf. Dus waarom komt dit advies op mijn pad? Nu ik er over nadenk komt het vooral binnen op mijn eigen zoektocht. Valt mee dus. En van een dierbaar persoon. Daarom is het zaak om het advies ter harte te nemen. Dus dat ga ik dan maar doen. Het begint bij vertrouwen op mezelf.

     

    Reacties - 0 coachreacties 2 reacties van deelnemers
    • coot coot - 16 mei 2012, 14:16
      "Valt mee"? Hoe zo? Sommige mensen willen GEEN ongevraagd advies en daar zijn ze heel strict in. Toch lees ik dan tussen de regels door een vraag, het kan intuitie zijn en dan nog. Je kan zo'n advies ook naast je neerleggen, het is gratis. Het is geen aanval! Wat is niet ogen, het is meedenken en met vrienden denk je toch mee?! Inderdaad het begint met vertrouwen en kijk waar je sta op het moment dat je jezelf afvraagt: "Hoe gaat het". De ja maren even buiten beschouwing laten want er is altijd wel wat. Kritisch zijn kunnen we als de besten, het is nooit af of goed genoeg....daarom zeg het eens tegen jezelf: "Zo, dat heb ik mooi geflikt"! Trots en eens niet zo bescheiden! Gewoon blij zijn met je resultaten en de weg die je bent ingeslagen. De optimist houdt van beweging en beweging is flexibel en nieuwsgierig. Ontwikkelingen zijn al in gang gezet vanwege dat kritische vermogen! Laat een oordeel door anderen niet zo zwaar wegen als je zelf demweegschaal in handen hebt! Mooi stukje tekst levert, andere tekst op. Groet Coot
    • strella strella - 16 mei 2012, 17:48
      Het vervelende van avondvergadering vind ik vooral dat het daarna uren duurt voor ik in slaap val. Op mijn leeftijd moet ik 's avonds rustig op de bank zitten...
      xxx Strella

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 15 mei 2012 - (2 reacties) De wereld van carpoolen is een kwestie van aanpasse...(2 reacties)

    11:06

    De wereld van carpoolen is een kwestie van aanpassen en vooral niet moeilijk doen. Vorig jaar deden wij onze tweede auto de deur uit en kunnen zo nodig de auto van mijn moeder gebruiken (wat ik sporadisch doe, maar wat ruimhartig aangeboden wordt). Dat betekent dat we soms moeten nadenken of we wel of niet rijden.

     

    Vaak carpool ik naar vergaderingen met de wethouder van mijn club, die in dezelfde straat woont. Handig om even onze verhalen af te stemmen, even bijpraten. Stoom afblazen. We hebben echt een goede samenwerking. Meestal rijdt hij. Af en toe neem ik hem mee. Ook als ik wel een auto heb carpoolen we.

     

    Soms doet hij een beetje dominant (´ik wil nu naar huis´, als hij rijdt ). Ik zou zelf zeggen....zullen we zo gaan...). Een enkele keer zegt hij als ik met iemand sta te praten... anders moet  ´die-en-die´.... je maar naar huis brengen. Dat klinkt bot, maar hij bedoelt dat niet, want hij werkt 60 uur voor de gemeente en ´s avonds om 23.00 uur kan het ook eens genoeg zijn, terwijl ik het een mooie gelegenheid vind om nog wel even dóór te praten.

     

    De partij met de roos doet daar raar over. Alsof ik dans naar de pijpen van de wethouder.
    Hun fractieleider probeert me echt op stang te jagen. Al is het alleen maar door insinuerend te kijken (...dus...je bent als fractieleider niet de baas )

    Terwijl ik het helemaal geen probleem vindt. Maar ik vind het wel lastig hoe anderen reageren. Sowieso omdat allerlei mensen aan bieden om mij naar huis te brengen, waarvan ik dat helemaal niet wil. Een beetje klef. Huuhhh!!

     

    Ik zal het heft over mijn terugreis iets meer in handen moeten nemen, denk ik. Ook al vind ik het zelf geen probleem. Het is gewoon een mannenprobleem, het is haantjesgedrag. Niet de wethouder, maar anderen. Eigenlijk belachelijk. Ik wil helemaal geen positiespelletjes spelen. Ik wil gewoon mezelf zijn.

     

    Reacties - 0 coachreacties 2 reacties van deelnemers
    • Constanze Constanze - 15 mei 2012, 11:12
      Herkenbaar! Wie rijdt is de baas..Tijd afspreken van te voren?
      En wat een "goed groen idee" is dat carpoolen zeg, van jullie partij,dat zouden er meer moeten doen.:-D Dát uitstralen!
    • coot coot - 15 mei 2012, 23:40
      Precies, jezelf zijn...waar gaat het over! Fijn toch dat je een chauffeur hebt! Ik herken er wel iets van. Zelfs met mijn man maak ik een afspraak van te voren m.b.t. de tijd en wie drinkt. Het komt niet op 5 minuten maar ik vind het zelf ook vervelend als ik en publiek moet onderhandelen over vertrek. Tuurlijk kinderachtig om daar een issue van te maken, toch? Tact van beide kanten omdat jullie samen anders zo'n makkelijke prooi worden. Te midden van vrienden gaat het anders maar in jouw werk moeten de haantjes hun borstjes tonen! Zo, ben even hier aan het buurten. Groet Coot

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 13 mei 2012 - (3 reacties) Vanmiddag decadent op een ligbed langs het zwembad ...(3 reacties)

    19:29

    Vanmiddag decadent op een ligbed langs het zwembad liggen bruinen. Ik was een van de weinig optimisten. Het was fris maar de zon kwam soms heerlijk precies schijnen op de plek waar ik lag. Later op aandrang van mijn kinderen het zwembad maar eens van alle kanten bekeken omdat ik net niet dapper genoeg was om er in een keer in te plonsen. Uiteindelijk werd het het trappetje. En terwijl ik zo onder water zweefde en de bubbeltjes om mijn gezicht om hoog voelde gaan dacht ik.... stik mijn zonnebril... die voelde ik gelukkig bij mijn handen (pakmepakme) En zo kon ik hem net weer opdoen voordat mijn hoofd weer aan de oppervlakte kwam. Na wat baantjes in het heerlijke water dook ik weer terug het ligbed in met mijn dikke Noorse vest aan om weer op te warmen.

    De enige andere volwassen badgast was de voorzitter van de stichting in oprichting om het zwembad te redden van die gemene gemeenteraad. Morgenavond spreekt hij officieel in bij de commissie van zes waar ik zitting in heb. En dinsdagavond worden voor hem de verlossende woorden gesproken tijdens de commissievergadering.

     

    Oh ja, ik heb nog meer leuke dingen gedaan dit weekend. Vrijdagavond naar een feestband geweest, waar ik me de kleren drijfnat heb gedanst. Toch handig die hardloopconditie. En gistermiddag ben ik met een vriendin naar Intouchables geweest ( zo heet hij toch?) Ik wil dat pianomuziekje graag nog downloaden. Wauw, dat was gaaf.

    Reacties - 0 coachreacties 3 reacties van deelnemers
    • Constanze Constanze - 13 mei 2012, 22:54
      Dat was een welverdiend heerlijk weekend met leuke dingen na zeer hard werken voor jou, zeg! Die film wil ik ook zien! En naar zo'n feest wil ik ook wel,al heb ik geen hardloopconditie:-D
      Ben benieuwd of jullie zwembad het redt op de begroting...
    • zaanzo5 zaanzo5 - 14 mei 2012, 00:30
      Lieve Bach, (gepikt van Moed, weer zo'n goeie vondst van haar),
      Een weekend waar muziek in zat! Gun ik je van harte.. je gaat zo dapper door steeds vind ik.
      Liefs
    • Constanze Constanze - 14 mei 2012, 10:59
      Goed hé! Weet je dat jij me de ogen geopend hebt over politici? Ik dacht dat mensen vooral in de politiek gingen uit ego-strelerij. Nu zie wat een hard en idealistisch werk het ook is!
      Succes vanavond, ik weet dat jij je vrouwtje staat!:-D

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 09 mei 2012 - (6 reacties) De hele dag was ik doodmoe na de zware vergadering ...(6 reacties)

    22:29

    De hele dag was ik doodmoe na de zware vergadering van gisteravond. Het tweede afscheid met wederom een speech en daarna nog een spannend onderwerp. Tegen mijn gewoonte in flink wijn gedronken na afloop en als ik teruglees wat ik daarna nog getwitterd heb dan heb ik aardig stelling genomen. Misschien moet ik vaker wijn drinken. Want er staan geen dingen geschreven waar ik niet achter sta. Anderen hebben me er nog voor bedankt zelfs. 

     

    Oh ja, ik zag me zelf vanavond terug op de camerabeelden, ik moet er om denken dat ik mijn handen de volgende keren niet zo zenuwachtig beweeg. En af en toe in de camera kijken. Ik had nu alles weer voorgelezen omdat er een spannend onderwerp bij was, maar ik moet eigenlijk weer op steekwoorden gaan praten. Dat gaat best.

     

    Valt me trouwens op dat de meeste venijnigheid uit de collega´s is verdwenen. De partij met de Roos probeert ons nog wel een beetje onderuit te halen, maar de felheid lijkt verdwenen. Iedereen zit elkaar heel erg te waarderen, vriendelijk te knikken en grapjes te maken.

     

    De observator die de 4 aspirant voorzitters (waaronder ikzelf) heeft beoordeeld meldde onlangs over alle vergaderingen:

     

    "de hoffelijkheid waarmee er door de deelnemers gesproken wordt is opvallend."

     

    Misschien zijn we wel watjes. En we luisteren ook nog naar de burger.

     

     

     

     

     

     

     

    Reacties - 0 coachreacties 6 reacties van deelnemers
    • strella strella - 09 mei 2012, 23:22
      Ik hou van watjes!
      xxx Strella
    • strella strella - 10 mei 2012, 00:00
      Ben je trouwens op de hoogte vande andere site allehenz.nl? Daar vertoeven we ook.
      Xxx
    • levensmoed levensmoed - 10 mei 2012, 00:14
      Bach
      ga jouw uitzending gemist later bekijken,volgende week heb ik commissie maar ik had gisteravond een praat/sfeer en smeer functie(boze mensen en vanavond ook wederom boze mensen..een parkeerdingetje..100 plekken worden opgeheven en op ca. 300 meter afstand gerealiseerd)
      Ik had eigenlijk mijn huiswerk opdrachten (Sigmund) moeten maken, maar heb voor een open blik en eenglaasje rood gekozen.

      en doe mij ook een doosje watjes..
      groet L
    • uboac uboac - 10 mei 2012, 17:07
      Er hoort lef bij om een watje te zijn. Watjes zijn tenminste eerlijk! Liefs Uboac
    • Derozenzullenbloeien Derozenzullenbloeien - 12 mei 2012, 15:46
      Leuk Bach, dat gefröbel. Je zult heus niet uitschieten met het geverf ! Wil je wel op de foto zien , als Smurfinnetje natuurlijk.
      Luister maar lekker naar het volk. Daar zijn jullie toch voor aangenomen ? Niks geen watje ! Bij welke uitzending gemist moet ik zijn ? O, parkeerellendegepraat.... bij El. Of het 1richtingsverkeer moet de andere kant op. We krijgen hier elk half jaar de laatste 4 jaar wel een brief in de bus, over die ongein. Akties zijn altijd :TEGEN ! Het heeft ook z,n tegens aan de rand an het centrum te wonen. Maar er zijn dan ook meer voors ! Af en toe een plakkaat op je raam geplakt, geeft je wel het gevoel, dat je ook mee mag doen....
      Veel Succes Smurfin !

      O,m,n mailbox is kaduuk. Zo noodzakelijk: El weet hoe ik te boek sta in het Faceboek ! Liefs, XXX
    • Derozenzullenbloeien Derozenzullenbloeien - 13 mei 2012, 17:59
      Ja, voor,t nut van ,t algemeen. Ja, k,Ben het met je eens dat als alles van bovenaf geregeld wordt, de levens-creativiteit de mens verlaat..... Maar ik vind die vrije marktwerking nu toch wel in een vrije val terechtgekomen. Zoals marktwerking in de Zorg, (te belachelijk voor woorden... Ja, m,n ,,ouwe,, vak,) en bv de spoorwegen.... Te stom voor woorden....
      M,n Hulp, huishoudelijk, heeft morgen een vegadering over mij. k.Kreeg een brief of dat mocht. Strikt vertrouwelijk enzo. Ze moet werken via een rooster waar niet mee te werken valt. Zoveel keer ramen lappen per jaar, en elke week stofzuigen. Enz. k,Heb nee gezegd. We doen het hier op prioriteit. We zijn hier toch geen kantoor ? Elk huishouden is toch anders ? Ook van week tot week ? Ze weten ook dat ik nooit vervanging wil. Dus dat werkt al heeeeel anders. Ze kunnen het schudden. Hulp helemaal in de stress. k,Was zelf l.g. dus als ze willen zijn ze welkom. k,Voel me als een kleuter behandeld !

      Succes met je Praatjeshouderij. Je komt er wel ! Liefs, Conne. xxx

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 08 mei 2012 - (4 reacties) Bemiddeling lijkt te slagen. Vinger aan de pols hou...(4 reacties)

    11:34

    Bemiddeling lijkt te slagen. Vinger aan de pols houden bij beide en de intenties van de ander toelichten. Telefonische consulten zijn het trouwens. En zoals het meestal gaat... mijn werk ligt weer onder op de stapel. Nieuwe poging.

    09:22

    Ik zit tussen allerlei vuren en moet zien te bemiddelen tussen een zoon die als een diesel 18 uur per dag werkt en een echtgenoot die allerlei dingen van hem vraagt en het gevoel heeft dat alles fout gaat en voortdurend tegen zijn eigen paniek aanhikt. Allebei hebben ze gelijk, maar een gesprek is haast niet meer mogelijk. Bah. Ik probeer de stemming positief te houden en de problemen beetje bij beetje te benoemen en op te lossen, maar ook ik lig in de vuurlinie. En nou moet ik ook nog ergens de inspiratie vandaan halen om mijn gewone werk te doen. Niet zo leuk.

    En ja er zijn ook dingen die wel goed gaan, maar dit gaat niet goed. Is ook niet in een paar dagen op te lossen. Onderduiken helpt ook niet, echtgenoot kan beter even onderduiken met z´n paniekaanvallen. Huuuh.

    Reacties - 0 coachreacties 4 reacties van deelnemers
    • Constanze Constanze - 08 mei 2012, 10:03
      Zo ! Stoere zoon hebben jullie,met de werklust van zijn moeder.
      Ja, het is een moeilijke tijd voor kleine ondernemers,maar paniek helpt nooit, juist averechts. Je man klinkt als toe aan rust. Luistert hij naar jou als jij dat voorstelt?
      Verder: vader en zoon:dat is hard tegen hard en binnen tien minuten vergeten..mannen..tsss.
      Hoop dat jij je werk ook nog gewoon kan doen! Ruimte opeisen...
    • Harapan Harapan - 08 mei 2012, 10:36
      Lieve bagrosa

      Ik snap het helemaa,je intentie in mijn dagboek.
      Dank je wel en het komt goed.
      En paniekaanvallen,jakkes.

      Wens je sterkte lieve bagrosa
    • levensmoed levensmoed - 08 mei 2012, 14:59
      Bach
      ik was behoorlijk vooruit gegaan maar sinds het donderdaagse Sigmundland gedoe ben ik van stilstand behoorlijk terug geworpen (in mijn groep zit een soort van "hijgend hertje" ,ze is 43 jaar en is nog niet aan haar carriere begonnen inclusief "blanco" man en kinderen, die de boel lekker aan het kabbelen houdt)
      Vorige week donderdag ben ik aardig bijgetrokken..tja niet gaan is misschien beter voor me.

      En kunnen de mannen al door 1 deur?

      groet L
    • levensmoed levensmoed - 08 mei 2012, 16:06
      Bach
      ik mag nog een weekje zware dossiers doorploegen, vanavond een hectische commissie waar mijn aanwezigheid zeer gewenst is en morgen een bijeenkomst van boze bewoners/ondernemers..en donderdag fijn fietsen naar Sigmundland...
      Fijn dat je groeit ,nu de boegbeelden zijn verdwenen, want je kan het gewoon en vooral GOED!!!(aha eindelijk uit de slagschaduw en groeien maar)
      Ik zit een beetje weg te tukken ..mmmm tijd voor een rondje om de Kerk..
      groet L

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 07 mei 2012 - (1 reacties) Vandaag neem ik me voor om schoon schip te maken: m...(1 reacties)

    08:36

    Vandaag neem ik me voor om schoon schip te maken: maandag is mijn werkdag en daarom ga ik met mijn werk aan de slag. En niet met de politiek, de huishouding. Misschien 1 wasje op de lijn hangen.

    Systematisch mijn lijstje bij langs. Niet een lang lijstje, maar wel een aantal tijdrovende klussen. De verleiding is groot om ook mijn vergaderingen van vanavond en morgenavond tussen de bedrijven door voor te bereiden: niet doen! Werk is werk.

     

    Reacties - 0 coachreacties 1 reactie van deelnemers
    • katya067 katya067 - 07 mei 2012, 08:45
      Werk ze!

    Wil je reageren? Log dan in

     

INLOGGEN

Nog geen wachtwoord? Kies REGISTREREN

Wachtwoord vergeten?

 

Waarom registreren?

Gratis e-coaching en serieuze testen.

Start op jouw moment, in eigen tempo, leer van elkaar!

 

Nu in Hart en Ziel: 26 coaches, 74705 deelnemers

Goede voornemens?

Laatste bijdragen

  • bagrosa bagrosa - Vandaag : Vanmorgen werd ik wakker met een dikke brok in mijn...
  • lasienkeli lasienkeli - Gisteren : Het doorhakken van een knoop herken ik vooral in alledaagse...
  • bewaarder bewaarder - Gisteren : De seringen omringen mijn huis !
  • -Roos- -Roos- - Gisteren : Soms is een klein zetje nodig....................... de gedane opdracht van...
  • buitenbeentje buitenbeentje - Eergisteren : Waar ik nu toch ga wonen! Zelden zo'n mooi dorp gezien. Per...
  • bosco bosco - Eergisteren : het is leerzaam om al je gedachten op te schrijven...
  • bloempje28 bloempje28 - 18-05-2013 : Dat ik ondanks dat ik me graag terug trek, introvert...
  • xoxloveyouxox xoxloveyouxox - 18-05-2013 : heeyy,ik ben beste vrienden met een jongen alleen hij...
  • bixs bixs - 17-05-2013 : Twee weken geleden liep ik nog op het strand.....
  • sheila sheila - 17-05-2013 :    

Ook op Hart en Ziel