Direct naar de inhoud
Hart en Ziel is een initiatief van

Marlyn dagboek

marlyn

marlyn

Vrouw van 48 jaar

uit brabant

Dagboekarchief

Jaar Maand

Dagboekbijdragen

  • 30 juli 2009 - (13 reacties) Wil jullie niet vermoeien met lief's proces.maar is...(13 reacties)

    20:51

    Wil jullie niet vermoeien met lief's proces.maar is zo verweven met mij dat het gek zou zijn het niet te delen........

    Na 5 dagen is hij totaal onrustig,zowel in hoofd als energie en gedrag. We zijn er zeer bewust mee bezig en ook hij merkt de onrust. Korte focus,flitsende gedachtengang,schuldgevoelens t,o,v, mij...etc..

    Kon ik vroeger nog wel 's blij zijn dat ik niet zo was,nu vind ik het vooral erg lastig voor de ander.

    Wat een strijd om het leven"gewoon"te kunnen doen. Ondertussen zijn we samen erg gelukkig met elkaar. Ik om zijn eigen verantwoording en aangaan,hij om mijn bij mezelf blijven en m'n eigen ding blijven doen ondertussen. Natuurlijk kost dit wat meer energie,maar door dit te blijven doen laad ik mij ook op,kom in andere sferen en maakt dat ik in staat blijf het grotere plan tussen mensen onderling te blijven zien.Dit is iets wat mij ook geruststeld en moed geeft.

    Hoe diep ik de verbondenheid in het leven kan ervaren is slechts soms beangstigend maar meestal iets harmonieus.

    Fietsen lijkt lief rust te brengen(is nu weer een blokje om). weet zelf ook dat als je fysiek in een andere plek beland de geest daar invloed van ondervindt.

    Dat is ook de reden dat ik denk van mezelf dat doorgaan op bepaalde momenten de visie en de optie over iets beinvloed en dat klopt voor mij ook zo. Net zo als je bepaalde muziek op kunt zetten,personen opzoeken/tegenkomen,een fijne maaltijd nuttigen,een bepaald boek of film tot je kunt nemen en zo zijn er nog velen manieren om over bepaalde momenten je heen te dragen.Punt is dat er op bepaalde momenten dit inzicht ontbreekt of niet mogelijk is hier gebruik van te maken. Ben blij dat ik dit begrijp onderhand,ben zelf opgevoed met het idee dat je dan een watje was of een aansteller.

    Ben wel blij dat lief even is gaan fietsen,anders had ik hier niet eens de rust voor gehad om te schrijven.......

    Maarrrrr,vreemd genoeg nodigt de hele situatie mij slechts uit bij mezelf te blijven.Het feit dat dit de beste optie is en dit lukt maakt me krachtig.

    Verder vandaag m'n kersenhouten tafel lekker ingeolied(was echt hongerig).

    Goed gesprek voor slachtofferhulp gehad'(m'n eerste alleen!) en heerlijk gekookt. Weer al die verschillende jasjes(of zijn het lagen te noemen?)aangehad vandaag.....

    Gefilosofeerd over de realiteiten die je kunt bezien naar het leven toe en welke dienend zijn.

    Lieve groet voor nu fijne mensen.

     

     

     

    Reacties - 0 coachreacties 13 reacties van deelnemers
    • lisa-s lisa-s - 30 juli 2009, 21:28
      Dag ander lief, fijn mens,

      Welke realiteit er dienend is, is voor een ieder natuurlijk heel persoonlijk en hangt van de nodige factoren af. Goed, dat je hierover kunt filosoferen; ik denk ook door hierover te filosoferen je beter in staat bent om je eigen ding te blijven doen en beter bij jezelf te blijven.
      Ik denk, dat ieder mens verschillende jassen draagt, de ene meer dan de ander; alleen zijn er maar weinigen, waaronder zeker jij, die daarvan bewust zijn.

      Wat lastig voor je lief, dat hij nu zo onrustig is. Komt dit door bijwerkingen van de nieuwe medicatie?
      Geweldig om te lezen dat jullie beiden erg gelukkig zijn met elkaar; zo geeft dat wederzijdse energie om door het proces heen te gaan.
      Hoe lastig ook, als je midden in een proces zit, is de bijkomstige factor inderdaad, dat de visie kan ontbreken of dat je er niet bij kunt. Dat is de andere kant van emotionele betrokkenheid. En net als jij heb ik geleerd om dan zo gewoon mogelijk door te gaan.
      Vertrouwen te hebben op datgene wat komen gaat; telkens weer.

      Dank voor jouw betrokken reactie bij mij.
      Ja, rouwen is hard werken en een eenzaam proces.
      Ik wist niet, dat het verliezen van je partner, je maatje zulke ontgonnen gebieden in jezelf zou raken.
      Liefs,
      Lisa
    • levensmoed levensmoed - 30 juli 2009, 21:40
      tja Marlyn,hoe kom je tot rust ,fietsen kan helpen of in mijn geval met teckel een rondje om de kerk,nu even niet want het regent en er is een pro gay feest met veel herrie,en dat vindt mevrouw teckel niets,Ze is vandaag wel door een teckel fan op de foto gezet,nu maar hopen dat ze het gaan mailen,ik ben zo kluns met de camera.Ik ga de komende tijd met het boekje aan de slag,dus met die camera gaat het goed komen,heb ik alle tijd voor op mijn oppasadres,Ik ben nu aan het afbouwen en kijken hoe dat gaat en daarna ga ik wel met de arts overleggen,vind ik zelf prettiger om de regie over mijn slikgedrag te houden.Ik vind het na 3 kwart jaar wel welletjes met de AD's,hoe gaat liefje met de pillies?
      groet en hopelijk snel tot snel.
      L
    • diane diane - 30 juli 2009, 21:51
      Sporten, met je lijf bezig zijn ipv met je hoofd, is een uitstekende remedie bij depressiviteit. Lijkt me voor jouw lief echt heel erg goed. Rennen, zwemmen, tillen, sjouwen, maakt niet uit. De adrenaline die dan wordt aangemaakt maakt vanzelf al een stuk vrolijker.

      En jij doet het fantastisch, een sterke vrouw, maar dat wisten we al! xxx van mij
    • diane diane - 30 juli 2009, 21:51
      Sporten, met je lijf bezig zijn ipv met je hoofd, is een uitstekende remedie bij depressiviteit. Lijkt me voor jouw lief echt heel erg goed. Rennen, zwemmen, tillen, sjouwen, maakt niet uit. De adrenaline die dan wordt aangemaakt maakt vanzelf al een stuk vrolijker.

      En jij doet het fantastisch, een sterke vrouw, maar dat wisten we al! xxx van mij
    • Kvinne Kvinne - 30 juli 2009, 22:49
      Hoi Lieve Marlyn, Je schrijft toch gewoon wat er is dat er is. Anders zouden we hier toch allemaal gaan zitten (of staan) schijnheiligen? Overal is er wel eens wat, en op sommige momenten iets meer. We blijven gewoon doorfilosiferen. Geert is zaterdag jarig. En toevallig ben ik nu boos op hem. Maar, ja, het is de bedoeling dat we dan aan Zee gaan eten. Een beetje frisse lucht opklaren. Hard werken, al die zelfreflectie. Ik wil wel eens weer een paar dagen alleen zijn. Of een week. Dat helpt ook heel goed. Ik heb ook wel wat aan wat Lisa schrijft. Slaap lekker straks. Knuffel, Conne. XXX
    • levensmoed levensmoed - 30 juli 2009, 23:29
      Marlyn,
      de centrifuge maakt dus over uren,maar het heeft geen zin om onrustig langs elkaar te leven,confrontatie is risicovol maar de moeite waard,haal hem uit zijn onrust anders brandt het motortje door.
      nee,ik ben eigenwijs en doe het overleg achteraf,en het is nu even moeilijk maar kan altijd een extra dosis slikken als het mis gaat,heb ik al proefondervindelijk gedaan.en dat werkt dus,maar ik wil van die troep af en ongedempt leven.
      groet L
    • lornalijn lornalijn - 30 juli 2009, 23:54
      Ha lieve Marlyn,

      Mooi mens! Ik vind het zo puur zoals je tegen alles aankijkt!
      Wonderschoon...! Ik denk dat 'realiteit' niet in die zin bestaat...alleen perceptie en dat jij heel goed weet hoe die dienend of liever helend te laten zijn!

      KUS!

      Lijn
    • oogvk oogvk - 31 juli 2009, 00:00
      Lieve krachtige C, je dagboek is van jou en je kan ons daar niet meer vermoeien, volg je graag en zie jullie strijd. Goed dat hij is gaan fietsen, liefs, van mij
    • elleke elleke - 31 juli 2009, 14:56
      Ga toch fietsen kent vele betekenissen.
      Jij noemt het jasjes, die je aan- en uittrekt, ik noem het kruiden om het leven smakelijk en eetbaar te maken.
      Blijf hongerig ;-)
      xx Elleke
    • sarah-jessica sarah-jessica - 31 juli 2009, 22:30
      hallo lieve Marlyn
      Heb weer even bij gelezen bij je , moeilijk !!
      maar ik ben altijd trots op je hoe je er mee om kunt gaan knap hoor.
      liefs Sarah
    • sas1 sas1 - 01 augustus 2009, 00:44
      Lieve Marlyn,

      Je vermoeit 'ons' helemaal niet hoor met dat wat je bezig houdt....het is jouw leven en 'we' nemen graag kennis van alle ups en downs die daarbij horen en zoals altijd is het jouw kracht en je redding? om dichtbij jezelf te blijven....

      Liefs!
      Sas
      die zoals je begrijpt... namens zichzelf spreekt...
    • kootje kootje - 01 augustus 2009, 09:56
      Hoi Marlyn,
      Mooi hoe je omschrijft hoe de situatie waarin je verkeert jou uitnodigt tot iets.
      Verder vind ik het ook goed om te lezen dat je het hebt over 'jasjes' en Elleke noemt het 'kruiden'.
      Ik noem het je 'kanten'. Dat maakt ieder mens 'veelzijdig'.
      lieve groet van Kootje
    • enteryournamehere enteryournamehere - 01 augustus 2009, 23:02
      Hoi Marlyn

      Bedankt dat je me uitnodigd vrienden te worden. Eigenlijk was ik wat verbaasd dat we het nog niet officieel waren. Je staat al tijden bij mijn favorieten.

      Je verveelt mij niet met de verhalen over je lief. Ik ben wel blij met het beeld dat je geeft van de andere partner.

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 26 juli 2009 - (13 reacties) M'n lieve jongens zijn gisteren vertrokken naar hun...(13 reacties)

    15:04

    M'n lieve jongens zijn gisteren vertrokken naar hun vader voor 3 weken.......Zelf werk ik die weken door,zodat ik vrij ben als ze terug komen en ik dan alle tijd voor ze heb. In feite is het afwerpen van de moederrol ook een vorm van vakantie. De eigen behoefte staat dan voorop wat betreft eten,slapen,contacten en bezigheden.

    Lief had vorige week toch besloten de ad's te gaan slikken,na één dag snel weer gestopt! Het effect was zeer onplezierig en heftig. Na een nieuw gesprek met z'n psych. andere pillen gekregen.Wellbutrin genaamd. nu de jongens weg zijn alle tijd om dit aan te gaan. Gisteren heeft hij zowaar een kapotte lamp gemaakt! Hier samen erg om moeten lachen en bij iedere positieve activiteit die hij onderneemt de reden bij de nieuwe medicatie gelegd.(beide).....Humor zit er in elk geval weer in en dat is erg belangrijk voor mij. Eindelijk is de vriezer ook weer gerepareerd en hebben lekker ingeslagen voor de komende tijd.

    Komende zaterdag uitgenodigd voor het concert van George Clinton,samen met parliament en funkadelic! Dit zijn waarlijk de godfathers van de rauwe funkmuziek.

    Hadden hier een gesprek over met vriendin (wiens vader bijna 'n jaar geleden is overleden.),dat het erg duur was en we nog even moesten kijken of we dit wel konden betalen.Stuurt zij prompt de volgende dag een mailtje dat ze 3 kaartjes van haar vader heeft gekregen......!

    Voel me gerust en prettig,hier in het nu en geniet daarvan.

    Vanmorgen op t.v. bij de boedistische omroep gezien hoe er met verschillende mensen over liefde werd gesproken.Ellen ten Damme,Silvia Kristel,Freek de jonge o.a, was erg integer en ieder liet z'n kwetsbaarheid hierin zien. De uitspraak dat het verlangen in de mens ons doet groeien en de tijd het verlangen omzet in acceptatie en rust vond ik vandag wel een kloppende.

    Lieve groet voor nu.

     

     

    Reacties - 0 coachreacties 13 reacties van deelnemers
    • oogvk oogvk - 26 juli 2009, 16:08
      Dag lieve C, mooi dat je het goed kunt plaatsen die drie weken zonder de jongens. Geniet ook daar van. Fijn ook dat jullie twee goed nu met die medicatie om kunnen gaan. Die aflevering van Boeditische omroep maakt me wel nieuwsgierig, over liefde gesproken... :-)
      liefs, OOg
    • liesje7 liesje7 - 26 juli 2009, 16:19
      Lieve Marlyn,
      IK heb vanmorgen geen t.v. aangehad. Hetgeen dus jammer blijkt te zijn, ik had dat graag gezien met al die bekende namen die je noemt. Ga kijken of het op uitzending gemist staat.
      Ben je al eerder drie weken zonder je kinderen geweest of is dit je eerste jaar? Lijkt mij best moeilijk voor een moeder, zolang zonder de kinderen. Alhoewel als ze groot zijn, je natuurlijk het ook zonder die kinderen moet stellen.
      En spannend met die pillen van je man, hoe dat blijft gaan.
      Liefs Liesje
    • levensmoed levensmoed - 26 juli 2009, 17:39
      Marlyn,
      ongetwijfeld maar die weet ik niet dat hoort zo met bijnamen,wel een koos naampje mijn moeder noemde Moppie en mijn vader Willem.
      Het was toch echt niet de bedoeling dat Koffiekak de collega van mijn vader wist dat wij hem zo noemde en dat met 4 giebelende meiden.

      Ik heb ook af en toe bijwerkingen van die AD's en neem dan een extra dosering en dat helpt,maar ik wil tijdens mijn vakantie afbouwen,weg met die troep en zonder demping op eigen kracht de zaken aanpakken.
      groet L
    • glastonbury glastonbury - 26 juli 2009, 18:57
      Hoi lieve Marlyn,

      Bedankt voor je reactie. Ja met grotere longinhoud hoop ik ook een langere adem te hebben om Glaston-leven te laten runnen!

      Wens jou een inspirerende 3 weken zonder de jongens.
      Bij dochter hebben ad's net dat zetje gegeven dat ze verder kon, al heeft ze zware periode gehad om eraan te wennen. Is nu een maand of 9 verder en we denken aan afbouwen, maar hebben zeker geen spijt dat ze ondanks haar jonge leeftijd toch aan de prozac is begonnen.

      Glastonbury Hug.
    • bewaarder bewaarder - 26 juli 2009, 19:36
      Lieve Marlyn,

      Humor is het beste medicijn!
      Kan je wel 3 weken zonder de jongens?

      Bedankt voor je leuke verhaal over Antwerpen als reactie. Ja, als je lekker laat uit wilde dan was Antwerpen de keus. Veel meer te bieden na middernacht dan onze grote steden. Ik ben als kind in een hoerenbuurt opgegroeid, later als academieleerling had ik een atelier in een Haagse hoerenbuurt. Die sfeer heeft me altijd geboeid. Op een nacht wilden Erna en ik
      in een hotel slapen. Ergens in de binnenstad vonden we er één en redelijk goedkoop.Het viel ons op dat inrichting van de gangen en kamers enigszins kitcherig hoerderig was. Eenmaal in onze kamer viel het op dat boven het bed een spiegel was als plafond zodat je zelf en je lief lekker kon bekijken tijdens....
      Het licht was ook nogal roze en van bordeelachtige sfeer. Heel leuk. Goed geslapen en we werden zoals afgesproken gewekt met ontbijt op bed , door Madame zelf gebracht.
      Vriendelijk informeerde of we prettig de liefde hadden bedreven. Een zakelijke vraag want het bleek dat zonder dat we het wisten een special ' Rendez-Vous Hotel' hadden gebruikt. Ons positieve antwoord verzekerde haar dat ze het hotel goed leidde.

      Door jouw verhaal kwam dit ' avontuurtje' met mijn eigen vrouw opeens naar boven. Dank je wel Marlyn!
    • abeltje1 abeltje1 - 26 juli 2009, 21:22
      Hee lieve Marlijn, je hebt het dik voor elkaar met je dubbele vakantie..;)

      Ik heb even gebladerd in je dagboekjes, ben hier tijden niet geweest. Jullie hebben het behoorlijk voor de kiezen gehad... Knap hoe jullie je realtie weer op de rails hebben gezet! Je bent een veerkachtige vrouw en boordevol positieve energie.

      En ja dromen zijn k(p)rachtig, zeker als ze uitkomen, zoals bij Sas en mij...

      Liefs van Abel
    • Kvinne Kvinne - 27 juli 2009, 14:13
      Hoi Marlyn, Vaak ging ik zelf ook op vakantie als zoon bij z,n pa was. En dan later nog eens met hem. We kwamen de zomer wel door, met tent en fiets. Alles erop en eraan, en je kwam nog eens ergens. Ik duim voor jullie. En geniet lekker met z,n 2en want dat,s best belangrijk, even zonder kinderen. Saampjes.
      Liefs, Conne, XXX
    • bagna bagna - 27 juli 2009, 21:57
      Mooi hoor Marlyn, kan echt genieten van jouw levenskracht! Je bent me d'r eentje zou Toon Hermans zeggen. Inspirerend voorbeeld, want ik kan het nog niet zo goed. wens je een goede tijd, lieve groet, Bagna
    • droomkoningin droomkoningin - 27 juli 2009, 23:14
      Dag Marlyn,
      Dank je wel voor je advies.
      Je hebt helemaal gelijk hoor met die opmerking bij mij.
      Mijn psycholoog vraagt ook steeds wat ik doe om mijn energievoorraad aan te vullen of op een gezond peil te houden. Ja, te weinig dus...
      En het moeilijke is: dat in periodes dat het goed met mij gaat, dit ook vanzelf loopt.
      Maar juist als ik het hard(er) nodig hebt, let ik hier niet voldoende op, kom hier niet meer aan toe.

      Voor jou ook een goede tijd gewenst, zonder steeds die moederrol te hoeven vervullen.
      Mooi, nu dus al een beetje vakantiegevoel en dan straks echt vakantie.
      Lieve groet, Gonneke
    • Pappilon Pappilon - 28 juli 2009, 16:29
      Lieve Marlyn,
      Zal wel erg wennen zijn zonder je jongens,je komt nu wel toe aan elkaar.
      Samen genieten! hopelijk lukken deze AD wel.
      Ik weet dat er vloeibare AD zijn,daarmee kun je beginnen met een zeer kleine hoeveelheid ,en dan langzaam opbouwen,duurt langer voor je er profeit van hebt ,maar je lichaam krijgt de kans om langzaam te wennen,en dat is wel erg prettig.
      Liefs Pappilon
    • bosuil bosuil - 29 juli 2009, 20:30
      Hoi Marlyn
      Ik kan me voorstellen dat het lekker is om zo'n periode te hebben waar je niet moeder hoeft te zijn. Geniet er maar van en dan weer lekker van je zonen genieten als ze weer bij jou zijn.
      Ken dat muziek niet - klink goed. Een mooi cadeau - let the music play.
      Liefs, Bosuil
    • diane diane - 29 juli 2009, 21:38
      Geniet van de tijd zonder kinderen om je heen, ook al zul je ze zeker missen. Even opladen...
      Lief van je vriendin, zeker met die tekst erbij!
      xxx van mij
    • lisa-s lisa-s - 30 juli 2009, 09:57
      Lieve Marlyn,

      Enerzijds is de jas van jouw moederrol nu voor 3 weken aan de kapstok, anderzijds werk je door; dus heb je op de achtergrond nog steeds de jas van het moeder-zijn aan, omdat je doorwerkt om straks ook vrij te zijn, als je kids weer terug zijn.
      Maar wel lekker, dat je even tijdelijk die jas aan de kapstok kunt laten hangen.

      Fijn om te lezen dat de nieuwe AD bij jouw lief lijkt aan te slaan en ook de humor bij hem weer zichtbaar wordt.

      Ik blijf het knap van je vinden, zoals je telkens weet te schakelen van de ene rol naar de andere rol.
      Ook zoals je in staat bent om op een beschouwende, analyserende wijze naar jezelf weet te kijken.

      In een eerdere reactie van jou bij mij, schrijf je het mooi te vinden, zo bewust, als ik het rouwproces na het overlijden van mijn man ervaar. Dank je wel voor deze hart onder de riem.
      Tegelijkertijd vind ik het ook pijnlijk, maar het is inderdaad een bewuste keuze mijnerzijds hier door heen te gaan.
      En dat de jongste dochter van mijn man en ik elkaar tot steun zijn, heb je juist opgemerkt.

      Dank voor uitnodiging om hier virtueel vriendinnen te zijn. Natuurlijk heb ik deze uitnodiging geaccepteerd.
      Liefs,
      Lisa

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 23 juli 2009 - (3 reacties) verschillende jasjes aangetrokken vandaag en dat be...(3 reacties)

    21:30

    verschillende jasjes aangetrokken vandaag en dat bevalt me prima! Thuiszorg waar ik zware kleden heb opgepimpt en van en naar schuur heb verplaatst.Cliént heeft zware astma en kan niets tillen.

    Snel naar huis en fris en fruitig binnen een half uur in de klas van jongste de getuigenschriften beluisterd van alle 19 klasgenootjes.Welk een mooi,compleet beeld leraar van een ieder wist te schetsen..De groei die hij heeft gezien en de waarde die een ieder had in de groep. Ook had hij van elk kind een portret getekend,werkelijk zeer liefdevol.

    Zo samen met de ouders en onze kinderen heerst daar dan een diepe verbondenheid met elkaar.Lief en oudste ware ook mee. Thuis nog even een heerlijke gevulde soep gegeten en wat huishoudelijk overlegd. 4 uur bij slachtofferhulp een cliént te woord gestaan en om half 6 klaar en naar huis,alwaar lief en oudste een heerlijke maaltijd hadden bereid. Nee,zulke dagen mogen er van mij meer zijn........

    Het voorkomt geestdodendheid en houd me spits. Ook de  duizendpoot in mij voelt zich zelfs bevredigd.Geeft energie en een aangenaam gevoel van prettige vermoeidheid.

    Ik leer het wel....

    Fijne avond voor nu.

    Reacties - 0 coachreacties 3 reacties van deelnemers
    • levensmoed levensmoed - 23 juli 2009, 22:03
      Marlyn,
      wat leuk afscheid nemen,een zelfgetekent portret door de meester en een getuigschrift.Een volle agenda kan ook een fijne dag zijn omdat alles lekker verloopt en gaan jullie nu naar je zomerresidentie?
      groet L
    • ryam ryam - 24 juli 2009, 22:25
      Hoi Marlyn,
      Dat klinkt heel goed hoe dat gaat op die school. Kennelijk is dat toch heel wat waard zo'n vrije school. Die hadden we bij ons alleen niet.
      Gelukkig had mijn oudste vorig jaar ook zo'n fijne meester. Een kado had hij niet echt, maar hij kon wel over iedereen een leuk positief verhaal vertellen. Ik was ook erg blij voor haar dat ze dat laatste jaar zo'n leuke meester had.
      Haar klas was alleen niet echt leuk. Ze heeft het nu veel beter getroffen. Uit haar oude klas groeten ze elkaar niet eens meer (op een paar uitzonderingen na), dat zegt wel genoeg!!
      Ik ben benieuwd hoe het de jongste volgend jaar vergaat die gaat dan naar groep 8. Ze krijgt een juf die je of heel leuk vindt of vreselijk vindt denk ik. En Myrthe is daar erg gevoelig voor. Vooralsnog is ze positief. Ik houd nog een slag om de arm. Het is een type van de uitgesproken meningen en ik ben benieuwd of haar mening een beetje overeen gaat komen met die van mij, anders hebben wij een probleem denk ik.
      Straks het vakantiejasje aan. Heerlijk. See you.
      Groet, Ryam
    • levensmoed levensmoed - 25 juli 2009, 13:07
      Marlyn,
      ja leuk,ik ben half augustus weer terug in Amsterdam en heb dan nog een paar dagen vrij,ja 3 weken Blaricum lukt me niet met het politieke gedoe hier.Je hebt me nummer,dus dat komt wel goed.
      groet L

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 22 juli 2009 - (4 reacties) Was een fijne dag vandaag. veel tijd aan mezelf,die...(4 reacties)

    22:23

    Was een fijne dag vandaag. veel tijd aan mezelf,die ik wonderbaarlijk genoeg dan invul met nuttige en praktische zaken.....Ook nog de tijd genomen bij vriendin langs te gaan,was te lang geleden. gelachen en gedeeld waar tegenaan gelopen wordt op het moment. Aantal oplossende telefootjes gepleegd en voel me nu prettig moe. Moe doordat er veel gedaan is i.p.v. moe terwijl er niks bijzonders is verzet.

    Morgen afscheid van klas jongste. Op de vrije school is dit een héél serieus gebeuren. Getuigschriften worden klassikaal voorgelezen met ouders erbij.Kado's en bloemen over en weer gegeven uit waardering voor de gezamenlijke zorgen over de kinderen. En dan nog één feestje van 2 klasgenootjes op vrijdag.Zo schattig,hoelang ze elkaar nu proberen vast te houden nu het definitieve afscheid nadert........De één na de ander organiseerd weer een feessie!

    Doodvermoeiend,ook voor de kids en behoorlijk prijzig. Tegenwoordig willen ze allemaal een financiële bijdrage en minder dan 5 euries kan dus echt niet he!

    Zie ernaar uit om vrij te zijn van het door de klok geleide leven.Slechts mijn eigen werk is waar dan voor opgestaan moet worden.

    Schijnt hier in eindhoven een wespenplaag in de binnenstad te zijn.Heb net opgezochtwat hun nut nu precies is.Ook wespen bestuiven dus,maar in tegenstellig tot bijen eten ze vlees en alles wanneer ze larven hebben! Hun angel is meerdere keren te gebruiken,vandaar dat ze waarschijnlijk makkelijker steken dan bijen die hun angel slechts één keer kunnen gebruiken en daardoor dan sterven.......

    Slaap zacht voor nu lieve mensen.

    00:49

    Is ook een bepaalde manier die ik mijzelf heb eigen gemaakt. Eerst het ongeloof dat er echt weer een heuse uitdaging zich aandient binnen de relationele,privésfeer en de wetenschap dat als ik me blijf focussen op wat wel loopt,daar op gericht blijf er een hoop vanzelf oplost.

    Ondertussen een soort van oordeelloze,ondersteunend persoon blijven.

    Het is eigenlijk een gekkenhuis,dit leven op het moment. zoals een aantal van jullie al schreven,een leven omringd met uitersten.

    Ben geen wonderwoman,maar de verschillende rollen die ik vorm heb gegeven tijdens mijn leven en die me ook veel bevrediging brengen zijn nu wel weer erg gevarieerd...........

    Vroeger als kind wilde ik nog naar de toneelschool.Helemaal niet opgegroeid in het milieu waar dit een optie was en toch op m'n 17de auditie gedaan.Bleek de opdracht om een gebakken ei na te doen me toch al te ver te gaan en heb daar schijnbaar diep besloten "het" in 't dagelijks leven wel te gaan uiten voet aan land te hebben gezet. Doe nu nog weleens voor aan de kinderen hoe dan zo'n gebakken ei eruit zou moeten zien,maar daar was ik er niet toe in staat.

    Eerst de omkrullende,bakkende randjes en dan de stollende witte rest.......de dooier is weer een pompeuze uiting natuurlijk.

    Afijn,heb het er met lief weleens over hoeveel knopjes er in te drukken zijn om het leven op te vangen en ook een andere beleving mee te geven aan jezelf en je omgeving.

    Zowel mijn redding als de reden dat ik een ander niet veel opleg.....Het is eerder een soort van creatief proces als dat mij persé op mezelf terug geworpen voel dan.

    Ligt aan de emotie van het moment,die ik tegenwoordig vrij smooth langs me heen kan laten kabbelen. Soms is daar een paniekgevoel. Weg kennis,wijsheid en ervaring.....Het maakt nml. niet uit hoe ik dan rationeel weer grip probeer te krijgen op wat extern met mij gebeurd,feit is dat mijn geliefden een zwaar en lastig proces aan het doorgaan zijn. Ik ben niet langer het levende voorbeeld van,maar verzwaar hun slechts doordat zij dat dan niet hebben.........Kinderen zijn heerlijk,geen last van schuldgevoelens.

     

     

     

    Reacties - 0 coachreacties 4 reacties van deelnemers
    • Kvinne Kvinne - 22 juli 2009, 08:35
      Hoi Mar, Nou, klinkt toch wel heftig. Doe je voorzichtig met jezelf?
      Ja, dat was ik die jullie uitwuifde naar Schotland. Onlangs, een paar dagen terug, heb ik nog een paar IJmuidense foto,s van de haven geplaatst. Het zeegat uit. Die hoogovens moet je maar wegdenken.... Als je maar vergenoeg doorloopt, dan wordt het wel heel stil bij Wijk aan Zee.... Moet je bij Helio Mare (= Het revalidatiecentrum, ) rechts het strand op. En maar uitwaaien met je lijf. Heerlijk. Bij IJmuiden moet je zover mogelijk naar links, een end voorbij de strandhuisjes. Heb je een goede gedetailleerde kaart. Voor de fiets , eventueel? Dan kun je ook nog door de duinen fietsen en daar dan met een afslag door het zand zeulen. Je merkt het wel aan de fietsenhopen die er dan staan. Zeewater is wel goed voor je huidje. Je kunt over de Sluis fietsen , vind ik zelf altijd een topervaring, aldoe ik het nu per 4 wieler. Ken je dat liedje: Op de sluizen van IJmuiden heb ik joooouuuuu, voor,t,eerst gekust.... Kom je vast in de stemming. Zal wel op YT staan. Ik zal voor mooi weer duimen. Hebben jullie wel verdient, en wie niet eigenlijk? Liefs, Conne, XXX

      De IJmuidense haven foto,s heb ik op de 17e staan. Zie je jezelf zwaaien op het achterdek? ;-)
    • levensmoed levensmoed - 22 juli 2009, 18:12
      Marlyn,
      als je zin hebt en ik in Amsterdam ben zou ik het leuk vinden als jullie kwamen eten tijdens je verblijf in je zomerresidence.
      groet L
    • oogvk oogvk - 23 juli 2009, 00:32
      Stuiter van je ene uiterste naar de andere en intussen nog links en rechts ondersteunen en aanwezig zijn. Je bent zeer stretchbaar lieve C, maar pas op de rek, als die er uit is...
      Wel lekker zo'n vermoeiende dag als je weet dat je vanalles afgehandeld hebt he?
      morgen weer een fijne dag, liefs, OOg
    • marqus. marqus. - 23 juli 2009, 07:47
      Hoi Marlyn,

      Mooi gezicht hoor bij mij jouw gebakkeneitje tussen mijn vrienden.

      Liefs,

      marc

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 20 juli 2009 - (9 reacties) Op deze vroege maandagochtend zit ik klaar om aan h...(9 reacties)

    08:50

    Op deze vroege maandagochtend zit ik klaar om aan het werk te gaan. Cliënt ligt op de pretnizon te wachten op zijn sterven.Best een vreemde situatie,daaromheen "gewoon"te blijven opruimen.........Dit soort situaties zijn ons niet geleerd bij de thuiszorg,dus veel eigen invulling in zo'n situatie. Daarna voor slachtofferhulp naar een oudere dame waarbij is ingebroken. Ondertussen is oudste al vrij en zit als het aan hem ligt uren achter één of ander scherm.

    We hebben nu wel een zomerresidentie aan het water!

    Ergens tussen Ijmuiden en a.dam.Met moterbootje voor de deur. We kunnen van daaruit lekker uitstapjes maken. Wel zo'n prettig idee,dat we er even tussenuit gaan.

    Voor nu fijne dag en lieve groet.

     

    Reacties - 0 coachreacties 9 reacties van deelnemers
    • Kvinne Kvinne - 20 juli 2009, 09:13
      Hoi Marlyn, Je hebt vroegerds en je hebt laterts... Jij bent volgens mij altijd een vroegertje.
      Idd wel een spannende situatie om zo naar je cliént te gaan. Veel sterkte vandaag.

      Enne : Leuk ergens tussen IJmuiden en Amsterdam. Met een bootje. Wauw. Dan zit je bijna op m,n lip.... Ik hoop voor jullie dat het ook nog goed strandweer wordt als je op je zomerresidentie zit vakantie te vieren. Lekker voor allemaal in de golven hupsen. Als je niet van die drukte houdt , dan moet je na 16.00 gaan. Dan gaat iedereen de aardappels schillen. Dan heb jij het strand lekker rustig voor bijna jezelf. En haal je een vissie of een patatje. Of neem iets gezonds mee. Relaxen.
      Liefs, Conne, XXX
    • lornalijn lornalijn - 20 juli 2009, 10:46
      Ha meis,

      Je bent nu aan het werk...denk dat jij die invulling heel prima doet...

      Sterkte ermee, want best moeilijk, kan ik me zo voorstellen!

      Leuk die residentie! Misschien komen we elkaar nog tegen op het water...-;)

      Liefs!

      Lijn
    • oogvk oogvk - 20 juli 2009, 12:18
      Dag lieve C, sterkte vandaag en wat een uitersten weer. Toch fijne dag, af en toe zon!
      liefs, OOg
    • bewaarder bewaarder - 20 juli 2009, 14:09
      Ha Marlyn,

      Wat een verschil!
      Aan de ene kant werken aan stervensbegeleiding en slachtofferhulp en aan de andere kant je vermaken met je zomerresidentie met motorboot voor de deur.

      Wens je veel plezier toe tussen Amsterdam en IJmuiden.
      Misschien heb je kans Connemara en Geert tegen te komen!

      Liefs van Bewaarder.
    • levensmoed levensmoed - 20 juli 2009, 16:01
      Marlyn,
      om te kunnen omgaan met stervende dat kan je of niet,uit een boekje voelt dat anders aan.
      Fijn voor jullie dat jullie toch met vakantie gaan.Ik heb gisteren de sleutels van mijn vakantieverblijf opgehaald en een rondleiding gekregen met technische details,altijd handig als de stroom uitvalt,ik heb er erg veel zin in om er even uit te zijn.
      groet L
    • elleke elleke - 20 juli 2009, 21:44
      Ach marlyn,
      't is overal roeien met de riemen die je hebt en soms helpt een motortje best erbij. Kijk je wel uit tussen de grote bootjes!
      xx Elleke
    • droomkoningin droomkoningin - 21 juli 2009, 14:47
      Dag Marlyn,
      Leuk zo'n zomerresidentie aan het water!
      Maar moet jij van daar dan dagelijks naar je werk toe?
      Of werk je daar in de buurt?
      Ik wens je veel plezier op het water, lekker samen wat schommelen op de golven.
      En wanneer krijg jij dan vakantie?
      Lieve groet, Gonneke
    • ryam ryam - 21 juli 2009, 19:34
      Goh, wat leuk zeg. Ergens aan het Noordzeekanaal dus. Leuk hoor. Wie weet kom ik ook nog daar in de buurt met ons bootje.
      Groet, Ryam
    • levensmoed levensmoed - 22 juli 2009, 00:39
      Marlyn',
      ik ga naar Blaricum is weer wat anders dan Mokum.
      Als jullie zin hebben in een etentje bel me dan,eindelijk heb ik weer geld wat kan rollen.
      groet L

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 14 juli 2009 - (10 reacties) Komt toch allemaal maar mooi op je pad he......Vand...(10 reacties)

    15:14

    Komt toch allemaal maar mooi op je pad he......Vandaag bij cliënt weer heerlijk in haar tuin gewerkt. Een enorme laurierplant flink ingekort.heb er zo'n 2 mtr. afgehaald.Met zo'n lange snoeischaar,goed plaatsen,diepe inademing en hop takken van zo'n 5 cm. doorsnede zo doorgeknipt. Nee,ik heb echt geen sportschool nodig......Twee stekken van de kamperfoelie eegekregen em een pol wilde oregano. Nog wat bieslookzaad en ook zaad van de Digitalis. Zo sprokkel ik m'n tuintje bij elkaar dus.

    Wat uitgelopen teentjes knoflook in de aarde geduwd,dit doe ik trouwens met alle groenten die binnen uitlopen in de zomer. Handig en altijd verrassend!

    Lief geniet van mijn genieten als ik in de aarde wroet,en dat is goed........Nu hijzelf nog dit terugvinden/ontdekken wat hem dit kan brengen . Voel weer van alles borrelen in mijzelf.Gisteren de sollicitatiebrief verstuurd,bevestiging ontvangen en hoor binnen 3 weken iets terug. Zou toch geweldig zijn als ik kon stoppen met dit afmattende,slecht betalende werk......Stel je voor,nieuwe uitdagingen krijgen en meer verdienen!

    Ook mijmer ik over een moestuin te nemen. Samen met een vriend waarvan ik weet dat dit goed samen zal gaan. beetje in de buurt,zodat ik er ook naartoe kan als ik maar kort tijd heb,,,,,,,,,

    En ik wil op termijn een busje gaan aanschaffen! Instappen en wegwezen,wanneer je zin hebt.Alles bij de hand en ondertussen genieten van andere/nieuwe gebieden (her)ontdekken. Plaatsen bezoeken en na afloop in je eigen bedje/busje ploffen. Met en/of zonder de kinderen..........

    Ben ook erg blij over hoe positief een crisis kan keren. Zo van:zie je wel,een relatie(2 mensen) is daartoe in staat!

    Ook bij slachtofferhulp ervaar ik de ruimte die er heerst doordat er nog met niemand daar iets is meegemaakt. Helemaal blanco in zo'n nieuwe omgeving te zijn,met voor mij ook blanco mensen. Alles ligt open en is nog mogelijk. Bijzonder om te ervaren.......

    Duik nog even de zon in met m'n boek, Norwegian wood van Haruki Murakami. Erg mooi.........

    Reacties - 0 coachreacties 10 reacties van deelnemers
    • diane diane - 14 juli 2009, 18:09
      Dat klinkt allemaal weer een stuk positiever. En dat ben jij. Er zit je iets dwars, je gooit het er uit en daarna stoom je weer welgemoed verder.
      Knap. xxx
    • liesje7 liesje7 - 14 juli 2009, 21:13
      Hai Marlyn,
      Wat een energie, het spat als het ware van mijn computerscherm af. Geweldig. Ik wilde dat ik dat had. Maar helaas. Maar wel grappig is dat ik geniet van het lezen van jouw energieke bijdrage.
      Lieve groet voor nu,
    • ryam ryam - 14 juli 2009, 21:34
      Hoi Marlyn,
      Klinkt goed. Ik wil ook wel een paar digitalis en kamperfoelie stekjes. Nou ik zal eens gaan ruilen met mijn buurvrouw. Fijn dat alles weer ten goede gekeerd is.
      Ben ook bezig in mijn tuin en ik vind het heerlijk. Ik heb dat echt nodig om te aarden. Nu jouw vriend nog zo'n soort activiteit. Soms is het gewoon een kwestie van beginnen en dan komt het plezier vanzelf wel. Maar ja, je kunt het niet afdwingen he. Mijn partner tuiniert niet, maar gaat hardlopen of poetst zijn bootje.
      Groet, Ryam
    • raazer raazer - 14 juli 2009, 22:49
      Over het notuleren nog even: dank voor je reactie. Toch is het een vak apart en het is belangrijk dat het ook goed gebeurt. De meeste mensen kunnen er geen bal van en vergeten de essentie. Terwijl het toch de kurk enz... Vandaar ook mijn pleidooi voor betaalde vakkrachten.
      Notuleren is één ding maar daarna moet je het dan ook nog eens uitwerken. En daar begint de ellende.
      Ikzelve heb aangeboden een verslag van een bepaalde toeristische wandeling te maken met ondersteuning van een kleine recorder. Puntje bij paaltje: verkeerde knopje ingedrukt, dus geen geluidsopname. Hoe ga ik dit redden?
      Grt., raazer
    • rana30 rana30 - 14 juli 2009, 23:43
      Mooi dat je allemaal van die plannetjes loopt te maken!
      Heerlijk, die positieve energie.
      Succes met je sollicitatie.
      liefs
    • nirwana nirwana - 15 juli 2009, 08:28
      Hi Marlyn, ja heerlijk he tuinieren, dat is echt een feest, onze tuin staat er ook heel weelderig bij. We hebben ook wat groenten; prei, courgette en pompoen.

      liefs! Nirwana
    • glastonbury glastonbury - 17 juli 2009, 20:27
      Hoi Marlyn,
      Dank je wel voor je persoonlijke berichtje. Ben hier al heel lang niet op site geweest, kan ook ins en outs van nieuwe site niet zo snel vinden, dus maar even hier een reactie.
      Hoop dat alles met jou oké is. Met mij gaat het goed, op thuisfront is het rustiger, dochter is therapietrouw en zet stapjes vooruit. Kom aan schrijven toe en ben daar blij mee. Zit ook te wachten op uitslag van onderzoek wat bepaalt of ik voor behandeling van longen in aanmerking kom, dat functie van longen wat kan verbeteren. Misschien kom ik nog wel op de H&Z site terug, want ik mis vooral de feedback onderling.
      Hug Glastonbury.
    • oogvk oogvk - 18 juli 2009, 13:37
      Dag lieve C, fijn dat je crisis gekeerd is, jaaaa tuintje, plantjes, altijd heerlijk om met je vingers in de aarde te zitten, ik heb weer een paprikaplant op het balkon met veel te veel bloempjes, gauw eea weghalen anders komt er geen paprika meer aan. Fijn dat je weer je positieve zelf bent, liefs, OOg
    • levensmoed levensmoed - 18 juli 2009, 13:50
      Marlyn,
      van de 4 meiden ben ik als enige besmet met het bakkengraaien spullen vinden en hergebruiken virus.Maar die zussen vinden het een zooitje bij me,maar hebben wel iets van jij ziet altijd alles en hoe betaal je dat,gevonden ja ja dat zal wel.Ik heb mijn tuingroen ook bij elkaar gevonden,de bloempotten en het meubilair.Ben nu op zoek na een andere tafel omdat deze opperdepop is.Een nichtje kreeg vorig jaar een eigen huurhuisje met tuin,dus even langs mij voor spulletjes en ideeen,zij heeft nu een prachtplek met zelfgemaakte tuinmeubilair van sloophout en een beetje hulp van haar handige vader.Ik had net waanzinnige leuke grote potten gevonden,die ik niet nodig had,die heeft zij met gebroken spiegelglas en gekleurde kapotte tegeltjes beplakt en op wieltjes gezet en daar staan nu door de veiling afgekeurde gratis planten in,die in de winter in haar schuur gaan overwinteren,kosten zijn slechts de aarde en wat werk en de rest gevonden.En ze is er zo trots op en blij mee.
      groet L
    • lisa-s lisa-s - 19 juli 2009, 17:16
      Lieve Marlyn,

      Ik bewonder je zoals je in het leven staat.
      Overal doorheen, wat je tegenkomt en daarna vol levenslust en ondernemingszin weer doorgaan.
      Liefs,
      Lisa

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 12 juli 2009 - (6 reacties) Goed weekend achter de rug. Een soort van kruiden/m...(6 reacties)

    23:31

    Goed weekend achter de rug. Een soort van kruiden/moestuintje/strook aangelegd.

    Enkele mooie plantjes aangeschaft o.a. ridderspoor in een prachtige auberginekleur......

    Ook is het me na wat gezwoeg gelukt een redelijke sollicitatiebrief te schrijven. Kan me soms toch nog erg onzeker maken hoor.......

    videofilmpje gekeken,slumdog millionair.Vond hem erg goed.Weet dat de meeste hier die allang gezien hebben,maar ben er zo één die altijd als de rust is wedergekeerd iets wil bekijken/ervaren zeg maar.Zonder alle invloed eromheen.

    Slaap zacht voor nu.

    Reacties - 0 coachreacties 6 reacties van deelnemers
    • ryam ryam - 12 juli 2009, 23:53
      Ah, dat lijkt mij ook leuk Slumdog milionaire. En ik heb hem ook nog niet gezien. Is nog wel een idee om eens te huren ofzo.
      Leuk dat moes/kruidenstrook tuintje. Wil zelf toch ook graag wat meer aan mijn tuin toekomen. Het wordt nu een beetje te veel onkruid erin. Ben er ook niet helemaal tevreden over. Dingen als ridderspoor worden bij mij opgevroten door de slakken. Of ik moet slakkenkorrels gebruiken. Hosta's vind ik ook zo mooi, maar ook die worden met de grond gelijk gemaakt. Nou nog maar eens proberen en dan maar veel slakkenkorrels er tegenaan.
      Ik zal voor je duimen wat betreft de sollicitatie. Overigens is er ook iemand die je kan adviseren mbt de brief? Ik vind het altijd wel fijn als iemand meeleest.
      Groet, Ryam
    • bewaarder bewaarder - 13 juli 2009, 00:42
      Lieve Marlyn,

      Je bent met die kruidenmoestuinstrook wel in je knolletuintje. Heeerlijk hè om met je blote handen in d evochtige aarde te wroeten om die plantjes te poten.
      Zo heb je een innig contact met moeder Aarde.

      Nachtgroet van Bewaarder.
    • Pappilon Pappilon - 13 juli 2009, 20:18
      Lieve Marlyn,
      Je gaat weer goed!!
      liefs pappilon
    • puppie puppie - 13 juli 2009, 22:23
      Ha Marlyn,

      Herlijk he, zo tuintje. Ik heb laatst ook een strookje groen geannexeerd van de gemeente, om daar vervolgens een moestuintje in te maken. Er groeien nu radijsjes, wortels, bosui en pompoenen. Vooral die radijsjes doen het bij de kids goed (ze groein zo lekker snel, niet dat ze ze lekker vinden ;-)). Ik wel gelukkig.

      Geniet ervan, enne, welke kruiden heb je geplant?

      groetjes, pup
    • liesje7 liesje7 - 13 juli 2009, 23:11
      Even een groet van mij. De rust is weergekeerd bij je en nu maar hopen op succes met je sollicitatie.
      Liefs, Liesje
    • hennys hennys - 14 juli 2009, 13:20
      Fijn dat je zo geniet van alle kleine dingen.
      Dank je wel voor je lieve woorden bij mij.

      Henny

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 11 juli 2009 - (9 reacties) Onder het genot van een whiskeytje gisteren het goe...(9 reacties)

    15:13

    Onder het genot van een whiskeytje gisteren het goede verloop van deze crisis "gevierd".

    Tranen met tuiten van mij erbij,die moesten er nog even uit he.....

    Besproken wat de stappen zijn die er gezet moeten worden. Wensen beide samen een soort van gesprekken te hebben met een therapeut erbij. Helaas is er nu bij lief's therapie de enige beschikbare iemand die hij totaal niet wil hiervoor. Volgende week heeft hij in elk geval een afspraak bij de psychiater over bepaalde medicatie die hem wel wat lijken. De ad's gaan hem niks opleveren is zijn ervaring uit het verleden nml.

    Gaan zo even bij het tuincentrum een mooie klimmer halen voor de rozenboog bij de voordeur.weet nu al dat dit mij vreugde gaat geven,elke keer als ik daar onderdoor loop........

    Heb ook nog een leuke vacature gevonden! Hoop dat ik een goede sollicitatiebrief op papier krijg dit weekend....Leek me echt een baan voor mij,ook de uren denk ik wel aan te kunnen(24). Woobegeleider.

    Lieve schatten,fijn weekend voor nu.

     

    Reacties - 0 coachreacties 9 reacties van deelnemers
    • levensmoed levensmoed - 11 juli 2009, 15:48
      Marlyn,
      je bent dus een stout feestbeest of laat je de verleiding welgevallen door er voor te bezwijken.Met kinderen wordt het allemaal anders en gaan de euro's naar hen ipv de kroeg.
      groet L en succes met de brief en zorg dat je uitgenodigd wordt.
    • bewaarder bewaarder - 11 juli 2009, 17:49
      Het leven gaat niet over rozen Marlyn.
      Maar als je dadelijk de rozenboog met klimmer hebt dan gaat het leven onder rozen door!
      Zal voor je duimen dat die vacature jouw baan wordt.

      Fijne zondag morgen!
    • constancee constancee - 11 juli 2009, 21:24
      Wow ,drie goede positieve stapppen! Weet je, soms is het niet eens zo belangrijk wát je doet, maar dát je wat doet samen. Jullie laten aan elkaar zien dat de relatie veel waard is.Ik vind dat een heel positief begin van verdere groei. En niet alleen de rozen gaan bloeien, verwacht ik...(-;

      Enne: jullie hebben allebei wel wat engelachtigs...:-D, en een heel gezonde vastberadenheid om, verdorie soms, iets fijns van het leven te maken!
    • Pappilon Pappilon - 11 juli 2009, 21:42
      Lieve Marlyn,
      Goede stappen hebben jullie gezet,Wij hadden baat bij de therapie was wel zeer intensief.
      Bij manlief is het niet vanzelf over gegaan is ruim 3 maanden opgenomen geweest op een gesloten afdeling,Ook 2 jaar ad's geslikt.
      Nu soms nog wel somber,soms en licht deprie ,samen bewaken we de grens.
      Wat fijn dat je een leuke baan ziet,ik zal voor je duimen!
      Nu heerlijk van het weekend genieten!
      Liefs Pappilon
    • bagna bagna - 11 juli 2009, 22:31
      Mooi hoor; de crisis bezworen samen! wens je sterkte met de brief, zal een kaarsje voor je opsteken, voor een superbrief van M! liefs, B
    • enteryournamehere enteryournamehere - 11 juli 2009, 22:38
      Hoi Marlyn

      Als lief de AD niet ziet zitten, dan kan hij er beter niet aan beginnen idd. Welke medicatie zou hem wel iets lijken?
    • droomkoningin droomkoningin - 12 juli 2009, 00:39
      Hoi lieve Marlyn,

      Jij hebt ook een heftig weekje achter de rug, vol emoties.
      Wat knap dat jullie dit samen zo aangaan. Af en toe een ruzie kan verhelderend werken, maar zelf ben ik er eigenlijk niet zo goed in. Nog te bang voor de emoties die in een ruzie geraakt worden. Nog steeds probeer ik de lieve vrede te bewaren en in alle rust bepaalde zaken uit te spreken. Wat natuurlijk niet altijd lukt!

      Deze week zelf ook in een sfeer belandt van boosheid en frustratie. Maar weer 'op de vlucht' geslagen i.p.v. het aan te gaan. Gelukkig krijg ik een herkansing, woensdag is er een gesprek gepland met mijn directrice.

      Maar ik vind jou wel heel dapper en eerlijk. Beiden heel dapper. Het zal niet gemakkelijk zijn, vanzelf gaan, maar het gaat jullie vast lukken.

      En voor nu even bijkomen en samen genieten van de bijgelegde ruzie. Een fijn weekend,
      Liefs, Gonneke
    • hennys hennys - 12 juli 2009, 10:36
      Succes met de brief, verkoop jezelf goed!

      Liefs, Henny
    • diane diane - 12 juli 2009, 13:58
      Ik zal voor je duimen.... X

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 10 juli 2009 - (8 reacties) Gisterenavond het gesprek voort gezet.....Lief had ...(8 reacties)

    14:47

    Gisterenavond het gesprek voort gezet.....Lief had de dagboeken en reakties v.d.afgelopen dagen gelezen. Vond dat iik mezelf hier wegzette als een engel. Ja,ook ik had kwetsende dingen gezegd natuurlijk. voor lief voelde het als een emmer bagger die op een al klotegevoel en moment erbij kwam.

    Ga er vanuit dat men hier snapt dat een ruzie iets is wat je samen doet toch....?

     

    gGsterenavond ging het gesprek weer een nivo dieper. Geen verwijten,slechts luisteren naar elkaar. weet dat lief behoorlijke zware dingen heeft meegemaakt en kan me de enorme onmacht en frustratie over zijn dochtertje erg goed voorstellen.

    Toen ik 3 jaar geleden,na een bedenkperiode toch besloot met hem in zee te gaan wist ik dit alles ook....Het beginpunt was dat we beide beschadigde mensen waren,die groots genoeg waren hieraan te werken en het tij samen ten goede te keren.Elk in eerste instantie verantwoordelijk voor onszelf zijnde. Allebei hadden we eigenlijk al voor onszelf besloten om ons niet meer te verbinden in zo'n relatie,tot we elkaar tegenkwamen en er zich een nieuw alternatief aanbood....

    Nadat mijn manisch-depressieve lief door eigen hand gestorven was(nu 'bijna zo'n 6 jaar geleden) vond ik het geweldig om iemand tegen te komen die het wel aanging!

    Hoe overmoedig ik het nu ook van mezelf vind was het daar erg goed weer wat vertrouwen te voelen.

    we zijn 2 en een half jaar hartstikke goed,blij en vrolijk naast elkaar aan de slag gegaan en dat zag er prima uit. Soms 2 stappen voorwaarts 1 stap terug,maar steeds in staat snel te herstellen en door te gaan.

    sinds maart, is lief in een depressie gaan gaan. wat doe je daar als lief?? Ondersteunen,het luchtig houden,extra geduldig en lief zijn is wat ik daar ga doen. Geen extra zwaarte erbij brengen,dus minder delen wat lastiger is.Fout! Ik weet het. Voelde de gelijkwaardigheid ook wel afnemen,maar dook in m'n eigen overlevingsmechanisme.Ondertussen"gewoon"doorgaan met vrolijk moederschap.werk en nieuwe studie. Gaat me trouwens goed af en weet ook geen andere optie voor mezelf om te kiezen daar.

    Maar de beklemming over lief's depressie maakt me ergens diep van binnen angstig en erg onveilig. Voelt soms als een draaikolk waar je niet uit naar boven kunt komen. Wordt boos over de onmacht die ik ervaar. Kijk en daar ontmoeten lief en ik elkaar dan weer...... Het uitspreken van dit tegenover elkaar geeft weer wat gelijkwaardigheid,ook al zitten we elk in een eigen proces daarbinnen. dit is precies wat hij ook ervaart.

    Goed om te beseffen dat ik mezelf overschat heb in deze.En me er nu nog naar gaan gedragen he........

    Vandaag gaan de kinderen weer naar paps.geeft weer wat meer ruimte om eigen zaken aan te pakken.

    Ook al klinkt 't wellicht wat zwaarmoedig,voel me rustig,krachtig en positief op dit moment.

    De lucht voelt hier geklaard.alles lijkt gezegd.......

     

     

    Reacties - 0 coachreacties 8 reacties van deelnemers
    • constancee constancee - 10 juli 2009, 15:59
      Nee hoor, lieve Marlyn, een engel ben je nog niet,(-; dat zal ik nooit denken. Ik vond je juist zo lekker 'normaal ' bezig! En je lieve G. ook, dus. Zo gaat dat in een ruzie, dan zeg je kwetsende dingen. Je wil de boel open forceren immers en soms gaat dat alleen met een stormram.

      Jullie lijken me verder mensen die een grens aanhouden bij het forceren.

      Een van de dingen van een depressie is juist dat je je niet zo goed meer in anderen kan verplaatsen. Je wéét dat ze ook dingen voelen en vinden, maar je eigen grauwsluier hangt er zo dik tussen dat je niet goed meer voelt wat een ander dan beroert..

      Uuhh, lieve G...de apotheek is nog tot 6 uur open vandaag.....'t is heel vreemd met medicijnen(-;, maar ze werken niet als ze in de la van de apotheker blijven liggen...Dat eindeloos geduldige Marlyn nu zelfs last van je depressie heeft is vast een goede aanleiding om toch maar te slikken.Om de relatie schade te beperken, zeg maar.

      Ik ken mensen die direkt al baat hebben bij het slikken, die voelen de 'glazen wand' tussen hen en de wereld opheffen na enkele dagen. En : tegenwoordig slikt niemand deze middelen meer langer dan noodzakelijk. Daar let je arts wel op.

      Je verdriet en onmacht om het niet kunnen zien van je dochter voel ik helemaal met je mee, voor zover ik mezelf dat vreselijke gevoel durf toe te staan. Ik zou gék worden, denk ik. Maar het is nu juist van belang dat je scherp blijft, in je strijd, en niet in je zwart wegzakt!

      Marlyns angst om weer iemand te verliezen aan depressie begrijp ik ook. Des te dapperder vind ik haar, dat ze toch weer durfde, ondanks.. De liefde kan veel, heel veel. Maar is ook kwetsbaar, moet gekoesterd .

      Volgens mij doen jullie dat. En dan hóórt ruzie er gewoon bij. Af en toe.

      Fijn weekend!
    • levensmoed levensmoed - 10 juli 2009, 16:38
      Lieve Marlyn en lieve G,

      ja sommige onder ons lopen altijd in de bagger en schijnen het ongenoegen van het leven "op te zoeken"zoals men dan zegt,niets is minder waar maar wij hebben gewoon pech.Je probeert er iets van te maken en je zet je masker op om te kunnen overleven,maar het gelukkige leven is elders.Pillen slikken is ook niet niks,maar kan er wel voor zorgen dat je je beter voelt en met ondersteunende therapie daar aan te werken,je je leven weer op de rails krijgt.Oke het is hard werken,maar dat is het over het algemeen wel waard.
      groet L
    • diane diane - 10 juli 2009, 18:08
      De makkelijkste weg is niet altijd de mooiste...

      Blijven praten en hopelijk ook blijven lachen met elkaar, ook heel belangrijk.

      Kan me je angst heel goed voorstellen.... maar je kunt niet meer doen dan dat wat je nu doet. En niet meer geven dat je te geven hebt.

      Sterkte lieverd, voel je mijn arm om je heen? knuffel X
    • Pappilon Pappilon - 10 juli 2009, 21:14
      Lieve Marlyn,

      Ik snap je zo goed,ook mijn lief heeft een depressie gehad,al heel lang geleden en heeft 2 zelfmoordpogingen overleefd.
      De angst die je als partner dan heb gaat volgens mij nooit meer over,
      Ik herken het ontzien van je partner,en op je tellen passen,observeren hoe hij reageert op situatie's.
      Ik kan me dus jouw reactie zeer goed voorstellen,voor hem is dit ook lastig
      hij weet dat je op hem let.
      Volgens mij is het voor hem moeilijk in te schatten hoe angst ,onveiligheid, ongerustheid een deel van je gaat worden als je ziet dat de depressie de kop opsteekt.
      Het lijkt mij zinvol voor jullie beide samen naar therapie te gaan, ik weet uit ervaring dat het zinvol is ,juist voor jou om je te uiten,en voor hem om jouw angsten en onzekerheden te kennen.
      Weet je volgens mij is een tweede keer iemand verliezen aan een depressie ondraaglijk.
      Wat jij van de week uitte was puur angst en onveiligheid,onrust ect.
      Als je dit opkropt hou je het niet vol,vandaar mijn advies om naast zijn therapie dit ook samen te doen.
      Liefs Pappilon
    • gaby3 gaby3 - 10 juli 2009, 23:45
      Meisje, meisje wat een openheid en wat een liefde en zware dingen allemaal. Ik ben zelf mijn dochtertje 4 jaar kwijt geweest - van haar 2e tot haar 6e, door de 1e scheiding. Mijn 1e man probeerde zelfmoord te plegen, mijn dochter is regelmatig depressief. Dus jouw levenscocktail heb ik ook gedronken.
      En toch... ik ben net als jij. Optimistisch, denk regelmatig de hele wereld aan te kunnen. Stap gewoon weer in een nieuwe relatie als ik mogelijkheden zie, want zelf ben ik ook niet volmaakt. en dan loop ik vanzelf weer tegen een muur. En daar stomp ik dan weer een gat in en ga verder.
      maar net als jij, het helpt me altijd de ramen open te gooien en flink te luchten en door te tochten.
      Het kan me dan niets schelen dat anderen het te weten komen, ik knap ervan op. En zo houd ik het vol. Je zit op een rijdende trein, af en toe kom je langs een dorp met roet en vuil en je rijdt weer verder en hoopt dat je dan weer mooie dingen te zien krijgt. Ik weet zeker dat je weer groen en schoon water en zon zult tegenkomen. Goede reis.... ik sta langs de kant en zwaai naar je. het gaat lukken... Kus en een kietel in je zij om je te laten lachen en huilen tegelijk.
    • hennys hennys - 11 juli 2009, 00:34
      Zonder andere reacties te hebben gelezen bleef er vandaag één zin hangen: Je zet jezelf neer als een engel.
      Ik stond mijn tanden al te poetsen.
      Toen bedacht ik ineens: Dit klopt niet helemaal.

      Pc opnieuw opgestart.
      Hier mijn mening:
      Je zet jouw verhaal hier neer en krijgt natuurlijk bevestiging. Mensen hier willen je helpen en steunen.
      Dat is goed voor jou en ook zo bedoeld.

      Vervolgens laat je vriendje alle tekst lezen.
      Wat is de bedoeling hiervan?
      Ik vind het niet zo raar dat hij zo reageert.

      Je maakt je eigen podium!

      Naar mijn mening kunnen alle geschillen,meningsverschillen,conflicten, discussies enz. het best gevoerd worden met de meest betrokken partijen.
      In dit geval betekent het: Ga open en direct het gesprek aan. Haal er geen partijen bij.
      Het is handig als je er met zijn tweeen uitkomt.Als dit niet lukt zou ik ervoor kiezen hulp van een onpartijdig iemand te zoeken.
      Dit moest er even uit.
      Sterkte en liefs,

      Henny
    • liesje7 liesje7 - 11 juli 2009, 10:04
      Er is al zoveel gezegd nu tegen jou en je lief. Ik ga er maar niets meer aan toevoegen, tenzij je mij gaat vragen mijn mening te geven. Ik wens je veel kracht, wijsheid en liefde toe om hier mee om te gaan, samen maar ook ieder voor zich.
      Warme groet, Liesje
    • rana30 rana30 - 11 juli 2009, 11:51
      Lieve Marlyn,
      Wat goed dat jij je nu in je kracht voelt zitten. En positief.
      Als je partner het moeilijk heeft helpt het niet als je hem voortdurend ontziet en alles luchtig houdt. Wat goed dat jij dat beseft!
      Jullie komen er wel uit. Ik wens je heel veel sterkt en en wijsheid toe. liefs

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 09 juli 2009 - (11 reacties) Lieve schatten,ontzettend bedankt voor alle reaktie...(11 reacties)

    11:16

    Lieve schatten,ontzettend bedankt voor alle reakties! Wat een club fijne mensen hebben zich hier bij elkaar verzameld....!

    De meeste kennen mij al heel goed en weten dat ik waarschijnlijk de volgende dag alweer een positieve insteek eruit zou halen.

    Kreeg zelfs een 06 nmr. van één van jullie om te bellen,zelfs 's nachts als ik moet praten.....

    De nacht op de bank was erg onrustig,bleef lekker in de adrenaline van de boosheid hangen en verzon scenario's die deze situatie zouden kunnen veranderen.Lastig was wel dat ik dan weer een uitkering als aanvulling zou moeten aanvragen,maar handig was dat bijna al zijn spullen nog steeds in dozen zaten!

    De volgende dag toen we allebei in de middag weer thuis waren vrolijk doorgegaan met "het gesprek". Hoe hij schrikt als zijn prachtige liefdevolle vrouw(ik) ineens veranderd wanneer ik boos,gefrustreerd en onredelijk ben in iets lelijks.....

    Hoe ik afkerig wordt als hij in de slachtofferrol stapt.

    dat hij 2 dagen per week op therapie alles kan spuien waar hij tegenaan loopt en dat ik dit weleens mis.....

    Afijn,ondertussen trok hij mij alweer op schoot........waar ik licht tegenstribbelend op plaats nam.

    Het bijzondere was eigenlijk dat oudste(15) ondertussen erbij zat en doorging met zijn geknutsel. Op een gegeven moment zuchtte hij en zei: wat een kinderachtig gedoe zeg.......Tsja,keken lief en ik wel even op onze neus.....

    Ik nog uitgelegd dat ik als moeder wil meegeven dat het leven zeer de moeite waard is en je er samen een mooi verhaal van kunt maken.Dat dit een zwaarder ding wordt als lief al maanden in die zwaarte hangt die de andere boodschap uitstraald..Lief begrijpt niet dat ik me daardoor laat beinvloeden en vindt dat ik "gewoon"m'n eigen richting moet blijven volgen.......Krijgt niet gesnapt dat zijn sfeer invloed heeft op iedereen om zich heen en alles verzwaard....Waarschijnlijk zou dit inzicht hem ook alleen maar nog maar meer zwaarte en schuldgevoel meegeven,dus snap de reaktie.

    Het is ook wel lastig dat wij allebei vanuit liefde en gelijkwaardigheid wensen te leven om hierbinnen de boosheid te omarmen. Dit is ook een emotie die erbij hoort,maar hoe die een plaats te geven waardoor je er iets mee kunt? Heb hem nog aangeraden de reakties te lezen van jullie,zodat hij ziet dat het best normaal is en erg menselijk om soms zo te communiceren met elkaar.......

    Op zijn therapie is er de ruimte om apart met iemand te spreken.Met partner en/of familie. had al eerder aangegeven dat ik dit best wens.nu mag hij die ene persoon niet echt en stelt dit steeds uit.

    Liever gaat hij dan nog in relatie-therapie samen......Tsja,het is een echte therapie-aanhanger,terwijl ik ook denk dat het dagelijks leven zowiezo door jezelf aangegaan moet worden en zoiets ernaast bij komt evt.

    Maar goed,de toon is weer vriendelijk en open.Nog even nagepraat met zoon hoe zo'n gesprek dus kan verlopen en dat ruzie daar eigenlijk niet zo'n vervelend ding hoeft te zijn dan. Moe maar gerust 's avonds weer lekker tegen elkaar aan gekropen in slaap gevallen.......

    Vandaag mijn eerste eigen gesprek bij slachtofferhulp! Ben soms best zenumachtig erover,maar bedenk me dan dat ik gewoon als medemens daar hoef te zijn....

     Dikke knuffels voor allen voor nu......!

     

    Reacties - 0 coachreacties 11 reacties van deelnemers
    • Kvinne Kvinne - 09 juli 2009, 12:27
      Hoi Lieve Marlyn, Ik ben blij voor jullie dat,, het in je 1tje op de bank gedoe,, achter de rug is. Jammer dat lief niet snapt wat voor invloed zijn gedrag op jullie allemaal heeft.
      Heeft hij de reakties ook gelezen? En is hij in groepstherapie of is het 1 op 1 ?
      Ooit ben ik toen met die lief wel in relatietherapie gegaan. Therapeute vond dat ik het moest accepteren, dat hij depri was. ( Ja 8 jaar lang.) Nou dat kon ik dus niet en wilde ik niet . Ik vond het geen leven meer.
      We hebben allebei een nieuw lief gevonden en waren zelfs nog een tijdje bevriend met z,n 4en. Maar de claim en depri bleven, en heb ik langzaam afstand genomen. Toen was ik meer de grote zus van het kleine broertje. Ja, dat schoot ook niet op. Ik zou hem nog wel eens willen bellen en bedanken. Want hij heeft toch een vaderrol voor zoon gehad. En dat kon hij als de beste. Sommige dingen zijn niet te snappen. Z,n ouders waren ook heel goed voor zoon. Waren leukere opa en oma dan eigen ouwelui....

      Bij slachtofferhulp ben je in gelijkwaardige positie. Als hulpverlener. Heb je zelf ook tegenwicht om met vrienden en vriendinnen ontspannende dingen te gaan doen ? Iets helemaal alleen lekker voor jezelf? Lijkt me wel belangrijk. Ik ken die hulpverleners wel.... Heb zelf ook heel veel geleerd hoor! ( En van Geert hé.... ) Gelukkig. Veel Geluk. Knuffels, Conne. XXX

      Ik ga Gaby haar verhaal even lezen. Dat lijkt me ook wel wat. Ja, ik ben zelf ook heel blij met onze HenZclub! XXX
    • levensmoed levensmoed - 09 juli 2009, 15:23
      Marlyn,
      graag gedaan en laat hem inderdaad maar de reacties lezen.
      groet L
    • Pappilon Pappilon - 09 juli 2009, 16:09
      Lieve Marlyn,

      Mooi!!
      Lieve groeten
    • bagna bagna - 09 juli 2009, 17:30
      Dag lieve Marlyn
      Je hebt een relatie met een man die hard op weg is zijn verleden te verwerken, hij krijgt daar alle ruimte voor. En jij bent ook hard bezig, ziet steeds de zonnige zijde en werkt hard voor je eigen werk, je kids en eigen huis en haard. Logisch dat je daar met regelmaat de harmonie in zoekt; wie ben ik, en wat heb ik nodig? Terechte vragen om te stellen, meidje!
      Liefs, B
    • lornalijn lornalijn - 09 juli 2009, 18:04
      Moet verschrikkelijk lachen om je praktische overwegingen aangaande alle scenario's...-;) die gelukkig niet nodig zijn.

      Heerlijk dat het weer okay voelt. Ben blij voor je/jullie!

      Liefs!

      Lijn
    • rana30 rana30 - 09 juli 2009, 18:50
      Wat had je je toch allemaal in je hoofd gehaald die nacht..... Zou ik ook gedaan hebben hoor. Fijn dat jullie er samen uitgekomen zijn.
      liefs
    • bewaarder bewaarder - 09 juli 2009, 21:55
      Ook voor jullie een opluchting Marlyn!
      Ben heel blij dat het op een natuurlijke manier ten goede is gekeerd. Grappige is dat ik je wilde schrijven de reacties door Gijs te laten lezen . Ook als een soort therapie misschien. Nu is het toch op die manier gebeurd.

      Heel fijn en lieve groet van Bewaarder.
    • gaby3 gaby3 - 09 juli 2009, 22:18
      Knap gedaan van je. En ook dat je er zo goed en makkelijk met elkaar over kunt praten. Heerlijk om te lezen. Geniet ervan. Liefs
    • elleke elleke - 09 juli 2009, 22:23
      En jij weet als geen ander waarom jij voor slachtofferhulp koos.. toch?
      Slaap lekker (in je bedje) xx Elleke
    • constancee constancee - 09 juli 2009, 22:56
      Kijk aan : ben ik wegens technische problemen een weekje weg hier, krijgt Marlyn haar eerste volwassen-samenwoon- ruzie. (-; Een mijlpaal!

      Goed zo, klinkt mij zeer gewoon in de oren, zeker geen voer voor therapeuten. Tsja...altijd liefdevolle vrouw, kan ook boos worden en ziet er dan, even, heel anders uit. En die lieve,zachte G. kan ook behoorlijk onder de gordel meppen zeg...(-;

      Maar beiden 'punt erbij ' voor het openlijk en snel goed maken met de kinderen erbij, bravo. (Alhoewel, kinderen? Die grote jongen lijkt al behoorlijk volwassen, wat leuk!)

      Dat slachtofferhulp vind ik knap, en dan vrijwillig..petje af!
    • liesje7 liesje7 - 10 juli 2009, 00:13
      Fijn dat het weer goed is tussen jullie. Pas goed op jezelf verder.
      Lieve groet, Liesje

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 08 juli 2009 - (16 reacties) Het is toch niet te geloven dat lief en ik duizend ...(16 reacties)

    00:06

    Het is toch niet te geloven dat lief en ik duizend graden van elkaar af zijn komen te staan ineens.....! Voel me ook boos en miskend,enzo doet hij, Niks meer over van de geweldige open communicatie en gelijkwaardigheid.......Plotseking voelen we ons beiden niet gezien en erkend. Wonderbaarlijk,nietwaar. Ineens hebben al m'n exen wellicht gelijk volgens hem en ik slik snel in om reaktie te geven in die sfeer.........

    Ach lieve mensen,het wordt mij soms ook allemaal teveel. Buiten dat ik best lekker ga blijf ik toxh een soort van wachten op zijn doorbraak........En ja,dat is al niet echt gelijkwaardig he.....?

    Voel dat ik en de kindjes al maanden rekening houden met al de gevoeligheden in hem en baal daar ineens enorm van! Samen dit leven aangaan ziet er in mijn visie toch anders uit.......Samen de kindjes en ons leven doen bedoelden we toch,,,,???

    Kruip ook echt niet lekker tegen hem aan vanavond,wens een andere instelling en ga op eigen kracht.

    Voel me niet dom of naief,maar ben wel pissig! Al die tijd een leven "samen"creéren voor zijn vaderschap en dan nu als het werkelijk staat te gebeuren al zover zijn dat ...............

    Kan wel zijn dat al m'n exen gelijk hadden,maar ik ga toch mooi wel echt voor het hele leven met al z'n verrassingen.......!

    Slaap straks liever op de bank,en dat is prima!

    Reacties - 0 coachreacties 16 reacties van deelnemers
    • liesje7 liesje7 - 08 juli 2009, 00:14
      Sterkte Marlyn, Kan het zijn ziektebeeld zijn, dat nu een rol speelt? De medicijnen nog niet aangeslagen? Of niet de goede?
    • bewaarder bewaarder - 08 juli 2009, 00:20
      Lieve Marlyn,

      Zou nu graag even een arm om je heen slaan.
      het moet echt een heel erge tegenvaller voor je zijn egweest dat dit gebeurt. Misschien is even loslaten( en aprt slapen) wel een goede oplossing voor dit moment.
      Wat Liesje antwoordt zit ik ook aan te denken. Wellicht moet je medische hulp gaan inroepen voor Gijs om de toestand niet te laten escaleren. Zeker voor je kinderen die er ook nu mee zitten. Ik wens je veel sterkte en hopenlijk is dit een korte tijdelijk inzinking.

      Lieve groet van Bewaarder.
    • Kvinne Kvinne - 08 juli 2009, 00:27
      Hoi Marlyn, Het is ook niet makkelijk voor je. Ik kan me goed voorstellen dat je er ineens van baalt. Heb ooit tegen een lief gezegd, dat ik niet meer tegen z,n depressieve en negatieve gedrag kon. Ik de hulpverlener uithangen en hij zich daar in koesteren. 8 jaar lang. Dan sta je er eigenlijk altijd alleen voor. En maar op je tenen lopen. Ik weet niet of je hierin iets herkent, maar ik kwam niet meer aan een eigen leven toe. De hele sfeer werd verpest. Geen leven. Ik vind het een rot streek om je exen erbij te halen. Als hij dat zou doen. Eventueel toch maar de AD erbij halen? Heel veel liefs sterkte,en wijsheid. Dikke knuffel, Conne. XXX
    • levensmoed levensmoed - 08 juli 2009, 00:34
      Marlyn,
      de boog kan niet altijd gespannen blijven en als je niet kan ontspannen krijg je oa dit,je mag wel naast mij komen liggen met het mobiele verwarmingselement teckel Toetie lekker tegen je aan,kan je zonder gedoe tegen me aan snotteren.Wil je thee of koffie bij je ontbijtje?
      groet L
    • lornalijn lornalijn - 08 juli 2009, 00:55
      Ha lieve Marlyn,

      Even terug gelezen om te zien of dit nu ineens uit de lucht komt vallen..Nee, ik bedoel niet de 'toestand' van lief, maar jullie verwijdering op dit moment...

      Heeft hij de anti-depressiva al gehaald of is het er uberhaupt niet van gekomen? Zo nee...blijkbaar toch nodig, zo ja...kan wel de bozigheid verklaren...initiatief en impulsen kunnen toenemen bij anti-depressiva.

      En misschien een reactie op het (overigens heugelijke!) nieuws omtrent zijn kind...Zo lang hebben moeten vechten en dan ineens de opluchting...kan best een soort 'katterigheid' teweeg brengen, zeker als je iemand bent die zichzelf moeilijk zorgeloosheid toestaat...

      Maar akelig is het sowieso. En wel goed om nu even voor jezelf te kiezen, je zult het morgen wel weer in een ander licht zien (jou kennende), maar voor nu jezelf toch echt even serieus nemen.

      Of andere exen 'gelijk' hadden, doet er bijzonder weinig toe natuurlijk...alles in hun eigen perceptie en jij had en hebt natuurlijk ook gelijk in de jouwe!

      Sterkte lieverd en ook ik sla een virtuele arm om je heen!

      Liefs,

      Lijn
    • Kvinne Kvinne - 08 juli 2009, 08:31
      Wat Lijn schrijft, dacht ik ook vannacht. Misschien komt alle spanning er nu uit. En op wie wordt het afgereageerd? Altijd op degene die het dichtste bij je staat. Wil nog niet zeggen dat je het ook maar hoeft te accepteren. Een beetje boel eerlijk bonje maken is ook een kunst. En komt in de beste liefdes voor. (Schijnt er toch bij te horen. Met mate, vind ik zelf..... ) Maar: Zorg je goed voor jezelf? Veel liefs en een mooie dag. XXX Conne.
    • oogvk oogvk - 08 juli 2009, 09:55
      Lieve C, jij zit altijd zo op de positieve stoel dat ik er even van schrik, die verwijdering van Lief en jij... heeft dat te maken met het feit dat hij zijn pillen niet slikt, waarom doet hij dat niet? het leek in je eerdere berichten juist lichter te worden. Dochtertje leek juist ook goed te gaan of blijkt nu juist daardoor dat alles wel erg veel om hem draait? Het samen nu in één huis wonen zonder escape naar een ander huis komt misschien nu ook zijn tol opeisen. Ik zou het nu niet meer kunnen, altijd die plek waar ik alleen mezelf ben en niets hoeft, begin daar langzaam aan plezier in te hebben. Lieverd, hou je goed en probeer een nacht heel goed te slapen, midden in de nacht is de beste tijd voor beren en spoken he? En de slechtste tijd voor beslissingen of conclusies.
      liefs en arm, OOg
    • Pappilon Pappilon - 08 juli 2009, 12:39
      Lieve Marlyn,
      Ik ben opgelucht dat "het "bij je naar boven komt!
      Eigenlijk hangt het al een tijdje in de lucht bij je.
      Altijd geven gaat niet goed en voelt niet goed.
      Soms wil je wat terug.
      Heel menselijk,lieverd.
      Weet je ,je kunt het aan! Alleen is het soms wat te veel,zo herkenbaar,gooi het er maar uit .Huil lekker uit ,wordt boos alles mag.
      En morgen kun je het weer aan!
      Diep in je hart weet je dat het zo gaat en af en toe baal je er van.

      Dikke knuffel lieve meid.
      Pappilon
    • diane diane - 08 juli 2009, 13:18
      Ach lieverd, wat overkomt je nou ineens. Trek je niks aan van wat je exen over je gezegd hebben. Dat je lief dat nu ook vindt zal wel komen omdat hij boos is. En met een kwaaie kop zeggen we allemaal wel eens iets..

      Blijf vooral jezelf. Zoals jij is er maar een!
      Het komt wel goed en anders komt het uiteindelijk ook weer goed.. liefs en een warme knuffel van mij
    • gaby3 gaby3 - 08 juli 2009, 15:46
      Lieve Marlyn, Het is zo herkenbaar jammer genoeg. Mijn huidige vriend begint ook te roepen als ik niet precies doe wat hij wil dat hij het snapt dat anderen genoeg van me hadden. Hij denkt bij mij een gevoelige snaar te raken maar gelukkig is de pijn er al lang af. Ik kies momenteel heel erg voor me zelf. Ben al een tijd bezig wat meer vrijheid te creeeren kost heeel veel moeite. Wat ik wel eens schreef, hij is volgens mij autistisch en dat betekent dat als iets goed gaat het door hem komt en dat alles wat mis gaat mijn schuld is. ook al sta ik ergens 5 meter vanaf. Hij is nu gelukkig 3 dagen in Putten bij zijn ouders die hem nodig hebben. Hij baalde gisteren van ze en wilde naar mij toekomen. Ik heb glashard nee gezegd en roep elke keer dat ik vanaf volgend jaar wil dat hij meer in zijn eigen huis gaat zitten zonder mij omdat ze dan meer gaan controleren van de sociale wetgeving. Als ze je denken te betrappen op samenwonen raak je een deel van je AOW kwijt. Daar heb ik geen zin in, omdat de kans groot is dat het een keer helemaal mis gaat tussen ons. Ik heb veel geduld maar soms raakt het op en dan komt er een magische grens waar ik niet over heen moet gaan. Die nadert.
      Dus ik begrijp wat je mee maakt. Kies voor jezelf. Heb je die site al eens bestudeerd van goto2012? Ik zal de link even plakken. We leven in een spannende tijd.
      http://users.telenet.be/freesoaring_eagle/messagesNL.htm

      Ik kijk er regelmatig op en dan is het net of je weer een duwtje krijgt van boven om goed naar jezelf en je gevoel te luisteren. Ik kreeg hem van een andere vriendin. Onze levens lijken wel wat op elkaar. Ik hoop dat het je troost biedt.
      Ook al is je partner patient dan hoef je nog niet over je eigen grenzen heen te gaan. Je voelt zelf het beste aan wat je moet doen.
      Veel liefs en look at the bright site of life. Jij bent net zoveel waard als hij. Jij verdient ook liefde en aandacht. Kus
    • gaby3 gaby3 - 08 juli 2009, 15:59
      Hallo Anonymous, heel hartelijk welkom op Spiritueel Magazine Online Juli 8, 2009
      Column Yvonne: Niets op deze aarde is zomaar....

      Voel je eigen kwaadheid en die de gebeurtenissen om je heen en zie dat jij besluit om kwaad te worden. Het is jouw beslissing en heeft niets met die gebeurtenissen te maken. Laat los en laat. Hou goed je eigen kwaadheid in de gaten en wordt meester over je eigen woede, en laat, laat het gaan. Want als je dit niet doet zal het kwaad het overnemen, en heb jij niets meer te vertellen. Het zal de baas worden over jouw leven. En het zal steeds de kop op steken, in verontwaardiging want jij hebt altijd gelijk. Kun je het laten en kun je het laten gaan en er naar kijken? Dan pas word jij je eigen meester….

      Alles leeft hier op aarde met een rede, alles heeft zin. En begrijp dat alle mensen die jij ontmoet in je leven hier ook zijn met een bedoeling. Als je dat begrijpt zul je nooit meer kwaad worden… Niets op deze aarde is zo maar, of toevallig, alles in het leven en alles heeft zijn eigen tijd en zijn eigen plaats.

      Toeval bestaat niet, het valt je toe, het kwam omdat je het naar je toe haalde. Daar ben jij verantwoordelijk voor, alles maar ook alles is belangrijk. Niet geleerd met de hersenen, ja wel van het leven in al zijn aspecten. Er is geen betere leraar, dan wat je hebt meegemaakt en los hebt gelaten.
      Het is ook de bedoeling van ons leven om dat wat wij ons diep binnen ons zelf eigen hebben gemaakt aan anderen door te geven, juist vanuit de eigen praktijk, juist vanuit het zelf meegemaakte leven. We kunnen niet spreken tijdens die gebeurtenissen, we zijn dan nog te veel in de war, en het wordt al snel klagen. Maar het gaat om het uitspreken van wat wij aan anderen willen doorgeven, dat het betekent dat ik daar eerst goed naar moest kijken en de gebeurtenis van alle kanten moest bekijken. Juist uit de Liefde diende te bekijken en de zin ‘de ander is nooit schuldig’ diep in mij diende te laten bezinken. Niet door mij zelf schuldig te laten voelen, maar te begrijpen waarom mensen doen wat ze steeds maar weer doen gedurende levens en levens, en daar begrip voor te hebben. Te begrijpen dat zij onwetend zijn en het steeds maar niet wensen te begrijpen binnen in hen zelf. Steeds dat begrip op te kunnen brengen, wel duidelijk te zeggen hoe je er over denkt, maar het begrip op te kunnen brengen dat sommigen nog zoveel onkunde in zich dragen. Dan als ik er uit gekomen ben, dan pas ben ik in staat om aan anderen door te geven hoe met bepaalde situaties om te gaan, als anderen dat graag wensen te horen. Dan zijn de woorden ook eenvoudig en niet geleerd. Want er is uit boeken niets geleerd, er is niets uit de wetenschap gekomen. Slechts vanuit de praktijk kan er doorgegeven worden, dit is een grotere gift dan een cadeau dat veel geld gekost heeft. Dit is wat wij mensen elkaar geven. Dus geen klagen en roddelen, en zeuren en noem maar op, maar wel met de situatie om te kunnen gaan en vanuit dat gevoel het goede diepe gevoel mensen bijstaan. Dit zijn giften die wij elkaar kunnen geven, een rust ook, een kalme raad eventueel, en onbaatzuchtige Liefde aan anderen geven. In rust zonder de emotie van het gebeuren in te gaan.

      Deze giften aan anderen te geven is wérkelijk geven, het diepe voelen en dit is een gift die je met beide handen kunt aannemen en rijker van kunt worden. Rijker in je hart, in je gevoel en je leven en dan kun je in staat zijn om jouw leven werkelijk te leven met begrip en Liefde en niet meer te overleven in de wanhoop. Deze Liefde zal ook weer door jou worden doorgegeven, en ook weer door anderen worden doorgegeven.

      Zie je hoe deze inzichten een steeds groter oppervlakte krijgen? Zie je hoe belangrijk jij bent, je geeft ook door, je geeft Liefde door, je geeft positiviteit door. Dan kun je spreken van één zijn met elkaar, mensen zullen elkaar begrijpen en zullen in elkaar voelen, een harmonie zal over hen komen… Leef je leven in dit licht, met elegantie, met warmte voor je zelf en voor anderen, en laat dat heerlijke gevoel ook bij anderen achter. Dit doet mensen goed, het geroddel en geneuzel en klagen doet mensen pijn, en je weet heel goed dat niemand dat prettig vindt. Jouw liefde voor anderen maakt dat je je niet meer afvraagt waar iemand vandaan komt, of hoe oud iemand is, of welke huidskleur iemand heeft. Want Liefde is zo onnoemlijk groot, het is de werkelijke Macht.

      Ga je hier werkelijk in mee dan kan het je optillen vanuit de moeilijkheden en je weet, je voelt dat je het niet meer zelf hoeft te dragen. Toch als je naar velen hier op deze aarde kijkt nemen ze de Liefde niet serieus. Ze spreken er spottend over, en geloven niets, gaan de emotie in en spreken kwaad.
      De Liefde wordt zo vreselijk misbruikt, maar de Liefde laat zich niet misbruiken, de Liefde keert zich van de mens af, maar zal die mens nooit alleen laten want de onverbrekelijke draad zal altijd blijven bestaan. Velen zullen zeggen dat de Liefde met een hoofdletter de liefde is waar zij aan denken en zullen het misbruiken. Maar de werkelijke Liefde is respect, begrip, vertrouwen en rust om te kijken naar die mens. Die werkelijke Liefde is altijd in balans, het evenwicht binnen in het zelf zal er altijd zijn, ongeacht de gebeurtenissen buiten. Die Liefde is Altijd bij ons, het spreekt tot ons, het laat ons zacht zijn, maar het laat ons ook duidelijk zijn, hard zouden we bijna zeggen.
      Die Liefde die altijd in ons is, bij ons is, kunnen we uitdragen naar anderen, misschien ook zonder woorden, in handelingen dus, in vriendelijkheid in respect voor de ander. Laat anderen van die Liefde genieten, alles in je gehele leven heeft met DIE Liefde te maken.

      Niets in het leven is zonder die Liefde, zonder God, zonder die Energie. Zonder die innige Liefde zullen alle schatten van de wereld aan je voorbij gaan, zul je denken dat je steeds tekort komt, zul je je steeds beklagen. En zul je steeds maar denken dat het van anderen moet komen. Maar weet dat de Liefde binnen in jou is, en dat je nooit afhankelijk van anderen hoeft te zijn.

      Liefde zit in alles en is de werkelijke oplossing voor al je zorgen. Geef je er aan over. Gewoon in het diepe springen van die Liefde, van God. Dan juist krijg je vaste grond onder de voeten. Deze overgave aan het Licht laat je werkelijk leven.
      Kijk in de natuur, alles geeft zich over aan het Licht, aan God, aan de Energie. Je ziet dat ik niet speciaal het woord God gebruik, er zijn meerdere woorden om het woord God uit te spreken en je kunt ook zeggen dat God zo’n groot Licht is dat je de naam eigenlijk niet kunt uitspreken. Dan zou je ook kunnen zeggen: het Onbenoembare. Want kunnen we een naam maken voor iets waar wij ons aan kunnen warmen en aan overgeven? ‘Iets’ dus, waarvan wij niet eens weten hoe groot en hoe machtig dit grote Onbenoembare Overkoepelende gevoel is?
      Dat gevoel dat in de gehele natuur aanwezig is, in het hele Universum aanwezig is, in de Kosmos en wat er niet al meer is – binnen en buiten ons… Kun je je daaraan overgeven?
      Zie je hoe vreemd het is dat je je wel overgeeft aan ‘vreetbuien’ en andere eigenaardigheden zoals casino’s, gamen, of drugs, of je lichaam uit laat putten in sporten waar je niet meer van los kunt komen en noem maar op. En vooral in deze tijd het je overgeven aan ongebreidelde hebzucht om steeds maar meer en meer geld te willen bezitten. Dat kunnen mensen blijkbaar wel.
      Maar zich overgeven aan de God binnen in hen, de Liefde, de onbaatzuchtige Liefde in hen, dus die sprong gewoon te maken, ze durven het niet, ze doen het niet. En ze hebben allerlei wonderlijke argumenten om het maar vooral niet te doen. Mag ik een beroep op je doen om er over na te denken wat voor jou belangrijker is? Wat wil je het liefst binnen in jou zelf voeden? Je wanhopige lege gevoel met alles dat illusie is om je binnen in je zelf steeds maar weer proberen op te vullen…?
      Je bent dan werkelijk een slaaf van de dingen om je heen, en je bent er zelf verantwoordelijk voor dat je dat bent, en dat je dat steeds maar weer door laat duren. De verslavingen zijn daar op zich niet schuldig aan. Want je hebt de keuze om het ook te laten staan, om bij je zelf terug te keren. En zoals het heet: ‘aan zelfkennis te doen’, om de Liefde binnen in je zelf vinden, hervinden, en je daarin koesteren. Jij bepaalt, altijd.
      Kijk goed overal, je kunt je net als de natuur ook overgeven aan jezelf, aan het Licht in jezelf, net als een baby zich overgeeft aan de Liefde van de moeder. Net als de bloemen zich overgeven aan het zonlicht, en de aarde zich overgeeft aan het Licht van de zon. Dat kun jij ook, net zoals ik dat gedaan heb. Jij bent in staat, nu wanneer jij maar wilt, om je leven te veranderen en de kwaliteit van je leven op een hoog plan te brengen. Let op zou ik je zo graag willen zeggen, waar je je aan overgeeft. Let goed op, zelfs al is het voor één minuut, een uur of langer, let op waar jij jouw kostbare energie aan overgeeft.
      Bedenk dat het lastiger is om terug te keren in jezelf als je overgeeft aan de illusies van de dingen die jou vast willen houden. Je zou kunnen zeggen dat de verslavingen dit als karma hebben.
      Maar deze verslavingen kunnen bestaan omdat mensen daar gewicht aan geven. De verslavingen op zich zelf zijn daar niet schuldig aan. Ook hier gaat het er weer om hoe je er mee om gaat. Hoe gaan mensen met jou om? Welke uitstraling heb jij op anderen? Ben je tevreden? Je staat als je tevreden bent misschien niet gelijk in het middelpunt van de belangstelling, je kunt met de nodige kalmte het gezelschap beschouwen. Het is aangenaam voor mensen om de rust in je zelf te voelen en de tevredenheid in je zelf te ervaren. Dan ben je een genoegen voor anderen om mee om te gaan, je bent rustig, liefdevol en gul om alles aan anderen te geven. Om anderen mee te laten delen in jouw liefde, om met respect met anderen om te gaan. Want hoe lastig het ook voor je is op dit moment besef wel dat diep in je eigen gevoel zitten en nederig zijn en toch die onbaatzuchtige Liefde te voelen, het leven altijd geleefd zal worden in zelfrespect met een diep weten en toch ook weer die nederigheid, je anderen ook zult behandelen met datzelfde respect. Want wat je je zelf geeft komt ook anderen toe. En het kan ook niet anders, want we zijn allen één. Hoe kun je de ander iets weigeren wat je in jezelf voelt. Alles wil je delen en geven. In volle overgave.
      Er zijn mensen die zeggen dat ze niet willen en kunnen veranderen. Ze vinden het wel goed zo, of ze weten niet beter dat het leven voor hen nog een ander leven in petto heeft. Toch juist in deze tijd is het noodzakelijk dat mensen dienen te weten dat er een ander leven voor hen is. Dat ze zich wel goed kunnen voelen, dat er een vol gevoel – een warm gevoel binnen in hen opwelt – het is er en laat hen dat weten. Juist het gevoel dat ze het niet weten, ze zijn er onkundig van, laat hen zitten in een onrustig leven. Laat ze zien dat er meer is: dat zij het ook waard zijn, dat hun Licht supergroot is binnen in hen zelf, dat hun Licht zo groot is dat het een stad een week lang van licht kan voorzien. Zo groot is hun Licht. Vertel hen dat. Laat het hen voor zich zien, en laat hen het grote Licht in zich zelf voelen…
      Soms legde ik mijn hand op hun eigen Licht, de Zonnevlecht, het derde hoofdchakra, en sommigen begonnen te huilen. Sommigen voelden daar zo koud aan, en soms dacht ik dat het raam open stond, zo’n koude lucht kwam er uit. Wat moeten deze mensen een diepe pijn in zich zelf voelen. Dan vertelde ik hen over hun onnoemlijke grote Licht dat zich binnen in hen bevindt. Velen konden het niet geloven dat zij daar deel van uit maakten, en zagen zich afgescheiden van hun Licht, van hun eigen ziel. Ze zagen niet dat zij een Ziel Zijn en een Lichaam hebben.

      Hoe graag laat ik hen de Liefde binnen in hen zelf voelen, het ontroert hen en vaak kun je het daarbij laten… Ze komen vanzelf wel terug, of niet. Ze worden zich wellicht bewust van hun eigen denken van die dag, ze hebben even die Liefde gevoeld, maar kunnen het niet vasthouden. Wel denken ze na over hun leven gedurende die dag, zijn ze rustig, zijn ze woest, zijn ze ongeduldig, gespannen of negatief? Waar gaat hun gedachte naar uit? Wat wensen zij. Wat wens jij?
      Zie voor je dat je deel uitmaakt van dat Licht dat jij dat bent en zie je zelf in een kring van Licht, van binnen zo sterk en piepklein, niet meer dan 3 gram in gewicht, maar een zelfde kracht als een atoomcentrale, meer zelfs nog. Hoe kleiner hoe krachtiger, en zie je zelf als één groot Licht, stralend naar alle kanten. Voel in jezelf en zie dat je stralen van Licht naar buiten uitstraalt, zie het witgele Licht uit je zelf komen en zie dat je gehele lichaam in dat Licht zit, in het Licht opgenomen is. Zie het voor je, visualiseer het gewoon. Zo eenvoudig… Voel en voel je één met dat Licht. Dan BEN je het ook, want je doet op dit moment niet anders dan je eigen Leven maken, creëren met je eigen denken.
      Voel in jezelf, en laat het ondergaan… voel je één… met alle mensen op deze planeet, voel je één met de natuur, met de dierenwereld, met het Universum, met de Kosmos. Jij bepaalt of je dat ondergaat, jij bepaalt wat jij voelt en Voel in dat Licht. Want eerst komt het visualiseren van wat jij graag wilt en dan BEN je het ook.
      Voel de Stilte, voel de harmonie, voel in je hart en voel in je ziel. Voel dat je in je eigen innerlijke gevoel gekomen bent, dat je in de Stilte gekomen bent en deze Stilte, deze Macht is dat wat jij werkelijk bent. Vanuit dit gevoel te leven geeft je Liefde naar anderen. Hou het vast en neem de beslissing om daar in te Leven, om het bij je te houden en je er steeds in te wentelen.
      Mocht je deze lezing, of gedeelten hiervan, aan anderen willen doorgeven dan ben je daar vrij in. Wel graag met bronvermelding, waarvoor mijn hartelijk dank. Deze lezing, opgeschreven in spreektaal, is een gedeelte van de YHRA-lezing 119, gehouden op 21 april 2009 op www.IndigoSoulStation.nl en het archief van www.yhra.nl nog een keer te beluisteren en zal in de huiskamerlezing van 29 april 2009 worden behandeld.
      Yvonne P.E. Hagenaar-Ratelband
      yvonnehagenaar@kpn-officedsl.nl
      29 april 2009


      Geplaatst op Zaterdag 16 mei @ 13:14:07 GMT+1 door hans_rietveld
      Gerelateerde links

      · De site van Yvonne Hagenaar
      · Meer over Column Yvonne Hagenaar
      · Nieuws door hans_rietveld

      --------------------------------------------------------------------------------

      Meest gelezen verhaal om Column Yvonne Hagenaar:
      Heftige tijden






      Score Artikel

      Gemiddelde score: 0
      Stemmen: 0


      Neem even tijd om dit artikel te beoordelen:














      Opties


      Printervriendelijke pagina








      Associated Topics









      Spiritueel Magazine (Tijdschrift) Online Startpagina 2009 + Solar Wind Events zijn voor 50% een onderdeel van Heart Events b.v. Hans Rietveld
      PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
      Pagina Rendering: 0.60 Seconden



      Theme by Dezina
    • rana30 rana30 - 08 juli 2009, 19:29
      Lieve Marlyn,
      Erg vervelend voor je. Maar: je exen hebben er NIETS mee te maken. Laat deze opmerking alsjeblieft waar ie hoort: bij je partner. Ik snap wel dat je er door bent geraakt maar je moet het echt laten gaan. Want als hij zo'n opmerking maakt zegt dat alles over zijn gemoedstoestand nu: hij komt er met de normale communicatie niet uit, dus maakt hij een noodsprong.
      sterkte ermee, liefs
    • ryam ryam - 08 juli 2009, 19:45
      Tja mijn manlief begint ook altijd gemene dingen te zeggen als ie boos is. En dat is nu ook al bij mij gebeurd. Gelukkig betrek ik het toch steeds minder op mezelf. Maar... de relatie wordt er niet beter van.
      En dus bij jullie ook niet. Hierboven allemaal steekhoudende reacties. En ik kan me ook heel goed voorstellen dat je baalt van de zorg die je om hem hebt.
      Maar ... mogelijk dat het morgen/vandaag? al weer goed komt. Goed dat je ook voor jezelf kiest en niet helemaal denkt dat het allemaal wel aan jou zal liggen. Want dat is vast niet zo.
      Heel veel sterkte voor nu. xxx Ryam
    • sarah-jessica sarah-jessica - 08 juli 2009, 21:37
      hallo lieve Marlyn
      Wat ontzettend vervelend voor jullie , ik heb echt met je te doen heb dan echt zo iets van kon ik je maar even omarmen en er voor je zijn om je bij te staan in deze moeilijke tijd . Heel veel liefs en sterkte Sarah
    • enteryournamehere enteryournamehere - 08 juli 2009, 21:49
      Hoi Marlyn

      Ik vind het erg dat ik jouw dagboek pas 22 uur nadat je het hebt geschreven lees. Ik wens je veel kracht en wijsheid nu. Als er iets is dat ik voor je kan doen?
    • bosuil bosuil - 09 juli 2009, 10:48
      Lieve Marlyn
      Ik vloog toevallig vorbij om te zien hoe het was met onze rasoptimiste hier op H&Z. Balen voor je. Maar je hebt de kracht om weer er uit te komen - geen gezonde situatie als zowel jij als je kinderen de hele tijd met zijn gevoeligheden rekening moeten houden. Sterkte ermee even een vleugel om je heen.
      Liefs, Bosuil

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 05 juli 2009 - (13 reacties) Nou lieve schatten! Het st.jansfeest was weer een m...(13 reacties)

    23:48

    Nou lieve schatten! Het st.jansfeest was weer een mooi gebeuren...laatste keer en voel ook dat ik er zelf helemaal klaar mee/voor ben om het volgende avontuur aan te gaan....

    Al die hitte maken mij ook mediteraan qua energieverbruik en bijbehorende sociale omgang,wel zo prettig!

    Vrijdag hadden we dan het afscheidsfeest van de klas met kinderen en ouders.Allemaal iets te eten en drinken meegenomen op de locatie in de natuur van een van ons. Kado's en speeches voor de leraar en wat zo fijn is van een vrije school is dat de ouders ook zowiezo warm en open met elkaar omgaan. Afscheid op meerdere gebieden dus,daar de kinderen en de schoolkeuze onze binding zijn.....

    Zaterdag op een nabijgelegen natuurcamping een verjaardagsfeest van één van de bevriend geraakte ouders.Weer allemaal eten meegebracht en dat was wederom heerlijk vertoeven.Bleken ook wat waardevole mensen uit vroegeretijden tot die vriendenkring te behoren.Altijd fijn en verassend om elkaar daar dan weer tegen te komen!

    Vandaag op de bruiloft van langdurige,doch niet wekelijkse vriendin geweest,maar wel al zo'n 20 jaar durend. Zij net een vreselijke agressieve kanker overwinnend en wij allen erg gelukkig dat ze leeft om dit mooi te doen/afronden....? Wederom veel mensen ontmoet uit verrassende hoeken uit m'n eigen leven aldaar!

    Lief ging ondanks zijn zwaarmoedigheid naar alles mee. Had hem toch echt de keus gegeven.....Is natuurlijk eigenlijk ook vooral mijn leven waar hij zomaar in beland sinds 3 jaar nietwaar.....?

    Donderdag was het rapport van de kinderbescherming over zijn 4 jarige dochtertje besloten.Het beste wat je jezelf kunt bedenken binnen al die jaren rechtzaak is daaruit gekomen! Kind moet contact met vader krijgen. Moeder moet hulp aannemen......Hij krijgt de blijdschap nog niet gevoeld,maar heeft een lastige aan mij qua daarin te verzanden!

    Afijn,ook vandaag krijgen wij complimenten dat de liefde er vanaf sprankeld....en dat is ook zo!

    Morgen weer aan het werk en wellicht is stervende cliënt gestorven.................Het komt zoals het komt nietwaar?

    Reacties - 0 coachreacties 13 reacties van deelnemers
    • bewaarder bewaarder - 05 juli 2009, 23:55
      Veel energie geef je Marlyn!
      Heel sterk van je.
      Wens je een goede week toe.

      Avond( bijna nacht)groet van Bewaarder.
    • levensmoed levensmoed - 06 juli 2009, 00:08
      Jouw liefje is door alles 'dood'geslagen,is er iemand die dat gaat begeleiden dan wel gaat monitoren of zorgt dat het gebeurd?Het is ook om gek van te worden.Regeltjes en regeltjes en termijnen en niet te vergeten vakantie,atv,zwangerschpsverlof en nog veel meer.
      groet L
    • levensmoed levensmoed - 06 juli 2009, 00:12
      ik was het leuke kindje die voor ome Sal en tante Saar een heleboel goedmaakte,het lichtpuntje in hun leven,maar dat besef je pas als je wat ouder bent.
    • Kvinne Kvinne - 06 juli 2009, 01:06
      Mooi verhaal Lyn, en ik hoop dat lief er snel van opknapt. Het heeft ook zo lang geduurd! Die ongein. Zo ga je lekker ontspannen de zomer door , hoop ik voor jullie. Gaan jullie nog lekker op vakantie.?
      Vroeger met de ouders van de Jenaplanschool was het ook altijd beregezellig. Er zaten kinderen van vriendinnetjes van de lagere school van mij, bij zoon in de klas. We hadden mekaar sinds 20 jaar niet meer gezien, en de school was minstens 10 km verderop. We herkenden elkaar nog.... En de kinderen werden ook weer vriendjes.

      Ja, niks van te snappen, van Europa. Slaap lekker, XXX , liefs, Conne.
    • diane diane - 06 juli 2009, 14:27
      Ach, wat heerlijk voor je vriend! Al voelt hij het nog niet zo. Dat komt nog wel. Eindelijk....
      Werk ze en een lieve groet terug van mij EN een dikke X
    • liesje7 liesje7 - 06 juli 2009, 21:05
      Liever Marlyn,
      Wat een heerlijk verhaal weer om te lezen. Daar krijgt een mens energie van en zelf weer zin in het leven. Hoop dat jouw lief snel het resultaat zal zien van de doorbraak. Hopelijk helpt het om de zwaarmoedigheid te overwinnen.
      En koester je sprankelende liefde, geniet ervan!
      Knuffel, Liesje
    • oogvk oogvk - 06 juli 2009, 21:17
      Lieve Marlyn, ik zie je al dansend om het vuur en wat een goeie energie om jullie heen, zelfs voor je lief. Heel fijn dat zijn dochter contact 'moet', daar zal ze later dankbaar voor zijn.
      knuffel
      OOg
    • levensmoed levensmoed - 06 juli 2009, 22:00
      Marlyn,
      ik maak het goed,maar de ander praat er maar liever niet over want dat is allemaal zo verdrietig.Ik accepteerde hun bemoeizorg toen niet en nog niet en dat is waar de schoen het meest wringt.
      groet L
    • bagna bagna - 07 juli 2009, 06:42
      Lieve Schat!
      wat een goed nieuws!! Er kan nu een nieuw hoofdstuk aan jullie leven worden toegevoegd. En ik ben blij voor dat kind en de vader, en geniet van jouw levenskracht. Zij gaan aan jou een goede steun krijgen om deze pagina te beschrijven. Denk ook aan jezelf; wat heeft Marlyn nodig in al deze comotie!?
      Liefs, B
    • gaby3 gaby3 - 07 juli 2009, 11:03
      Ha lieverd, Mooi beschreven de ach en wees in je bestaan. Er spreekt veel liefde uit en betrokkenheid. Fijn dat er ook veel genietmomenten zijn. Gedoe is er toch wel, daar hoef je geen moeite voor te doen.

      Ik ken de kinderbescherming goed heb er zelf 4 jaar mee te maken gehad. Wat heerlijk dat er een doorbraak is op een menselijke manier. Het is vaak zo oneerlijk - als een van beide partijen fout wil - trekt de eerlijke partij vaak aan het korste eind.
      Al dat gedoe met mijn dochter heeft voor een groot gedeelte te maken met de manier waarop haar vader met haar omging. Ze is qua liefde en aandacht altijd mishandeld. De nieuwe kinderen van zijn 2e vrouw werden altijd overstelpt met alles. Ik wil er niet te veel aandacht aangeven, het is doorbroken en daar gaat het om. Was een lange weg.
      Fijne dag. Liefs van mij
    • meis meis - 07 juli 2009, 21:40
      Dank je wel voor je bezoekje bij mij, en voor je reactie!
    • enteryournamehere enteryournamehere - 07 juli 2009, 22:45
      Hoi marlyn

      Ik zing de hele dag. Ik trek me niks meer aan van mijn luisteraars. Ik leef voor muziek. Helaas ben ik volslagen a-muzikaal. Maar dat maak ik weer goed met stemvolume. Het is misschien niet mooi maar wel duidelijk hoorbaar.
    • ryam ryam - 07 juli 2009, 23:10
      Sterkte morgen, of eigenlijk gisteren?
      Maar wat een vreugdevol moment. Je vriend eindelijk contact met zijn kind. En dan al die feesten. En fijn dat je vriend wel meeging.
      Gaat goed!!!
      Groet, Ryam

    Wil je reageren? Log dan in

     

INLOGGEN

Nog geen wachtwoord? Kies REGISTREREN

Wachtwoord vergeten?

 

Waarom registreren?

Gratis e-coaching en serieuze testen.

Start op jouw moment, in eigen tempo, leer van elkaar!

 

Nu in Hart en Ziel: 26 coaches, 69937 deelnemers

Lsltn (staat voor loslaten)

Als ik mezelf voorbij loop, lach ik wel even vriendelijk.
Lsltn maakt je dag leuker, losser en luchtiger. Meer inspiratie voor positieve gedachten en kleine momenten van reflectie vind je op www.lsltn.nl

 

Laatste bijdragen

  • oogvk oogvk - Vandaag : 30 juli.... goh wat is het leven toch mooi... :-))
  • -pluis -pluis - Vandaag : Ze zegt dat de dikke deur heeft gezegd dat ze...
  • Sparklingstar Sparklingstar - Vandaag : Ik blijf schrijven over mijn probleem ook al storen hypocrieten...
  • katya067 katya067 - Vandaag : Ik heb vandaag twee dingen gedaan die ik nog nooit...
  • Kvinne Kvinne - Vandaag : Hoi allemaal, heel hartelijk dank voor het medeleven. Dat kan...
  • pret pret - Vandaag :   Wat is het heerlijk om te ontdekken. Nieuwe muziek, een...
  • punts punts - Vandaag : M'n holletje bevalt wel..Ik heb weinig behoefte aan sociale contacten.....
  • egelnina egelnina - Vandaag : Ik heb me gezaagd. In plaats van gesneden... Heb gister...
  • jell-0 jell-0 - Vandaag : Stress Eenzaamheid Ruzie's Negatieve dingen die gebeuren
  • Yeeha Yeeha - Vandaag : Bubbles!    

Ook op Hart en Ziel

De Coaches

Lees ook de bijdragen van de coaches in de dagboeken van deelnemers. Kijk hier voor de reacties van Wies / hier voor die van Margriet / en hier voor Astrid.