Direct naar de inhoud
Hart en Ziel is een initiatief van

Mijnewel dagboek

mijnewel

mijnewel

Vrouw van 35 jaar

uit Amsterdam

Dagboekarchief

Jaar Maand
  • 2008
    • jan
    • feb
    • mrt
    • apr
    • mei
    • jun
    • jul
    • aug
    • sep
    • okt
    • nov
    • dec
  • 2010

Dagboekbijdragen

Toon de bijdragen van deze deelnemer van april 2008 met het trefwoord:

  • 13 april 2008 - (4 reacties) Ik heb deze oefening al vaker gedaan, ik vind het e...(4 reacties)

    21:59 Trefwoorden: uit je hoofd komen

    Ik heb deze oefening al vaker gedaan, ik vind het echt zo'n kunstacademieoefening. Stom, ik verwerp hem inderdaad al voordat ik er aan begin! Mijn 2e ding is dat ik geen post-its heb, maar ik zou natuurlijk ook kleine briefjes kunnen maken.
    Eigenlijk heb ik er geen zin in. Ik heb het hele weekend gewerkt en kom net terug van de verjaardag van mn vader. Zoonlief ligt in bed en ik ben moe en leeg..
    Ik wil ook helemaal niet de televise vol met briefjes hangen, ik wil even lekker tv kijken en verder helemaal niks..
    Ik doe het morgen!
    Reacties - 0 coachreacties 4 reacties van deelnemers
    • hennys hennys - 13 april 2008, 22:19
      Of je doet het niet. Ik moest echt hardop lachen toen ik jouw opdracht las want inderdaad zoals je zelf al opmerkte zo helemaal kunstacademieoefening. Niet dat ik daar ervaring mee heb maar als je het zelf al te zweverig vindt, doe het dan niet. Post its in huis vind ik de dood in de pot.Het wordt ook vaak als middel gebruikt om huisgenoten iets duidelijk te maken. Als je niet mondeling kunt communiceren bedenk dan iets anders. En als je je opdrachten op deze manier moet doen ..... processen zouden ook gewoon in je hoofd moeten kunnen gebeuren.Mijn ervaring is trouwens dat dat productiever is omdat je dan bezig blijft terwijl je als je briefjes gaat maken je denkt dat je niet meer hoeft na te denken. Dat kan handig zijn om afspraken te noteren of dingen to do maar voor creatieve processen is het de dood in de pot.dat zei ik al. Liefs, heb je een leuk weekend gehad met sj ? Groetjes Henny.
    • kootje kootje - 17 april 2008, 12:39
      ...of doe 'm juist wel. Ga eens na wat de weerstand precies inhoudt. Ervaar en word je gewaar wat er gebeurt in jou wanneer je tegen je verstand in het toch gaat doen.
      Groetjes van Kootje
    • hennys hennys - 17 april 2008, 14:39
      Blijkbaar had je het echt gehad met H&Z.
      Wanneer kom je terug. Ik kijk elke dag even maar mis je nu toch.
      Groetjes: Henny
    • pipz pipz - 17 april 2008, 19:58
      Ja Mijne, waar ben je nu? Bedolven onder de post-its????

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 10 april 2008 - (5 reacties) Bij mij zijn sommige dingen andersom! Als ik altijd...(5 reacties)

    21:07 Trefwoorden: uit je hoofd komen

    Bij mij zijn sommige dingen andersom! Als ik altijd doe wat ik het liefst wil, ben ik altijd aan het werk. Ik heb natuurlijk ook het enorme geluk dat ik van mijn hobby mijn beroep heb kunnen maken. Maar toch, na jaren van zo'n beetje dag en nacht achter mijn computer te hebben gezeten (natuurlijk onderbroken door alle dagelijkse dingetjes zoals het huishouden en mijn zoontje) heb ik besloten mijn horizon te verbreden; ik ga tegenwordig naar de sportschool!
    Ik ben nog maar net begonnen, maar ik moet zeggen dat het een openbaring is! Het voelt echt of ik helemaal iets voor mezelf doe... Bovendien is het een makkelijke manier om je hoofd even helemaal leeg te maken..
    Reacties - 0 coachreacties 5 reacties van deelnemers
    • hennys hennys - 10 april 2008, 21:11
      Goed zo Mijntje ! Sporten is leuk en geestverruimend en goed voor je lijf en daardoor ook voor je geest Spannend schrijf erover.
    • superjoen superjoen - 10 april 2008, 22:02
      Straks win je nog met armpje drukken van mij... goed bezig hoor, ben blij dat je het leuk vind.

      Sporten is een goedee manier om even je hoofd leeg te maken of om je agressie of ergernissen van de dag te verwerken.
    • bewaarder bewaarder - 10 april 2008, 22:07
      Lieve Mijne,
      Fijn dat je in de sport een manier vind om even uit je stramien van de dag te komen. Wat voor sport is het precies? Er zijn veel sporten aan de ladder van de Sport.

      Misschien komt het er ooit van een strip-of dagboek of beiden. Eersy maar even de boel tot een goed eind brengen vind ik.
      Wel te rusten toegewenst door ED.
    • pipz pipz - 11 april 2008, 17:22
      Hoi Mijnewel, lief van je dat je zo aardig reageerde op mijn 'paardenoverwinning'. Het is natuurlijk iets flauws, maar voor mij was het belangrijk, want ik sta me al een jaar lang elke week te ergeren aan mezelf dat ik niet gewoon dat hoofdstel opdoe bij dat beest.Wat goed van je dat je eindelijk je abonnement van de sportschool gebruikt. En meer nog: wat fijn dat je het leuk vindt. Want daar gaat het tenslotte om.

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 08 april 2008 - (4 reacties) Ik heb de laatste tijd wat grappige ervaringen geha...(4 reacties)

    23:07 Trefwoorden: uit je hoofd komen

    Ik heb de laatste tijd wat grappige ervaringen gehad op het gebied van 'controlle'
    Ik zie mezelf als best wel een controllefreak, ik sta op mn eigen benen, ik probeer verantwoordelijkheid te nemen.. Maar nou weet ik van mezelf dat er ook momenten zijn dat ik de controlle verlies, vooral als ik kwaad ben. Als ik kwaad ben kan ik de wereld doen beven, 'temperament' noem ik dat dan. Ik heb altijd gedacht dat ik nou eenmaal zo ben, mijn vader is ook zo en bovendien komt hij uit Joegoslavie, dus dan ben ik ook nog eens erfelijk belast...
    Ik had nooit gedacht dat dit 'controlleverlies' een soort van keerzijde is van mijn 'dominerende' persoonlijkheid, en ik had ook niet gedacht dat dit 'dominerende' eigenlijk gewoon een patroon is dat ik ooit heb ontwikkeld om te overleven, maar eigenlijk helemaal niet (meer) is wie ik ben..
    Ik ben gisteren voor het eerst bij een manueel theapeut geweest, deze man kan zien of voelen waar er in je lichaam energieblokkades zitten. Het is raar als mensen meer lijken te weten van jezelf dan jezelf weet... Niet alleen vertelde hij allerlei dingen over wie ik ben, ook moest ik op een soort stretcher gaan liggen. Het is raar als vreemde mensen je lichaam aanraken, en helemaal raar als waneer iemand dat precies op de manier weet te doen dat je dingen voelt die je nooit eerder hebt gevoeld. Ik voelde me zo:
    Ik heb een lieve kater genaamd Magnus, hij is een beetje schuw. Maar als je zn vertrouwen wint kan hij zich helemaal overgeven, dan gaat hij op zn rug liggen, met zn pootjes naar boven, en dan wil hij eindeloos gestreeld worden over zijn buik. Het is dus een hele eer hem daar te mogen strelen, dan strekt hij zich uit en gaat hij heerlijk spinnen...
    Nou zo voelde ik me gisteren, als een poes, of als een heeeel klein meisje. En helemaal niet als de autoriteit die ik altijd veronderstel te zijn..
    Reacties - 0 coachreacties 4 reacties van deelnemers
    • silverlining silverlining - 08 april 2008, 23:43
      Wat een mooie ontdekking. Dit verhaal geeft me nieuwe gedachts. Mooi is het toch dat we nooit te oud zijn om te leren. De schuwe kat is opeens jou helemaal de baas. Alles controleren is om gek van te worden. Loslaten en vertrouwen op wat komen gaat. Dat is vrijheid.
    • bewaarder bewaarder - 09 april 2008, 00:28
      Lieve Mijne,
      Op je weblog in You Tube gekeken.
      Sta versteld van de hoeveelheid onderwerpen die er staan.
      Die van nu 'Light the skies' kon ik maar en klein gedeelte bekijken maar fascineerde me wel.
      Ik heb n.l.de gewone tel.lijn als Internet verbinding en dan komt de info bij stukje en beetjes op het scherm.
      de flash duurt 3.03 min. Als ik een stukje zie van 2 sec.dan is de tussenruimte 3 min. Dat schiet niet op en dus heb ik verder geen geduld gehad. Jammer.

      Deze manier van zelfexpressie ken ik niet, heb daar geen enkele technische kennis over maar als ik die zou kunnen leren dan zou ik wellicht ook eens proberen hoe ik me op dit visueel gebied een concept kan maken.

      Ik kan dus geen oordeel geven over de inhoud van deze tube.maar ik heb wel respect voor je vermogen dit te kunnen.

      Probeer eens met Skylo hierover te corresponderen want die maakt ook zulke flashes. Leuk in ieder geval om dit te ervaren dankzij jouw inbreng.

      Voorlopig hou ik het maar op de ouderwetse manier van papier en potlood, pen en viltstift om bijv.Cocci & Nella te creeëren. Dat geeft mij veel voldoening.

      Liefs van ED.
    • solvejg solvejg - 09 april 2008, 21:00
      Hoi! Ik was in de veronderstelling dat je met tegenpolen meedeed, maar zag ineens dat je met een ander thema bezig bent. Ik was even druk met andere zaken, dus een en ander gemist. Ik ga een beetje bijlezen! groet!
    • pipz pipz - 10 april 2008, 18:39
      Hoi Mijnewel, ik heb ook even een filmpje van je gekeken. Ik vind het zeer indrukwekkend. Heel knap dat je zoiets kunt maken.
      Groet van Pipz

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 06 april 2008 - (3 reacties) Ik moet vandaag 3 dingen noemen waar ik ontevreden ...(3 reacties)

    21:47 Trefwoorden: uit je hoofd komen

    Ik moet vandaag 3 dingen noemen waar ik ontevreden over ben

    1* de rommel in mn huis en in mijn administratie (orde)
    2* mn beste vrienden zie ik vooral als ik uitga/werk, ik zou meer met ze willen 'meemaken' (toewijding)
    3* ik heb me ingeschreven bij een sportschool maar ben tot nu toe nog nooit gegaan (dicipline)

    Wat fijn dat dit een korte opdracht is, nu kan ik nog even lekker een filmpje gaan kijken..
    Reacties - 0 coachreacties 3 reacties van deelnemers
    • pipz pipz - 07 april 2008, 11:29
      Nou Mijnewel, je maakt je er wel heel makkelijk vanaf! Ik zie in dit lijstje best dingen die je zou kunnen veranderen, hoor. Je had natuurlijk ook naar de sportschool kunnen gaan ipv dat filmpje kijken ;-)

      Nee hoor, serieus: ik herken die dingen wel. Bij mij is het ook een zooitje. En als ik belastingaangifte moet doen, ben ik een halve dag bezig om de benodigde documenten bij elkaar te zoeken. Dan erger ik me altijd kapot aan mezelf. Misschien is het inderdaad beter maar te accepteren dat je zo bent. Het is al m'n hele leven een zooitje in m'n omgeving. Zou ik dat nu nog kunnen veranderen?
    • hennys hennys - 07 april 2008, 12:53
      Ik vond jouw opdracht van gisteren wel duidelijk. Zo voelt het inderdaad als je een ander je mening wil opdringen of niet met rust kunt laten. Best ook een valkuil van mij. Bij ons was een opdracht waarin uitgelegd werd wat actief en open luisteren is. Ook iets wat je wel weet maar waar je vaak niet naar handelt.
      Misschien ga ik als volgende thema wel uit je hoofd komen kiezen.
      Groetjes: Henny

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 05 april 2008 - (4 reacties) Over het touwtrekken met emoties: Het is fijn om ee...(4 reacties)

    15:39 Trefwoorden: uit je hoofd komen

    Over het touwtrekken met emoties:
    Het is fijn om een beetje onafhankelijk van je 'buien' te zijn. Ik las laatst dat heftige emoties uiten een manier is van je lichaam om invloed op je omgeving uit te oefenen in een gebied waar je eigenlijk geen macht over hebt. Bijvoorbeeld waneer je boos wordt omdat iemand anders je beledigd hebt. Je kunt de mening van een ander eigenlijk niet echt veranderen, je lichaam beseft dat het enige pressiemiddel dat er nog over is, het emotioneel onder druk zetten van de ander is. Waneer ik heel boos of emotioneel ben probeer ik hier aan te denken, dan probeer ik me te beseffen dat emoties mijn machteloosheid aantonen, en probeer ik weer in evenwicht te komen. Teglijkertijd vind ik emoties gewoon heel waardevol. Zonder emoties zou ik me gewoon niet zo 'menselijk' voelen, en ze zijn ook zo'n mooie aanleiding voor onverwachte spannende situaties. Van een flinke ruzie op zn tijd kan ik dan ook eerlijk gezegd wel heel erg genieten..
    dit was eigenlijk mijn berichtje aan marc maar ik vond hem goed bij mn dagboekthema passen, vandaar dat ik hem hier publiceer..
    Reacties - 0 coachreacties 4 reacties van deelnemers
    • marqus. marqus. - 05 april 2008, 15:52
      Ik denk dat iedereen emoties heeft, toch. Ik probeer me aan te leren mijn emoties te zien en te accepteren en er niet te impulsief op te reageren. Ik krijg dan, als het me lukt, ook een beetje zicht op waar die emoties nou eigenlijk vandaan komen. Ik ben wel een beetje een watje, want ik raak vooral erg van slag van ruzie.
      Fijne dag nog,
      Marc
    • pipz pipz - 05 april 2008, 20:16
      Ik had deze opdracht vandaag ook. Grappig, ik had een zelfde soort stukje geschreven, maar dan over de waarde van m'n verstand. Jij zegt dat je je zonder emoties niet zo menselijk zou voelen, ik zeg dat ik zonder m'n verstand zou verzuipen in m'n gevoelens. Het blijft dus toch touwtrekken tussen die twee.
    • bewaarder bewaarder - 05 april 2008, 22:25
      Lieve Mijne,
      Leuk koppie met schalkse glimlach.
      Zal ze op jou lijken?
      En stoute Moslims drinken wel alcohol net zo als stoute Christenen ook vloeken en ook drinken.
      Maar in de kern heb je gelijk. het staat in de leefregel volgens hun religie geschreven.
      Liefs van Bewaarder.

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 04 april 2008 - (3 reacties) ik ga vandaag nks schrijven want ik vind het stom d...(3 reacties)

    18:05 Trefwoorden: uit je hoofd komen

    ik ga vandaag nks schrijven want ik vind het stom dat mijn filmpje van gisteren nog niet goedgekeurd is.
    Reacties - 0 coachreacties 3 reacties van deelnemers
    • minniem minniem - 04 april 2008, 18:18
      Haha, dat zal ze leren!!! ;-)

      Ik vind het ook stom! Redactie, goedkeuren die handel!!!
    • bramvank bramvank - 05 april 2008, 12:48
      Het lijkt erop alsof er een storing bij de videodienst van google is. Ik heb net gekeken hoe het zit met je video, maar ik kan de dienst niet bereiken. Ik zal uitzoeken wat er precies aan de hand is.

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 03 april 2008 - (3 reacties) Over het algemeen heb ik veel vrijetijd tot mijn be...(3 reacties)

    20:35 Trefwoorden: uit je hoofd komen

    Over het algemeen heb ik veel vrijetijd tot mijn beschikking, waardoor ik de grote luxe heb om op ieder moment te bedenken wat ik op dat moment wil gaan doen. Nou moet ik er meteen bij vertellen dat ik een enorme workaholic ben, en dat ik zo'n beetje altijd aan het werk ben, maar toch.. Meestal doe ik dus iets dat ik leuk vind of wat ik op dat moment belangrijk acht, waardoor ik er altijd wel voldoening uithaal. Ik heb alleen een beetje te weinig vaste constanten.
    Ik werk op projectbasis, dus altijd weer met nieuwe mensen en situaties. Ik probeer wat meer ritme in mn leven te krijgen! Vroeger (vorrig jaar nog) fietste ik iedere dag met mijn zoon naar zijn school, dat was eigenlijk wel een fijn begin van mijn dag. Maar helaas, kleine kinderen worden snel groot (hij is 12) en wil dat nu absoluut niet meer! Hij wil zelf naar school! Gelukkig is zijn fiets al heel lang stuk (iets dat ik 'onbewust' in stand houd omdat ik hem eigenlijk niet door Amsterdam durf te laten fietsen) en daardoor gaat hij altijd met de bus! En daar gaat hij dan, met zn mobiele telefoon, en zn Ipod, op naar zijn leven vol vrienden en verplichten, mij alleen achterlatend met heel veel tijd, heel veel dingen die gedaan moeten worden, maar ik moet het zelf allemaal indelen en doen, best lastig.
    Vandaag had ik een afspraak bij een bedrijf dat vlak naast Schiphol zit. Aan dit bedrijf verkoop ik regelmatig 'content'. Een heel mooi kantoor waarvan een wand helemaal van glas is, waardoor je een geweldig uitzicht hebt op de luchthaven, de vliegtuigen, het leven. Net toen ik me afvroeg hoe het zou zijn om op zo'n plek te werken, gewoon van 9 tot 5, vertelde het meisje me trots dat alle werknemers van dat bedrijf jonger dan 30 zijn! Waarschijnlijk besefte ze niet dat ik wel net wat ouder ben, maar toch voelde ik me lichtelijk erg oud. Ben ik met 32 uberhaupt te oud om ergens aan een baan te beginnen?
    Meteen na mn afstuderen ben ik voor mezelf begonnen, en dat gaat tot nu toe goed en het is hartstikke leuk. Ik heb dus nooit eeen 'echte' baan gehad. Wel een hele riks van bijbaantjes, natuurlijk. Maar mischien ben ik nu op het punt aangekomen dat ik te oud ben en te weinig werkervaring voor een 'echte baan'? Een gek idee want ik voel me nog echt een 'ei'. Gaat de tijd werkelijk zo snel?

    Nou ja, in het kader van 'vrolijk nieuws' en ookwel om mijn dagboek wat vollediger te maken voeg ik hierbij het filmpje toe dat ik gister heb gemaakt. Ik vertelde dat ik eergister balletdansers had gefilmd in het kader van 'homoherdenking 2e wereldoorlog', en dit is het eerste voorzichtige resultaat... Je zit een man die een andere man in zijn armen draagt, om hem heen draait de stad met allemaal beperkingen, waarschuwingsborden en slagbomen.. 'Dansende trippende engelen in een apocalyptisch stadsbeeld', wordt uiteindelijk het thema, maar dit filmpje is natuurlijk nog maar een 1e schets...
    Reacties - 0 coachreacties 3 reacties van deelnemers
    • marqus. marqus. - 03 april 2008, 21:20
      Hoi Mijnewel,
      Je filmpje moet zeker nog worden goedgekeurd. Ik zie alleen nog maar een foto. Denk je echt dat je te oud bent voor een echte baan. Ik was geloof ik 30 toen ik van de universiteit kwam. "lang gestudeerd" hè. Maar toen ik 35 was ben ik nog ergens aangenomen. Ik werk nu alweer 10 jaar voor mezelf. Dat bevalt veel beter. Dus volgens mij is het niet zo erg toch als dat zo blijft voor je.
      Fijne avond,
      Marc
    • bewaarder bewaarder - 04 april 2008, 23:55
      Eigen baas zijn, dat is wat weinig mensen kunnen waarmaken Mijne.
      Warom? Omdat het risico van inkomen parten speelt.
      Dat risco naam jij en dat is moedig en nu ook 'belonend'.
      Ik denk als je dit zou opgeven voor een ' vaste betrekking' je tegen jezelf ingaat. Niet aan denken en niet doen dus hoe mooi het uitzicht vanuit die werkruimte ook is, jouw eigen geschapen 'uitzicht' is veel mooier denk ik.
      Liefs van Bewaarder.
    • hennys hennys - 06 april 2008, 17:56
      Elk nadeel heb z'n voordeel.
      Zelfstandigheid is een groot goed.Voordeel van een "baan" is dat je meestal mensen om je heen hebt die min of meer gelijkgestemd zijn. Dat kan zo zijn voordelen hebben : je kunt je spiegelen en heel veel van anderen leren. Het hangt er maar vanaf wat voor persoon je bent. Als je een heel sterke persoonlijkheid hebt met weinig behoefte aan reflectie dan kun je volgens mij beter zelfstandig blijven. Kunnen anderen jou daarentegen stimuleren in je creativiteit dan kun je daar ook je voordeel mee doen.
      Doe in ieder geval dat waar je gelukkig van wordt.of blijft.

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 02 april 2008 - (14 reacties) * Ik verwacht dat mensen eerlijk tegen me zijn, en ...(14 reacties)

    17:17 Trefwoorden: tegenpolen

    * Ik verwacht dat mensen eerlijk tegen me zijn, en niet 'mooi weer spelen'?
    * Ik verwacht van vrienden dat ze mij in al mijn facetten accepteren
    ?* Ik verwacht van onze maatschappij dat er voor zieken en ouderen wordt gezorgd
    * Ik verwacht van mezelf dat ik hard werk en mn tijd goed benut
    ?* Ik verwacht mijn mijn lichaam dat ze gelijk heeft; als ik moe of verdrietig ben ga ik slapen, als ik bang ben ren ik weg. Ik zie deze condities wel als een 'tijdelijk iets', ik indentificeer me er niet teveel mee..?
    * Ik verwacht van mijn vriend dat ik de belangrijkste persoon in zijn leven ben. En dat ben ik ook :-)

    16:04 Trefwoorden: uit je hoofd komen

    mijn regels:
    * Ik verwacht dat mensen eerlijk tegen me zijn, en niet 'mooi weer spelen'
    * Ik verwacht van vrienden dat ze mij in al mijn facetten accepteren
    * Ik verwacht van onze maatschappij dat er voor zieken en ouderen wordt gezorgd
    * Ik verwacht van mezelf dat ik hard werk en mn tijd goed benut
    * Ik verwacht mijn mijn lichaam dat ze gelijk heeft; als ik moe of verdrietig ben ga ik slapen, als ik bang ben ren ik weg. Ik zie deze condities wel als een 'tijdelijk iets', ik indentificeer me er niet teveel mee..
    * Ik verwacht van mijn vriend dat ik de belangrijkste persoon in zijn leven ben. En dat ben ik ook :-)
    Reacties - 0 coachreacties 14 reacties van deelnemers
    • lama007 lama007 - 02 april 2008, 16:29
      Wel wel, jij verwacht nogal wat. terwijl ik er net achter ben dat ik dat niet nodig heb. Dat was wel heel eng in het begin, maar je kunt alleen maar iets van jezelf verwachten. En van daaruit iets geven (als je dat wil). Wat de ander dan (weer) doet of niet is helemaal van de ander. Groeten van Lama
    • lama007 lama007 - 02 april 2008, 16:56
      Ik weet inderdaad niet of ik gelijk heb. Maar het gekke is dat als je niks verwacht van een ander alles veel beter gaat. Dat dan blijkt dat heel veel mensen iets geven (en een heleboel mensen niet) dat gaat vanzelf en ik heb afgeleerd maar af te zitten wachten tot die ander iets geeft wat ik (had) verwacht, dat is echt verspilde tijd. Ik moet wel erbij vertellen dat ik tot dat inzicht ben gekomen door het boek "de 4 inzichten" van Miguel Ruiz. Normaal heb ik helemaal niks met dat soort boekjes maar het unieke van dit boek(je) is dat het je niks oplegt (zoals de meeste) maar juist je adviseert alles los te laten.
      Lama
    • mijnewel mijnewel - 02 april 2008, 17:10
      Ik heb net http://www.devierinzichten.nl/ bekeken en ik krijg er meteen een boos gevoel van. Ik heb zo genoeg van die new-age theorieën die zeggen wat je wel en niet moet doen. Die eerste regel al, het is pure zelfcensuur en precies hoe ik niet wil dat de wereld is; schijnheilig. Waarom zou je niet in al je rauwheid mogen zeggen wat je vind? Maak je jezelf klaar voor the brave new world ofzo?
    • base1401 base1401 - 02 april 2008, 17:21
      Ja, gisteren zag hij op de TV een heleboel vliegende pinguins, toen was hij niet meer te houden...
    • base1401 base1401 - 02 april 2008, 17:25
      Ja, gisteren zag hij op de TV een heleboel vliegende pinguins. Toen was-ie niet meer te houden...
    • lama007 lama007 - 02 april 2008, 17:29
      ho ik snap denk ik nog niet goed hoe deze site werkt, ik had mijn reactie op mijn pagina gezet en toen realiseerde ik me dat ik dat op jouw pagina moest doen dus ik verwijderde mijn reactie. en kennelijk wordt dan jouw reactie ook verwijderd?!?! ook nu gebeurt er iets raars: nu is jouw laatste reactie op mijn pagina en die van jouw te zien (hierboven).. ikke niet snap.
      ik weet niks van new age. ik ben met je eens dat op die site het allemaal rauw overkomt (kende die niet, heb alleen het boek gelezen). moet toegeven dat ik vooral door het eerste hoofdstuk heen moest want hij (Ruiz) blijkt ook gelovig (en daar heb ik al helemaal niks mee), maar hij legt (ook dat) niet op.
      Nou het wordt een heel verhaal maar ik vind het wel leuk om zo met een onbekende over dit soort dingen te discussiëren. overigens zeg ik altijd (in alle rauwheid) wat ik vind, maar dat betekent niet dat je anderen hoeft te kwetsen dat is helemaal niet nodig. ik ben helemaal geen vriend van hirsch ballin bijvoorbeeld maar hoe hij gisteren "onberispelijk" meneer wilders aan de kant zette dat was tegelijk rauw, eerlijk, rechtoe rechtaan en toch met respect voor de mens (wilders). en dat is iets wat wilders nou juist helemaal niet kan.
      maar goed ik vind het ook jammer dat die eerste reactie weg is want alles bijelkaar wordt het een leuk verhaal, toch? ik probeer toch (ik zit in het onderwijs....) het toe te lichten op mijn manier:
      ONBERISPELIJK: hard op de inhoud (wat jij met rauw bedoelt?), maar zacht op de relatie. Dat kan heel goed merk ik zelf
      DOE GEEN VERONDERSTELLINGEN (geen verwachtingen): wat ik al zei, dat is tijdverspilling
      TREK JE NIKS PERSOONLIJK AAN: dat is ook ff wennen maar ook dat werkt fenomenaal, je wordt er heel rustig en sterk van.
      DOE JE BEST: die is eigenlijk overbodig, maar het grappige is dat hij er mee bedoelt dat het niet zo erg is als het allemaal een keertje niet lukt.
      Ik verwacht nix (haha!) maar ben benieuwd naar je reactie
      Lama ('k ga zo naar huis gitaar spelen)
    • base1401 base1401 - 02 april 2008, 17:37
      "Wal, ze gelooft niet dat je echt bestaat!" Nou ja, zie je 'm denken...
    • base1401 base1401 - 02 april 2008, 17:43
      Dank! Voel me vereerd met nieuwe vriendin... :-)
    • Afbeelding van onbekende gebruiker mobje - 02 april 2008, 18:13
      Ha lieve mijnewel
      Wat grappig dat je het hebt over die lichamelijke reactie op herinneringen!! Ik 'loop' al bijna een jaar bij een haptonoom! Leuk dat je dat als tip gaf! Het werkt echt geweldig! Ik had alles wel aardig op een rijtje,
      (nou ja ;-)), maar had nooit in de gaten gehad dat ik m'n gevoel wel ook erin mee moest krijgen. En dat heb ik het afgelopen jaar gedaan, ben toen ook een half jaar compleet burn-out (echt letterlijk!!) thuis geweest, diep dal en nu al weer aardig aan 't opklimmen. Met af en toe nog ff van die dagen dat ik een beetje naar beneden glibber. Maar ik zie de top wel, hoor, heb 'm ook al aardig dichtbij gezien, dus ik weet hoe het kan zijn en af en toe al is!!

      En ik vind je regels mooi. Alleen die ene dat je hard moet werken en je tijd goed moet benutten is een beetje teveel moeten, maar hebben veel mensen last van hoor! Je mag ook best een keer een dagje ongelooflijk nutteloos bezig zijn, heerlijk klungelen en eigenlijk nix doen!!
      En mooi dat je je niet identificeert met hoe je je voelt; dat moet ik echt leren dat ik een k.t gevoel gewoon er mag laten zijn en dan m'n dingetjes doe die ik moet doen. Meer een soort van observeren van het gevoel en dan verder gaan met waar ik mee bezig ben of wil zijn.
      Mooi dat je dat kunt!!
      groet mobje
    • lama007 lama007 - 02 april 2008, 18:33
      mm? nu zijn al mijn reacties verwijderd?
      Lama
    • bewaarder bewaarder - 02 april 2008, 18:34
      Het gaat goed met je Mijne,
      De reacties op je dagboek zijn ook interessant.
      En geef niet te veel om adviezen uit boeken.
      Zelf kies je het best als je uit gevoel reageert.
      De groeten van Bewaarder.
    • superjoen superjoen - 02 april 2008, 21:00
      Je bent de belangrijkste persoon in mijn leven... maar dat wist je al x.
    • hennys hennys - 02 april 2008, 23:15
      Ik mag hopen dat deze superjoen jouw huidige vriendje is. Anders snap ik niks meer van deze site. Maar zo ja dan zit het wel goed. Zorg ervoor dat die man jou waard is. Dit is de raad van een oudere jongere die toch elke dag nog heel veel leert.(van zichzelf en van anderen). Houden zo ! Liefs: Henny.
    • oogvk oogvk - 03 april 2008, 10:37
      ha, alvast een reactie van donderdag, leuk dat je me toegevoegd hebt. is dat jou site die zanne.nl? errug hip!
      jou nuttig bezig moeten zijn herken ik wel maar vind ik wel hard, moby heeft gelijk dat je het niet moet moeten! hah, lekker cryptisch! Het niet persoonlijk aantrekken (wie was dat, lama?) en die verwachtingen zijn ook fijn om te lezen, probeer ik ook steeds meer, alleen soms verwacht je zo weinig en krijg je dat dan ook, das dan minder (!). Toch krijg je soms ineens meer dan je ooit had gedacht (gisteren champagne op mijn werk vanwege mijn nieuwe huis, midden in een vergadering! ha, het betere werk)
      fijne dag vandaag Mijne!

    Wil je reageren? Log dan in

     

  • 01 april 2008 - (3 reacties) Mijn 'dingetje' is, dat als iemand mijn vertrouwen...(3 reacties)

    23:22 Trefwoorden: uit je hoofd komen

    Mijn 'dingetje' is, dat als iemand mijn vertrouwen wint en ik hem of haar in mijn leven laat, en ik er achter kwam dat diegene vooral in mijn leven is omdat diegene iets van mij wil, ik heel teleurgesteld raak...

    16:51 Trefwoorden: tegenpolen

    Alles wat niet deugt aan mij en mijn leven:
    * Ik wil iedere dag veel meer doen dan waar ik tijd voor heb, daardoor ga ik vaak te laat naar bed, en slaap ik vaak lang uit.
    * Ik vind het moeilijk om tijd vrij te maken voor vrienden, het liefst haal ik mijn sociale momenen uit werkprojecten
    * Ik ben erg op het nu gericht, en financieel gezien weinig met de toekomst bezig
    * Ik heb weer uitstel gevraagd bij de belastingdienst..
    * Ik heb nog steeds mijn huis niet grondig opgeruimd

    Het grootste probleem aan mezelf vind ik wel dat ik weinig iniatief neem op het gebied van het verkrijgen van nieuwe opdrachten. Ik ben freelancer, ik werk als veejay en maak computeranimaties. Ik doe eigenlijk alleen maar klussen die op mn pad komen, waardoor ik steeds in mijn eigen kleine wereldje zit. Ik zou mezelf wel willen professionaliseren, bijvoorbeeld door een nieuwe website te maken, en wat demo's rond te sturen, maar op de een of andere manier komt dat er nooit van. Ik ben altijd bezig met nieuwe filmpjes maken, in plaats van mijn filmpjes te verkopen. En omdat ik toch genoeg opdrachten heb om rond te komen, neem ik weinig iniatief.
    Ik heb al heel lang een grote droom, waar ik ook maar niet aan toe kom; ik zou heel graag een echte speelfilm maken!

    Als ik hier over nadenk, besef ik me dat dit geen hele ingewikkelde problemen zijn, het is gewoon een kwestie van mn schouders ergens onder zetten en aktie ondernemen. Onbewust besef ik me dat ik gewoon nog niet helemaal klaar ben voor de wereld, ik durf mijn nek niet uit te steken.. Ik ben bang om afgewezen te worden, daarom wacht ik gewoon maar tot mensen naar mij toe komen met nieuwe opdrachten.. Nou moet ik zeggen dat dit wel gebeurt, ik heb absoluut geen saai leven!
    Vandaag ook zo'n heerlijke dag gehad; ik ben gevraagd om een video te maken ter herdenking voor de homo's die in de 2e wereldoorlog zijn gesneuveld. Dit wordt dan op 4 mei tijdens een homofeest in de Paradiso vertoond.. Ik had vandaag afgesproken met 4 balletdansers die ook op dat feest zullen optreden. De 2 jongens hadden zwierige rokken aan, met daarboven een blote bast. De meisjes droegen hetzelfde, alleen dan met witte hempjes. Ik maakte een grapje, ik zei dat het voor de film beter zou zijn als ze ook, net als de jongens hun hempjes uit zouden doen.. Het grappige was dat ze niet doorhadden dat het een grapje was, maar dat ze even later zonder op te kijken in hun blote borsten voor mn camera stonden te dansen.. Ik vind het grappig omdat het ook iets zegt over verhoudingen... Ik ging naar mn afspraak heen met een soort van nederige houding van, 'ik ben maar de cameraman', zij zijn de kunstenaars, terwijl die dansers zoiets hadden van, 'wij zijn het materiaal, jij bent de regisseur', ofzoiets. In iedergeval erg grappig.. Ik heb erg veel zin in om straks lekker te gaan computeren en er een fantastisch filmpje van te maken, maar ja eerst moet ik nog opruimen, boodschappen doen en eten maken.. Mn website komt volgende week wel.. Netzoals mn administratie...
    Reacties - 0 coachreacties 3 reacties van deelnemers
    • annemiekverne annemiekverne - 01 april 2008, 17:49
      Ik ben erg benieuwd naar je filmpje. En je droom, als je die eenmaal duidelijk hebt geformuleerd komt die eerder dan je denkt. Dat heb ik zelf in de praktijk gemerkt.
      Succes!
    • bewaarder bewaarder - 02 april 2008, 00:41
      Lieve Mijne,
      Bedankt voor je antwoord op mijn vraag.
      Als ik mijn poes wil halen gaat ie juist ervan door en lie
      fst naar een nog onbereikbare plek.
      En als ik zoals nu aan het toetsenbord zit komt uit zichzelf naar me toe enjhdggàu vnpik,nwxPO ,ùPOQR JKdnsor JSekjr.... DAN GEBEURT ER DIT!
      Lijkt een beetje op je verhaal hierboven.
      Als je iets niet wil gebeurt het en als je het graag wil moet je vaak zoeken of wachten voor dat het komt( als het komt ?)
      En als die ander die je toelaat in je leven nou liefde of vriendschap van je wil, ben je dan ook teleurgesteld?
      Maar het is maar een' dingetje' dus til je er ook niet te zwaar aan hè?
      Slaap goed en morgen weer een nieuwe uitdagende dag.
      Liefs van ED.

    Wil je reageren? Log dan in

     

INLOGGEN

Nog geen wachtwoord? Kies REGISTREREN

Wachtwoord vergeten?

 

Waarom registreren?

Gratis e-coaching en serieuze testen.

Start op jouw moment, in eigen tempo, leer van elkaar!

 

Nu in Hart en Ziel: 26 coaches, 70162 deelnemers

Lsltn (staat voor loslaten)

Als ik mezelf voorbij loop, lach ik wel even vriendelijk.
Lsltn maakt je dag leuker, losser en luchtiger. Meer inspiratie voor positieve gedachten en kleine momenten van reflectie vind je op www.lsltn.nl

 

Laatste bijdragen

  • itsileclerc itsileclerc - Vandaag : Nou ja.... lees ik dit in mijn horoscoop van vandaag:...
  • jell-0 jell-0 - Vandaag : Ik denk de laatste tijd weer veel aan me ex....
  • -pluis- -pluis- - Vandaag : sssssssssttttttttt en nou allemaal stil, vrouwtje moet slapen!
  • gaby3 gaby3 - Vandaag : Aan het werk
  • zaanzo4 zaanzo4 - Vandaag : Zo, vanochtend om 05.50 vertrokken en driekwartier geleden thuis gekomen. Het...
  • deliefdevanmijnleven deliefdevanmijnleven - Gisteren : Hi, hi! In het coachingstraject hebben ze er nu een...
  • kaatjekat kaatjekat - Gisteren : Eindeloze natuur
  • kaat44 kaat44 - Gisteren : Wat vanavond in me opkwam:   Eigenlijk doe ik m'n geijkte rondje...
  • egeltje egeltje - Gisteren : Dat is het natuurlijk. Ik heb domweg geen zin meer...
  • estrella58 estrella58 - Gisteren : Het is iets minder mooi dan jullie denken, ik zit...

Ook op Hart en Ziel

De Coaches

Lees ook de bijdragen van de coaches in de dagboeken van deelnemers. Kijk hier voor de reacties van Wies / hier voor die van Margriet / en hier voor Astrid.